برنامه های هک گوشی برای اندروید و ایفون

۲۳ نکته امنیتی برای جلوگیری از هک شدن گوشی موبایل

کاربر عزیز، شما روزانه 2 عدد نوشته‌ی علمی می‌توانید بازنویسی نمایید، برای استفاده بیشتر لطفا به بخش افزایش رجوع‌نمایید.هک شدن تلفن همراه های تلفن همراه یکی‌از دغدغه هایی محسوب میشود که ذهن خیلی اشخاص را مشغول خود نموده است. با هک تلفن همراه قابلیت و امکان به سرقت بردن اطلاعات فردی و مهم کاربر آماده می شود. البته سوال اینجاست که چطور میتوانیم از هک شدن گوشی خود جلوگیری کنیم؟ در‌این مقاله به معرفی ۸ نکته قابل توجه برای جلوگیری از هک شدن تلفن همراه می پردازیم. با ما هم پا باشید.

پیشگفتار‌ای در خصوص هک شدن گوشی

با توسعه میزان استفاده از تلفن همراه های گوشی و کارایی هرچه بیشتر این گجت ها، توجه اشخاص فرصت طلب و هکرها هم به آن‌ها بیشتر شده‌است. این ایام همه ما داده ها فردی و گاها اطلاعات مهم تجاری و بیزینسی خود را در تلفن همراه ذخیره می کنیم و به این ترتیب در هر زمان و هر کجا که باشیم میتوانیم به‌این داده ها دسترسی یابیم. حالا تصور کنید شخصی فرصت طلب بتواند به‌این اطلاعات دسترسی پیدا نماید و از آن‌ها سوء استفاده به عمل آورد! رمز عبور پست الکرونیکی، رمز اکانت های بانکی، رمز اکانت های دربین‌المللی، رم حساب های شما در وبسایت های گوناگون، عکس ها و ویدیو های شخصی شما و غیره همه از اطلاعاتی می باشند که توسط یک هکر از موبایل شما قابل استخراج خواهند بود. پس هک شدن تلفن همراه میتواند صدمات جبران ناپذیری به کاربر وارد نماید.

شاید بعضا اشخاص تصور نمایند که هک کردن موبایل های تلفن همراه امکانپذیر وجود ندارد! درصورتی که شما هم از این دسته اشخاص می‌باشید سخت در اشتباه به سر میبرد، چون هک تلفن همراه طی تعدادی سال اخیر بارها و بارها انجام شده و به یکی‌از دغدغه های توسعه و گسترش دهندگان و یوزرها تبدیل شده‌است. درین دربین توجه کردن به نکات امنیتی برای حفظ از داده ها مهم موبایل اهمیت بالایی دارااست و بایستی توجه ویژه‌ای به‌این موضوع شود. ولی سوال اصلی این میباشد که چطور میتوانید امنیت موبایل خود را افزایش دهید یا این که به نوعی از هک شدن تلفن همراه جلوگیری کنیم؟ خوشبختانه با توجه به برخی نکات مهم و گاها ساده می‌توان ضریب امنیت موبایل های تلفن همراه را به حداکثر مقدار ممکن رساند. ما در‌این مقاله منحصربه‌فرد میخواهیم به ۸ مورد از این نکات اشاره کتیم. با توجه به‌این نکته ها قادر خواهید بود که تا حد بسیار متعددی از هک شدن موبایل خود جلوگیری کرده و ضریب امنیت دستگاه را چندین برابر نمایید. بدین ترتیب با ما همراه باشید.

۲۳ نکته امنیتی برای جلوگیری از هک شدن گوشی موبایل

نکته اولیه: نصب آپدیت های سیستم عامل هک شدن گوشی

زمانی به روز یا این که آپ تو دیت رسانی جدیدی برای سیستم عامل موبایل شما منتشر میگردد، به احتمال زیاد بخشی از آن مرتبط با لایه های امنیتی دستگاه خواهد بود. برخی شرکت ها مختص حتی‌د‌ر بازه های زمانی مختلف برای موبایل های خود آپ تو دیت های امنیتی مجزا و اختصاصی منتشر مینمایند تا به این ترتیب ضریب امنیت تلفن همراه های برند خود را به حداکثر مقدار ممکن برسانند. نصب به موقع این آپ تو دیت ها سبب می‌گردد تا روزنه ها و شکاف های امنیتی سیستم عامل تلفن همراه برطرف شوند و هکر قادر به سوء استفاده از این روزنه ها برای دستیابی به داده ها شما نباشد. بدین ترتیب یکی‌از مهم ترین نکاتی که می بایست برای جلوگیری از هک شدن موبایل به آن توجه نمایید، موضوع آپ تو دیت کردن دائم و دائمی سیستم عامل میباشد.

نکته دوم: نصب نرم افزار ها از گوگل استور یا این که اپ استور هک شدن گوشی

به هیچ وجه نرم افزار های اندروید و iOS را از منابع ناشناس دانلود نکنید. گوگل و اپل اکیدا پیشنهاد دارا‌هستند که یوزرها نرم افزار های موردنیاز خود را فقط از گوگل پلی استور (Google Play Store) و اپ استور (App Store) دانلود نمایند البته دلیل این موضوع چیست؟ نرم افزار هایی که در‌این دو منبع قرار داده میشوند قبل از اینکه تایید نهایی دریافت نمایند از فیلترهای خاصی عبور خواهند کرد که‌این فیلترها سبب می شوند نرم افزار به هیچ وجه حاوی کدهای مخرب نباشد. براین اساس وقتی یک نرم افزار را از اپ استور یا این که گوگل پلی استور دانلود نمایید، خیالتان از بابت امنیت آن راحت خواهد بود البته در‌حالتی که اپلیکیشنی از یک منبع ناشناس دانلود و در موبایل نصب شود، احتمال وجود کدهای مخرب یا این که اصطلاحا ویروس در آن موجود است و به این ترتیب ممکن میباشد تلفن همراه شما آلوده و هک شود. پس همیشه برای دانلود نرم افزار ها از اپ استور یا این که گوگل پلی استور استفاده نمائید.

نکته سوم: موبایل را در مشت دیگرافراد قرار ندهید! هک شدن گوشی

برای مراقبت و جلوگیری از هک شدن تلفن همراه به هیچ عنوان آن را در اختیار اشخاص ناشناس قرار ندهید. فکر کنید تلفن همراه را برای چند دقیقه به شخص ناشناسی داده باشید و او وارد نرم افزار پست الکرونیکی شما گردیده و پست الکرونیکی هایتان را برای خودش فوروارد نماید! بعد از آن برای از در بین بردن رد خویش می تواند بخش پست الکرونیکی های ارسال گردیده اکانتتان را حذف کند. در‌این حالت ظرف چند دقیقه تمام پست الکرونیکی های شما برای وی ارسال می گردند. این پست الکرونیکی ها ممکن میباشد حاوی داده ها مهمی کاری و غیره باشند. در سمت و سوی دیگر تصور کنید شخص هکر خیلی سریع و از روش یک لینک دانلود، نرم افزار مخربی را در موبایل شما نصب نماید و نرم افزار مذکور برای هک یا این که جاسوسی در تلفن همراه شما باشد. بدین ترتیب پیشنهاد ما این میباشد که باری جلوگیری از هک شدن گوشی خود به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایط موبایل خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

هک شدن گوشی

نکته چهارم: از پر کردن اتوماتیک رمز عبور و داده ها در مرورگر استفاده نکنید!

یکی‌از ویژگی هایی که مرورگرها برای ساده‌تر شدن کارایی ارائه کرده‌اند مرتبط با ذخیره رمز های عبور و یوزرنیم های کاربر (username) و پر کردن اتوماتیک داده ها لاگین در وب سایت های مختلف می‌گردد. برای مثال اگر شما با مرورگر موبایل خویش یک توشه در وب سایت پی پال وارد و در حساب فردی خودتان لاگین گردید، پست الکرونیکی و راز عبور اکانتتان توسط مرورگر ذخیره می شود. در‌این شرایط هر توشه که به وبسایت پی پال وارد گردید، دیگر نیازی به تایپ دوباره مشخصات حساب نخواهید داشت زیرا فیلدهای پست الکرونیکی و رمز به صورت اتوماتیک توسط مرورگر پر می شوند. این ویژگی شاید باعث سهولت استفاده شما از مرورگر و وب سایت های مختلف شود ولی ریسک های امنیتی را به همراه داراست. فکر کنید موبایل برای چند دقیقه دست شخص ناشناسی سپرده شود.

در‌این‌صورت او خیلی راحت و بدون نیاز به داشتن پست الکرونیکی و رمز عبور حساب پی پال شما قادر است وارد اکانتتان گردیده و پول شما‌را به سرقت ببرید. حتی برخی از بدافزارها با کد نویسی های دقیق هم ممکن میباشد بتوانند این داده ها را از مرورگر شما دریافت و برای هکر ارسال نمایند. به این ترتیب به منظور جلوگیری از هک شدن تلفن همراه خود سعی فرمائید قابلیت و امکان هایی مثل پر کردن اتوماتیک فیلدهای رمز عبور و داده ها حساب ها در مرورگر تلفن همراه را غیر فعال فرمائید. این موضوع تاثیر بسیار زیادی در افزایش امنیت اطلاعات شما و جلوگیری از هک شدن تلفن همراه داراست.

نکته پنجم: از پسوردهای خوب استفاده فرمایید

متاسفانه طبق بررسی های انجام شده هنوز هم عده زیادی از یوزرها در حساب های مختلف خودشان از رمز های عبور خیلی معمولی و قابل پیش گویی استفاده می‌نمایند. اشخاصی که از این نوع رمز های عبور استفاده به عمل می آورند عموما بیشتر از سایرین قربانی هک و سوء استفاده های این چنینی خواهند شد. بدین ترتیب سعی نمائید همیشه از پسوردهای خوب و قوی استفاده فرمایید. پسوردهایی که شامل سال تولد، اسم یا این که اعداد قابل پیش‌بینی می گردند به هیچ عنوان مناسب نیستند. برخی از نرم افزار های مدیریت پسورد وجود دارا‌هستند که استفاده از آن‌ها می تواند برای تولید رمز عبورهای قوی و گوناگون بسیار کاربردی باشد. پس برای جلوگیری از هک شدن موبایل و به سرقت نرفتن داده ها خود از پسوردهای مناسب استفاده نمایید.

نکته ششم: به هر شبکه وای فایی وصل نشوید

یک کدام از عادت های همه ما این میباشد که سریعا با مشاهده یک شبکه وای فای (wifi) رایگان و بدون پسورد، سریعا به آن وصل می‌شویم ولی آیا می دانید که انجام این کار میتواند ریسک هایی همچون هک شدن تلفن همراه موبایلتان را به هم پا داشته باشد؟ یک شبکه وای فای ناشناس میتواند تله مناسبی برای توده‌آوری داده ها از آن شما و سوء استفاده از آنها باشد. بدین ترتیب به هیچ وجه به شبکه های وای فای ناشناس وصل نشوید یا این که حداقل در حالتی که به‌این شبکه ها وصل نمائید کارهای بیزینس و مهم انجام ندهید و به رد و بدل داده ها فردی نپردازید و فقط اقداماتی همچون آپ تو دیت نرم افزار ها، سیستم عامل و غیره را از روش آن انجام دهید.

نکته هفتم: نمایش محتوای نوتیفیکیشن ها روی لاک اسکرین را غیر فعال فرمایید!

اشخاص سود جو و هکرها ممکن میباشد از هر اطلاعاتی برای سوء استفاده از یوزرها بهره ببرند. برخی از این داده ها به قدری عجیب می باشند که شاید شما هیچ وقت فکر نکنید مهم و دارای اهمیت باشند. یک کدام از نکات امنیتی دیگری که پیشنهاد داریم اکیدا به آن توجه داشته باشید مرتبط با غیر فعال کردن نمایش نوتیفیکیشن ها روی لاک اسکرین موبایل می‌گردد. گاها ممکن میباشد یک نوتیفیکیشن (به عنوان مثال پیغامی که در تلگرام دریافت کرده‌اید) حاوی داده ها مهمی مثل رمز عبور یک حساب باشد و یک شخص سود جو با نگاه کردن به لاک اسکرین موبایل شما بتواند به‌این داده ها دسترسی یابد. بدین ترتیب برای جلوگیری از هک شدن موبایل بهتر میباشد از نمایش محتوای نوتیفیکیشن بر روی لاک اسکرین تلفن همراه جلوگیری به عمل آورید.

نکته هشتم: نرم افزار های مهم را قفل فرمایید هک شدن گوشی

با ایجاد رمز عبور یا این که قفل کردن نرم افزار هایی که مهم می‌باشند، میتوانید یک لایه امنیتی مجزا را برای آن‌ها ایجاد فرمائید و دسترسی هکر به داده ها آن نرم افزار را سخت تر کنید. برخی از نرم افزار ها مثل تلگرام به صورت اتوماتیک و در منوی پیکربندی خودشان قابلیت و امکان قفل گذاری را دارا هستند ولی برای قفل گذاری روی اکثر زمان ها نرم افزار های دیگری باید از برنامه های جانبی استفاده شود که قابلیت قفل کردن نرم افزار ها را آماده می نمایند. شما حتی میتوانند با قفل گذاری بر روی گالری عکس ها و ویدئوهای خود دسترسی به‌این داده ها را هم دشوارتر از حالت عادی فرمایید و به این ترتیب ضریب امنیت داده ها فردی خودتان را بالا ببرید. پس قفل کردن نرم افزار ها را هم تحت عنوان یک کدام از دیگر از طریق های موثر در جلوگیری از هک شدن گوشی به خاطر بسپارید.

پنج نکته امنیتی برای تلفن های هوشمند هک شدن گوشی

ما می‌دانیم که تلفن های هوشمند مان توانایی هر کاری را دارا‌هستند که امروز کامپیوترها انجام میدهند ولی اکثر وقت ها تلفن های هوشمند را نزدیک کامپیوتر نگه می‌داریم هکرها میتوانند به تلفن همراه های هوشمند وارد شوند و ظرف حدود یک ساعت تمام داده ها را بیرون بیاورند پس برای جلوگیری از هک شدن و به سرقت رفتن اطلاعاتتان یک‌سری نکات مهم را بدانید.

راه ندادن به هکرهای برای کسب داده ها هک شدن گوشی

چطور از هک شدن تلفن همراه گوشی جلوگیری کنیم
۱.تلفن را ایمن نگه دارید: شما ممکن میباشد تصور کنید هکر یک آماتور میباشد که به برنامه های شما ورود پیدا می‌کند ولی این مطرح ترین خطر برای تلفن وجود ندارد اصلی ترین خطر دزدی میباشد که موبایل شما‌را می قاپد و فرار مینمایند و رمز عبور را باز مینمایند و چیزی که داخلش میباشد را پیدا میکنند.

۲.تلفن را برای هر چیزی استفاده نکنید:یکی وسیع ترین علت هایی که تلفن همراه هک می‌نمایند کشف کردن داده ها بانکی میباشد در صورتی چنین اطلاعاتی در تلفن همراه خود ندارید در واقع چیزی برای هک کردن ندارید.

هک شدن گوشی سامسونگ

هک تلفن همراه توسط هکرها

آپ تو دیت کردن تلفن: هک کردن جنگی میباشد دربین هکر ها و شرکت اپلیکیشن ها ، هکرها حفره های امنیتی دیده بانی پیدا می‌کنند و شرکت نرم افزارها این حفره ها را تعمیر می‌نمایند .

در امان ماندن از هکرها

رمز دارکردن: بسیاری از مردم که فکر می‌کنند رمزدار کردن تلفن همراه با پسورد یکی از میباشد البته اشتباه میکنند هکرها فقط می‌توانند با پسورد موبایل را هک نمایند.

مراقب استفاده از وای فای های همگانی و بلوتوث ها باشید:وای فای های عمومی و بلوتوث ها راهی بسیار آسان برای هکرها می‌باشند که میتوانند به موبایل متصل شوند و از حسابها برداشت نمایند.

موبایل های هوشمند تبدیل به بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزانه ما گردیده اند. بیشتر اشخاص از تلفن هوشمند شان برای انجام کارهای مختلفی مانند: خرید های روزمره، سفارش غذا، رزرو بلیط سینما، انواع پرداخت های آنلاین و ….. استفاده مینمایند. همینطور این دستگاه هوشمند برای بسیاری از اشخاص تبدیل به محلی برای نگه داری از داده ها محرمانه مانند: کلمه ها عبور، داده ها کارت های اعتباری و….شده‌است.

نکته ای که یوزرها تلفن همراه های هوشمند بایستی به آن توجه ویژه ای داشته باشند امنیت داده ها ذخیره گردیده و جلوگیری از دسترسی اشخاص سود جو به آن‌ها میباشد. در‌پی این گزارش ۱۰ راهکار امنیتی ساده که باید یوزرها تلفن همراه های هوشمند اندرویدی برای محافظت اطلاعاتشان در مقابل هکرها و اشخاص سود جو رعایت نمایند را برای شما بازگو می‌کنیم:

استفاده از یک PIN (رمز عبور) برای صفحه قفل

همیشه از یک PIN یا این که رمز عبور برای حفاظت از داده ها تلفن همراه هوشمند خویش استفاده نمایید. افزودن این لایه های امنیتی به موبایل های هوشمند قادر است بسیار موءثر باشد. البته اگر از آن دسته افرادی میباشید که رمزهای عبور را به‌سرعت فراموش می‌کنید و به سختی به یاد میاورید می‌توانید از یک الگو برای قفل کردن تلفن همراه خود کمک بگیرید.

بر روی برنامه هایتان قفل بگذارید

بعضی اوقات استفاده از یک کلمه و واژه عبور کافی نیست. برای اطمینان بیشتر می بایست برنامه های فردی خود مانند: کیف پول موبایل و… که دربردارنده داده ها خصوصی می باشند را رمزگذاری نمایید. برای این کار می‌توانید از نرم افزار های رمزگذاری کمک بگیرید.

برنامه هایتان را از منابع اصلی و قابل اعتماد دانلود فرمایید

شما میتوانید برای اطمینان بیشتر از سلامت و امن بودن برنامه های آیتم نیازتان، آن ها را از سایتها و یا این که فروشگاه های دارای اعتبار دانلود فرمایید.

نکته: بهتر میباشد قبلی از دانلود یک اپلیکیشن، آن را از نظر کیفیت و رتبه بندی بررسی نمایید.

همینطور بررسی اپلیکیشن از نظر سیاست حفظ حریم خصوصی نیز از دیگر نکاتی میباشد که بایستی به آن توجه نمایید.

مجوزهای دسترسی اپلیکیشن را قبل از دانلود مطالعه فرمایید

انجام این کار نیز قدم مهم دیگری برای محافظت امنیت داده ها شماست. در حین دانلود اپلیکیشن از فروشگاه های دارای اعتبار از میزان دسترسی آن به داده های تلفن همراهتان مطمئن گردید. به صورت مثال دانلود یک برنامه پولی که نیازمند دسترسی به دوربین موبایل شماست ضروری وجود ندارد

از نرم افزارهای مدیر دستگاه اندرویدی کمک بگیرید

مدیریت دستگاه Android یکی برنامه های موءثر به حساب آورده می شود که یکی طراحان آن شرکت گوگل میباشد. در‌حالتی که به هر دلیلی تلفن همراهتان را گم کردید این برنامه به شما کمک می نماید تا گوشی اندرویدی‌تان را ردیابی و به راحتی پیدا فرمائید؛ همینطور می‌توانید برای مراقبت از اطلاعاتتان از روش کنترل از راه دور آن را به پیکربندی کارخانه برگردانید.

از Google Authenticator کمک بگیرید

با به کار گیری از قابلیت و امکان Google Authenticator میتوانید یک لایه امنیتی جدید را به اکانت کاربری خود بیش تر نمائید. این اپلیکیشن یکی شایسته ترین راهکارها برای اهراز هویت حساب گوگل به حساب آورده می شود که در صورت فعال سازی در کوتاهترین زمان می‌توانید آن را از روش شماره تلفن همراهتان دریافت کرده و با اطمینان خاطر بیشتری وارد اکانت کاربری خود گردید.

نکته: این برنامه برای بعضی سرویس ها غیر از گوگل نیز قابل استفاده میباشد.

یک آنتی ویروس خوب دانلود نمائید

استفاده از یک آنتی ویروس قوی و موءثر در عین ضرورت یک قدم مهم و اساسی در محافظت داده ها به حساب آورده می شود؛ پس هرچه سریعتر برای نصب یک آنتی ویروس قدرتمند اقدام فرمائید.

از وای فای های همگانی استفاده نکنید

بهتر است تا جایی که میتوانید از استفاده از وای فای عمومی اجتناب فرمایید. شماهیچ گاه نمی توانید مطمئن گردید که‌این شبکه مجانی ۱۰۰ درصد امن میباشد. همینطور اطمینان حاصل نمائید که گوشی شما به طور اتومات به شبکه های وای فای مجانی متصل نمی شود.

پیکربندی بلوتوث تلفن همراهتان را به درستی تنظیمات فرمائید

برای این فعالیت به پیکربندی بلوتوث رفته در آنجا عبارت “Non-discoverable” یا این که غیر قابل کشف را انتخاب نمایید. دلیل این کار این میباشد که در شرایطی که بلوتوث در همه جا قابل رویت باشد اشخاص بیشتری برای دستیابی به داده ها و اتصال به موبایل شما تمایل پیدا می نمایند. در این مورد نیز مانند وای فای چنانچه نیازی به استفاده از بلوتوث ندارید بهتر میباشد ان را خاموش نگه دارید.

هک تلفن همراه توسط هکرها

هرگز موبایل خود را روت نکنید

شاید با روت کردن گوشی دسترسی های بیشتری برای شما باز شود ولی در‌حالتی که عاقلانه تصور کنید این فعالیت به نفع شما وجود ندارد. با انجام این کار تلفن همراهتان را آسیب پذیر کرده و راه ورود هکر ها به آن را باز می کنید.

جمع‌بندی
همانگونه که مشاهده کردید در‌این مقاله به معرفی ۸ نکته پرداختیم که میتوانند در جلوگیری از هک شدن گوشی تلفن همراه موءثر باشند. با در نظر به چنگ آوردن این نکات ریسک هک شدن تلفن همراه خود را به حداقل می رسانید و توانمند خواهید بود که با اطمینان خاطر بیشتری از تلفن همراه استفاده فرمایید هیچ زمان مسائل امنیتی همچون احتمال هک تلفن همراه را نادیده نگیرید چون بروز این مشکلات می تواند پیامدهای جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

 

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا