برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

چگونه یک رمز عبور قوی انتخاب کنیم

برای زندگی در دنیای امروز چه در فضای مجازی مثل اینترنت چه در زندگی حقیقی و واقعی مثل فروشگاه ها، هر فردی (از کودک ها تا بزرگسالان) نیاز به داشتن یک رمز عبور (Password) دارد به این دلیل‌که برای انجام هر کاری باید توسط سیستم مشخصی احراز نام و نشان (Authentication) گردید و معمولا هر احراز هویت نیاز به دو عنصر دارد، یک اسم کاربری دو رمز عبور (Username & Password). حالا که برای استفاده از هر خدماتی در آغاز می بایست تایید هویت شوید تا مشخص شود شما همان می‌باشید که می گویید پس اهمیت ایجاد رمز عبور مناسب برای محافظت حریم شخصی شما بسیار بالا است. به این دلیل که درصورتی که از رمز های عبور ضعیف استفاده فرمایید رمز شما به وسیله افراد سودجو راحت تر قابل حدس است و در نهایت داده ها شما به باد فنا میرود. در پی SPY24 را پست چگونه یک یک رمز عبور قدرتمند انتخاب کنیم یاری نمایید تا شیوه ساخت یک رمز عبور قوی و قابل محافظت نمودن را یاد بگیرید.

رمز عبور قوی

ساخت رمز عبور قوی
یک رمز عبور قوی متشکل از حداقل 8 حرف یا این که بیشتر می باشد که می بایست از حروف بزرگ و حروف کوچک در آن مصرف شود همچنین برای افزایش ایمنی رمز عبور باید از اعداد و علامت ها نیز استفاده نمایید. به عنوان مثال به رمز عبور زیر توجه نمائید:


jH9&O1f@

همان طور که می‌دانید رمز عبور بالا دارای مشکل خاصی میباشد آن هم اینکه برای حفظ نمودن این رمز باید سالها وقت خود را صرف نمائید. ? هم اکنون چه گونه یک رمز عبور قوی درست کنیم که در حین پیچیدگی رمز، حفظ نمودن آن هم برای ما ساده باشد. برای ساخت یک رمز عبور پیچیده قابل فهم، ابتدا باید علاقه هایمان را در نظر بگیریم یعنی ببینیم به چه چیز خاصی علاقه مند هستیم که عموم افراد از آن بی خبر می باشند.

چگونه یک رمز عبور قوی انتخاب کنیم

چگونه یک رمز عبور قوی انتخاب کنیم

برای مثال فرض کنیم به‌این شعر علاقه مند می‌باشیم: سعدیا مرد نکو اسم نمیرد هرگز – مرده آنست که نامش به نکویی نبرند. حال حروف اول انگلیسی این شعر را جدا فرمائید:

smnnnhmaknbnn

تا اینجا توانستیم یک رمز 13 رقم درست کنیم که حفظ نمودن آن بسیار ساده میباشد. ولی هنوز هم نمیتوان به‌این رمز تحت عنوان یک رمز عبور پیچیده نگاه کرد به این دلیل که فقط از حروف کوچک انگلیسی تشکیل‌شده میباشد. و مشخصه یک رمز عبور قدرتمند استفاده از حداقل سه نوع کاراکتر است. پس بگذارید با یک تکنیک ساده این رمز را برای شما پیچیده تر کنم. کافیست تا حروف اولیه هر مصراع را بزرگ تایپ کنیم به عنوان مثال:

SmnnnhMaknbnn

این رمز میتواند یک رمز خوب برای استفاده باشد البته باز هم میتوان این رمز را پیچیده تر ساخت، با اضافه نمودن یک عدد یا این که یک علامت به اول یا این که آخر رمز، به عنوان مثال:

@SmnnnhMaknbnn

درحال حاضر کافیست تا یک عدد مثل عدد آخر تاریخ تولد خود را به آخر رمز اضافه فرمایید، تا امنیت را منفجر فرمائید. ?

@SmnnnhMaknbnn3

همان طور که متوجه شدید ساخت یک رمز عبور قوی و حفظ نمودن آن خیلی هم سخت نیست کافیست تا از محیط خود استفاده کرده و الگو برداری درست انجام دهید. ولی یک‌سری مورد ها می‌باشد که نباید از آن‌ها در رمز عبور خود استفاده فرمائید. یا این که اگر هم استفاده نمودید باید طوری آن‌ها را تغییر دهید که حالت عمومی بودن خود را از دست داده باشند. به موردها زیر توجه فرمائید:

چه کلماتی نباید در رمز عبور استفاده شود:
استفاده از اسم و نام خانوادگی – استفاده از اسم کاربری که می خواهید برای آن رمز عبور انتخاب نمائید – استفاده از تاریخ تولد – استفاده از نام والدین – استفاده از شماره کارت ملی یا این که شماره کاره شناسنامه – استفاده از اسم حیوان خانگی – استفاده از نام خواهر و برادر – استفاده از شماره کارت عابر بانک – استفاده از شماره های تماس همانند همراه یا این که منزل – استفاده از نام برند های مشهور – استفاده از نام فیلم های مشهور – استفاده از کلمات مشهور و …

بهتر میباشد از موارد بالا در رمز عبور خود استفاده نکنید به دلیل آنکه معمولا این موارد جزو اولی گزینه ها برای پیدا نمودن رمز عبور شما می باشند. یا این که در شرایطی که هم می خواهید از این موردها استفاده نمایید، ابتدا آن ها را طوری ترکیب فرمائید که شکل اول خود را نداشته باشند. مثلا:

اسم من SPY24 می باشد تاریخ تولد من 1393 میباشد کتاب مورد علاقه من CCIE است نام همسر من مایکروسافت میباشد اکنون من این اطلاعات را برای ساخت یک رمز عبور قوی باهم ترکیب می کنم:

SPY24spy1393ccieM

کافیست تا از یک علامت در بین حروف استفاده کنم تا امنیت رمز را مجدد منفجر کنیم. مثل:

@SPY24spy131393ccieM

پس برای انتخاب رمز عبور نباید از اسم های مشهور و قابل حدس استفاده نمود چرا‌که این اسم ها معمولا در Password Dictionary مو جود می‌باشند. در شرایطی که هم وجود نداشته باشند کافیست فرد مقابل شما کمی درباره شما داده ها داشته باشد. تا بتواند به راحتی رمز عبور شما‌را حدس بزند.

ویژگی های یک رمز عبور قدرتمند:
استفاده از حداقل چهار نوع کاراکتر متفاوت همانند حروف بزرگ و کوچک و عداد و علامت ها
طول رمز باید دست کم 8 حرف باشد. هر چه بیشتر از 8 حرف باشد رمز عبور شما سخت تر قابل پیدا کردن می‌شود.
استفاده نکردن از کلماتی که عموم مردم از آن‌ها باخبر می باشند همانند اطلاعات شخصی شما (اسم و نام خانوادگی و …)
تعویض دوره ای رمز عبور. کافیست تا هر 4 تا 6 ماه یک رمز عبور جدید و قدرتمند برای خود بسازید.
نکته: شما می توانید از برنامه های تولید رمز عبور همانند Password Generation نیز استفاده نمائید. با استفاده از این برنامه ها شما کلیه رمزهای عبور تولید شده را در حافظه هارد دیسک خود ذخیره می کنید و رمز های خود را ساده تر می‌توانید مدیریت فرمایید.


برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور


keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا