فناوری

یادگیری امنیت شبکه فرصتی برای کسب درآمد کلان

یادگیری امنیت شبکه،با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانطور که خدمات امنیت شبکه پیشرفت می کند، نرم افزار ها و روش های حمله های سایبری نیز پیشرفت به خصوصی می کند. این جمله شاید برای شما یک جمله عادی باشد ولی برای یک مهندس ، متخصص و یک کارشناس شبکه یعنی ایمن نگه داشتن شبکه، نرم افزار ها، سخت افزارها و داده ها هر روز نسبت به دیروز سخت و دشوار تر می شود . در این مقاله با spy24 همراه شوید

یادگیری امنیت شبکه فرصتی برای کسب درآمد کلان
یادگیری امنیت شبکه فرصتی برای کسب درآمد کلان

چرا باید به یادگیری امنیت شبکه بپردازیم ؟

با توجه به افزایش حملات سایبری به نرم افزار ها، سخت افزارها و شبکه سازمان ها و سامانه های مختلف می توان گفت در سال 2021 بیشتر از 3.5 میلیون فرصت شغلی برای افرادی که به یادگیری امنیت شبکه پرداخته اند، وجود دارد. اگر شما نیز علاقه مند به یادگیری امنیت شبکه و همکاری در این حوزه هستید، در این متن همراه ما باشید.

امنیت شبکه چیست ؟

با ساده ترین و قابل فهم ترین زبان ممکن، امنیت شبکه یعنی داده های موجود در یک شبکه ، یک نرم افزار یا یک سخت افزار در برابر حملات احتمالی شبکه محافظت شوند. در واقع امنیت شبکه از ورود افرادی بدون مجوز به سامانه یا سازمان اینترنتی جلوگیری می کند، تا بتواند از اطلاعات محرمانه این سامانه ها محافظت کند. به همین دلیل این افراد با روش های مختلف و با استفاده از نرم افزارهای مختلف به حمله به این شبکه ها خواهند پرداخت .

حملات در دسته های کوچک و بزرگ تقسیم می شوند و اقداماتی هم باید در برابر این حملات شما در اثر امنیت شبکه انجام دهید، متناسب به نوع جمله احتمالی به دسته های کوچک و بزرگ تقسیم می شوند.

امنیت شبکه چیست ؟

یادگیری اصول اولیه و پایه امنیت شبکه :

برای یادگیری امنیت شبکه در ابتدا شما نیاز به یادگیری اصول پایه دارید . این اصول را می توان علاوه بر اصول امنیت شبکه ها ، اصول امنیت سایبری نیز دانست . شما با یادگیری اصول پایه به صورت سطحی فرا می گیرید که چگونه سرویس دهنده ها را در برابر تهدیدات ایمن سازی کنید .

از اصول پایه می توان به اصول شبکه، شناخت انواع دستگاه ها، سخت افزار، توپولوژی های شبکه، پروتکل های مختلف شبکه های اینترنتی و دیگر شبکه ها و… اشاره کرد. البته شما باید علاوه بر یادگیری این اصول، اصطلاحات اولیه و مورد نیاز برای یادگیری امنیت شبکه را نیز فرا بگیرید تا بتوانید یک دوره آموزش امنیت شبکه حرفه ای را پشت سر بگذارید.

اگر می خواهید به صورت تخصصی در حوزه امنیت شبکه فعالیت داشته باشید ، پیشنهاد می کنیم کار با سیستم های عامل مانند سیستم لینوکس را فرا بگیرید تا با انواع محافظت از سیستم در خارج و داخل این سیستم ها آشنا شوید.

اگر قادر به شرکت در کلاس های مختلف یا دوره های آموزشی امنیت شبکه نیستید ، می توانید از اینترنت به عنوان یک منبع آموزشی عالی بهره بگیرید. علاوه بر این شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب، توییتر، سایت های مختلف گوگل ، اینستاگرام و… آموزش های عالی و بی نظیری در این زمینه به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهند داد، تنها نیاز به یک جستجو دارید.

یادگیری اصول اولیه و پایه امنیت شبکه

مباحث حرفه ای حوزه امنیت شبکه :

پس از یادگیری اصول پایه امنیت شبکه شما باید مباحث گسترده تری را در این زمینه فرا بگیرید . از این مباحث می توان به موارد زیر اشاره کرد :

·Isms :

این مبحث مربوط به آشنایی با سیستم های مدیریت امنیت اطلاعات در حوزه امنیت شبکه است .

·Ceh :

این مبحث برای دوره هک اخلاقی است. این مبحث بیشتر برای متخصص های تست نفوذ مورد بررسی قرار می گیرد.اما به عنوان یک متخصص و کارشناس امنیت شبکه گذراندن این مبحث برای شما واجب است .

·Soc :

·این مبحث یک مبحث تحلیلگر مربوط به سامانه مختلف با نام مرکز عملیات امن است که بر اساس کارکرد siem ترافیک شبکه و لاگ های انواع سیستم ها را مدیریت می کنند .

·Tfg :

·این مبحث مربوط به سیستم جامع محافظت از فایل ها و سامانه های dlq است . این سامانه ها از سرقت اطلاعات یا از نابودی اطلاعات نیز جلوگیری می کند .

چگونه به یادگیری امنیت شبکه بپردازیم ؟

یادگیری امنیت بسیار هم سخت نیست، تنها کافی است که با یک برنامه ریزی دقیق پیش بروید و به یادگیری بپردازید. شما نیاز به ساعات مشخص در روز برای یادگیری دارید. ما پیشنهاد می کنیم که یادگیری شبانه را کنار بگذارید و از یادگیری روزانه استفاده کنید . امنیت شبکه یک حوزه است که شما برای یادگیری آن نیاز به ارائه وقت به صورت گسترده دارید ، برای مثال شما به هیچ عنوان نمی توانید امنیت سایبری را در شب فرا بگیرید ، زیرا نیازمند یک بازه زمانی بسیار طولانی برای فراگیری است. شما برای اینکه در این حوزه مهارت پیدا کنید نیازمند هوشیاری کامل و بازه زمانی مناسب و طولانی هستید. (برنامه کنترل وای فای spy24 )

دانش خود را از آموزش یادگیری امنیت شبکه با دیگران به اشتراک بگذارید :

پس از یادگیری امنیت شبکه سعی کنید از دانش فرا گرفته یک محتوا تهیه کرده و در یک سایت به صورت رایگان با کاربران گوگل به اشتراک بگذارید .

موزش یادگیری امنیت شبکه

کار در حوزه امنیت شبکه :

اینکه شما بتوانید به عنوان یک کارشناس یا متخصص در حوزه امنیت شبکه شروع به کار کنید، نیازمند یک دوره آموزشی یادگیری امنیت شبکه برای ایجاد سابقه فنی و غیر فنی در زمینه امنیت شبکه است.سپس می توانید در شغل های مختلف و گسترده امنیت شبکه که در قسمت زیر بیان شده است به کار مشغول شوید.

کار در حوزه امنیت شبکه

فرصت های شغلی امنیت شبکه در سال 2021:

رشد شغل های دیگر از سال 2007 تا به امروز با 7% افزایش روبرو بوده است . این در حالی است که در سال 2021 میزان رشد شغلی در حوزه شبکه امنیت با 28% روبرو شده است. در حوزه شغلی امنیت شبکه حقوق شما بستگی به مدرک دریافتی شما در اثر یادگیری امنیت شبکه و نوع مذاکره ای که شما با سازمان انجام می دهید، دارد . به صورت کلی در جهان حقوق یک متخصص امنیت شبکه در هر سال 115000 دلار تعیین شده است .

شما در شرکت های مختلف امنیت شبکه ای می توانید شغل های متفاوت با میزان درآمد بیشتر یا کمتر از این مقدار داشته باشید، برای مثال در این قسمت چند شغل در حوزه امنیت شبکه را بیان کرده ام.

1 ـ مهندس امنیت شبکه :

مهندس شبکه بیشتر با یادگیری امنیت شبکه به کار در شرکت های مختلف برای ایجاد امنیت در سخت افزارها و نرم افزار های شبکه مشغول می شود. افرادی که به عنوان یک مهندس در یک شرکت مشغول به کار می شوند، از دیگر افراد کار سخت تری دارند. زیرا مسئولیت انواع فایروال، سوئیچ، روترها، تجهیزات امنیتی، سخت افزار، نرم افزار شبکه و… بر عهده او خواهد بود.

2 ـ متخصص امنیت برنامه :

این نوع متخصص برای یادگیری امنیت شبکه یک حوزه خاص را مشخص می کنند، اما در خود حرفه ای عمل می کنند. کار این افراد را می توان محافظت از یک برنامه در برابر انواع حمله های احتمالی برای دستیابی به اطلاعات برنامه یا نابودی برنامه دانست.

متخصص امنیت برنامه

3 ــ متخصص تست نفوذ:

این شغل را در واقع نمی توان یادگیری امنیت شبکه دانست، بلکه می توان آن را یادگیری بد نرم افزار ها و چگونگی کارکرد آنها معرفی کرد . متخصص تست نفوذ، انواع نرم افزارهای مورد استفاده افراد هکر را بررسی می کند، تا بتواند از ساختار و نوع کارکرد آنها به صورت کامل مطلع شود. در این صورت می تواند راه حل های منطقی برای خدمات امنیت شبکه و جلوگیری از نفوذ این نرم افزار ها به امنیت شبکه ارائه کند.

4 ــ تحلیلگر حوادث :

این فرد به همه نقض های امنیتی و مسائلی که می توان باعث قرار گرفتن اطلاعات یا یک نرم افزار در برابر تهدیدات باشد ، علت و راه حل را بیان می کند .

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا