اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینفناوریکنترل گوشی از راه دور برنامه برای کنترل اعضای خانواده

۹ اپلیکیشن ایرانی و ۲۹ نرم افزار خارجی برای کنترل کودکان منتشر شد

۹ اپلیکیشن ایرانی و ۲۹ نرم افزار خارجی برای کنترل و صیانت کودکان در فضای مجازی در قالب طرح صیانت از کودکان و نوجوانان توسط وزارت ارتباطات منتشر شد. به گزارش خبرنگار spy24، با توجه به نفوذ وسائل ارتباط جمعی نظیر تلفن همراه، تبلت، کامپیوتر و اینترنت و نقش مؤثر این ابزار در پرکردن اوقات فراغت و تربیت و شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان، موضوع حضور کودکان در این فضا و مواجهه با انواع بازیها و سرگرمی ها در فضای مجازی یکی از دغدغه های والدین و مسئولان است.

منظور از نرم افزار هک گوشی چیست ؟

وزارت ارتباطات با اعلام اینکه فضای مجازی و حضور در آن، مانند یک چاقوی دولبه می ماند که از یک سو دارای مزایا و منافعی است و از سوی دیگر اگر بر نحوه استفاده از آن نظارت و بر تأمین محتوایی که در اختیار کودک قرار می گیرد، برنامه ریزی و کنترل صورت نگیرد آسیب های جبران ناپذیری را برای کودک و نوجوان در پی خواهد داشت، اسناد پشتیبان سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان را منتشر کرد.

باید توجه داشت که فضای مجازی علاوه بر آنکه باعث سلب فعالیت فیزیکی کودک در محیطهای طبیعی شده و وی را از کسب مهارتهای اجتماعی، تحرک و کارهای فیزیکی بازداشته، باعث اختلال در آموزش، فرهنگ رفتاری، تربیت اخلاقی و مهارتهای گفتاری می شود. اما از سوی دیگر، ارائه محتوای سالم و کنترل شده متناسب با شرایط سنی و جنسیتی کودک در این فضا، می تواند کمک قابل توجهی به تربیت و حتی رشد فیزیکی و ارتقای مهارتهای جسمانی کودک کند.

نظیر تلفن همراه
نظیر تلفن همراه

یکی از راه های جلوگیری از مخاطرات فضای مجازی، برنامه ریزی، کنترل و نظارت بر استفاده و حضور فرزندان در  فضای مجازی توسط والدین است؛ به همین دلیل در اسناد پشتیبانی که از سوی وزارت ارتباطات برای توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان تدوین شده، سند ابزارهای کنترل والدین نیز به چشم می خورد.

چرا که با آموزش والدین و افزایش سطح آگاهی آنها از مخاطرات حضور جاهلانه و غافلانه فرزندان در این فضا و نیز با افزایش مهارت آنها در استفاده از ابزارهای کنترل کننده و محدود کننده، می توان دسترسی کودکان و نوجوان به فضای مجازی را مدیریت کرد.

نرم افزار گوشی یابی و کنترل کودک:

علاوه بر نکات ابتدایی (مثلا دستگاه رایانه را در محلی قرار دهند که در معرض دید والدین باشد و از تنها گذاشتن کودک در این فضا حتی الامکان خودداری شود) که والدین باید آن را رعایت کنند، استفاده از برخی ابزارهای کنترلی در این فضا نیز ضروری است. این ابزارها کمک می کند که والدین هم بر فعالیت فرزندانشان فضای مجازی نظارت داشته باشند و هم گزارش فعالیت های آنها را دریافت کرده و دسترسی فرزندانشان را کنترل و مدیریت کنند.

ابزارهای کنترل والدین و قابلیتهای آنها در ۲ سطح سخت افزار (سیمکارت، مودم) و یا نرم افزار (سیستم عامل و برنامه کاربردی) پیاده سازی و عرضه شده که این امکان را در اختیار والدین قرار  می دهد که بتوانند بر حضور فرزندانشان در فضای مجازی مدیریت، نظارت و برنامه ریزی کنند.

این کنترل شامل پالایش محتوا براساس سن فرزند ، کنترل های کاربردی براساس اعمال محدودیت زمانی و دسترسی، مدیریت استفاده از اینترنت یا رایانه براساس زمان ، محتوا و سن فرزند و نیز نظارت و مشاهده موقعیت مکانی و نوع فعالیت و دسترسیهای فرزند است.

از این رو و در قالب پیش نویس سند صیانت از کودکان، وزارت ارتباطات نام ۷ اپلیکیشن فارسی را به عنوان نرم افزارهای کنترل کودکان از سوی والدین اعلام کرد:

۱.نرم افزار کنترل کودکان

توسعه راهکارهای هوشمند امین (انارستان) برای سیستم عامل های اندروید

۲. نرم افزار دنیای درسا در قالب دو اپلیکیشن مجزا برای کودک و والدین

۳. نرم افزار کنترل والدین سانیار به عنوان نرم افزار گوشی یابی و کنترل کودک

۴. سامانه مراقبت از خانواده در دنیای مجازی با نام spy24

۵. برنامه کنترل فرزند شقایق

۶. نرم افزار کنترل تماس و پیامک فرزند شارکو

۷. نرم افزار صدف پاساد سیستم پالایش خانگی

درهمین حال ابزارهای کنترل والدین رایج در دنیا که با هدف مسدودسازی دسترسی کودکان به وبسایتهای غیراخلاقی و کنترل و نظارت والدین برآنها عرضه شده به شرح زیر است:

  • Family cyber Alert
  • Qustodio
  • Webwatcher
  • Net nanny
  • MC Afee safe eyes
  • Pc Pandora
  • Spy agent
  • E balster
  • Spector pro
  • Salfeld child control
  • Scrrn time parental
  • Home guard activity monitor
  • Hidetools parental control
  • Internet lock
  • Verity
  • I am big brother
  • Witigo parental filter
  • Xooloo
  • Pumpic
  • Xnspy
  • Phone sheriff
  • ESET
  • Norton family premier
  • Kaspersky safe kids
  • Content washer
  • Safe kiddo
  • Mobicip
  • mobile fence

“این آموزش فقط با هدف آموزش است، تا اهمیت پسوردهای قوی را درک کنید و ما هیچ گونه مسئولیتی در قبال سو استفاده از آن را نداریم .”

۱- دانلود نرم افزار کنترل فرزندان در اینترنت Family Cyber Alert 4.05

همانطور که کودکان در دنیای واقعی نیاز به کنترل و مراقبت دارند، در فضای مجازی نیز باید مراقب آنها بود. مخصوصا در این روزها که کودکان ساعات زیادی را پای کامپیوتر و یا اینترنت میگذرانند.

نرم افزار Family Cyber Alert راهکار های مناسبی برای کنترل والدین بر روش استفاده کودکان از کامپیوتر ارائه میدهد. توسط این نرم افزار میتوانید محدودیت های مورد نظر خود را ایجاد کنید تا با خیال راحت اجازه استفاده کودکان از کامپیوتر را بدهید.

در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از محیط نرم افزار و ویژگی های آن را ببینید و در صورت تمایل جدیدترین نسخه آن را از سایت سرزمین دانلود دریافت کنید.

این مطلب مربوط به موضوع دانلود نرم افزار Family Cyber Alert میباشد.

۲- دانلود نرم افزار کنترل فرزندان Qustodio

یکی از مشکلاتی که امروز با پیشرفت تکنولوژی افزایش یافته است گسترش فضای مجازی و به وجود آمدن سایت ها و برنامه های مختلف است و این مشکل نگرانی را برای والدین نسبت به فرزندشان زیاد کرده است اما نرم افزار Qustodio این مشکل را رفع کرده است زیرا این امکان را به والدین می دهد تا بر روی تلفن همراه فرزندان خود کنترل داشته باشید و برای آن زمان مشخصی را تنظیم کنید تا فرزندتان بیش از حد از آن استفاده نکند و همینطور با فیلتر کردن گوگل امکان استفاده بهتر از آن را فراهم می کند تا با اطمینان خاطر فرزندتان از فضای مجازی استفاده کند

ویژگی های نرم افزار:

  • تنظیم محدودیت زمانی استفاده از تلفن همراه
  • بستن سایت ها و برنامه های شرط بند، غیر مجاز و غیر اخلاقی
  • جست و جو و نظارت بر برنامه های تلفن همراه
  • جستجوی ایمن در مرورگر
  • مسدود کردن مرورگر پشتیبانی نشده
  • ثبت تاریخچه 7 روزه
  • ثبت تماس‌ها و پیامک‌ها ارسالی و دریافتی
  • ردیابی موقعیت جغرافیایی خانواده به صورت لحظه ای

پرسش و پاسخ Qustodio

آیا امکان ردیابی تلفن همراه با این برنامه وجود دارد؟
بله این برنامه امکان ردیابی تلفن همراه فرزندان را فراهم کرده و موقعیت جغرافیای آنها را شناسایی می کند.

آیا این نرم افزار سایت ها و برنامه های غیر اخلاقی را فیلتر می کند؟
بله سایت ها و برنامه های شرط بند، غیر مجاز و غیر اخلاقی را فیلتر می کند.

آیا تماس ها، پیام ها و جستجو در مرورگر را ثبت می کند؟
بله، به طور کامل.

آیا این قابلیت را دارد تا با تنظیم کردن روی زمان مشخصی هشدار دهد؟
بله با هشدار دادن به شما اطلاع می دهد که از حد زمان مشخص شده گذشته است.

۳-اپلیکیشن کنترل والدین Web Watcher

اگر فکر می‌کنید باید مدام فعالیت‌های فرزندتان را زیر نظر داشته باشید، از جمله پیام‌ها، تماس‌ها، عکس‌های پاک شده، احتمالا این برنامه کنترل والدین مناسب شماست. Web Watcher حتی به شما اجازه دیدن فعالیت‌های برنامه‌هایی مثل Whatsapp ، برنامه Tinder، برنامه Kik و دیگر پیامرسان‌ها را می‌دهد. همچنین می‌توانید از صفحه گوشی فرزندتان اسکرین شات بگیرید. به دلیل اینکه این برنامه درواقع یک برنامه جاسوسی محسوب می‌شود و هنگام نصب اجازه دسترسی‌های امنیتی مهمی می‌گیرد، در اپ استور و آیتونز موجود نیست و مجبورید از یک منبع خارجی دانلود و نصب کنید.

حق اشتراک 130 دلاری سالیانه برای هر دستگاه شاید شما را مجبور به تجدید نظر روی تصمیم خود کند!

۴- اپلیکیشن کنترل والدین Net Nanny

Net Nanny یکی دیگر از برنامه‌ های کنترل والدین محسوب می‌شود. این برنامه برای طراحی بصری و هماهنگی که بین اندروید و iOS دارد شناخته می‌شود. فرقی نمی‌کند شما یک سیستم عامل iOS داشته باشید و فرزندتان یک گوشی با سیستم عامل اندروید و یا برعکس؛ Net Nanny تمام قابلیت‌هایش را در اختیار شما قرار می‌دهد. ویژگی مهم این برنامه ابزار فیلتر کردن صفحات وب است که قابلیت بلاک کردن صفحات پورنوگرافی، اسلحه، مواد مخدر، مطالب مرتبط با خودکشی و هر موضوع نامناسب دیگری از نظر شما را داراست. البته در این برنامه خبری از مشاهده پیامک‌ها یا تماس‌ها نیست و شما فقط می‌توانید زمان استفاده فرزندان از آن‌ها را ببینید.

هزینه اشتراک این برنامه کنترل والدین سالانه 55 دلار برای پشتیبانی 5 دستگاه (موبایل و کامپیوتر) و 90 دلار برای 20 دستگاه است و متاسفانه حالت استفاده رایگان ندارد!

۵- برنامه کنترل والدین FamilyTime

برنامه FamilyTime یکی از بهترین برنامه های کنترل والدین است که به شما اختیار کنترل محتوای قابل دسترس توسط فرزندانتان را می‌دهد. می‌توانید تکالیف و ساعت خواب فرزندانتان را کنترل کنید، محدودیت زمانی برای استفاده از موبایل‌هایشان معین کنید و حتی مکان دقیق آن‌ها را بدانید. همچنین قابلیتی وجود دارد که در صورت وارد شدن یا خارج شدن موبایل از محدوده‌ای خاص، به والدین اطلاع می‌دهد. فیلترهای مختلف اینترنتی، مشاهده تماس‌ها، پیامک‌ها و مخاطب‌ها از دیگر قابلیت‌های این برنامه هستند. هیچ محدودیتی برای تعداد دستگاه‌های متصل والدین وجود ندارد و می‌توانید تا 5 دستگاه برای نظارت و کنترل اضافه کنید. مهمترین ویژگی این برنامه کامل بودن آن است.

این اپلیکیشن حالت 3 روز استفاده رایگان از تمامی قابلیت‌ها را دارد و هزینه پشتیبانی سالانه از 27 دلار برای 1 دستگاه تا 69 دلار برای 5 دستگاه در آن موجود است. همچنین می‌توانید از این برنامه بصورت کاملا رایگان استفاده کنید که طبیعتا ابزارهای محدودتری دارد.

۶- برنامه کنترل والدین Kaspersky Safe Kids

اگرچه Kaspersky Safe Kids Premium همه امکانات یک برنامه کامل را ندارد، اما یک ویژگی قوی با قیمت کمتر از برخی از رقبای خود ارائه می‌دهد. این برنامه حتی ویژگی‌های خاصی که در دیگر برنامه‌های کنترل والدین یافت نمی‌شود را در دسترس کاربران قرار می‌دهد؛ مانند نشان‌دهنده وضعیت باتری دستگاه!

برخی از ویژگی‌های این اپلیکیشن عبارتند از:

  • هشدار وضعیت کم باتری
  • نظارت روی محتوای شبکه‌های اجتماعی
  • محدود کردن منطقه جغرافیایی (ورود و خروج از یک منطقه خاص)
  • کنترل لحظه به لحظه موقعیت فرزندان

۷- برنامه کنترل والدین Bark

وبسایت Bark بیشترین پوشش را برای ابزارهای نظارتی دارد. الگوریتم‌های خاص آن در آنالیز کلمات، خطرهای در کمین فرزاندان شما را قبل از به وقوع پیوستن خنثی می‌کند؛ خطراتی مانند مواد مخدر، مطالب جنسی و افکار مربوط به خودکشی. Bark همچنین نظارت روی ایمیل‌ها را ممکن ساخته که نظیر آن را روی برنامه‌های دیگر نمی‌بینیم. همچنین پلتفرمی به نام Bark for school نیز مخصوص مدارس در دسترس است.

مثل اکثر اپلیکیشن‌ها، bark نیز یک حالت استفاده 7 روزه رایگان دارد و پس از آن هزینه اشتراک این برنامه برای استفاده نامحدود 9 دلار به ازای هر ماه یا 99 دلار سالیانه است.

دانلود برنامه کنترل والدین Bark برای اندروید و iOS

۸- برنامه کنترل والدین Safety for Kids

این اپلیکیشن یک برنامه کنترل والدین نیست؛ پس چرا در این فهرست قرار گرفته است؟ در جواب باید بگوییم در حالی که نظارت و کنترل خانواده مساله مهمی‌ست، آموزش به فرزندان در برابر این تهدید‌ها و اقدامات آن‌ها در مقابل خطرات نیز مهم است.

کاربران این برنامه 3 بازی رایگان دریافت می‌کنند و به ازای هر مرحله باید 1 دلار بپردازند. این برنامه مخصوص اندروید است ولی برای کاربران iOS پیشنهاد ما برنامه Keep Spriggy Safe است که می توانید در ادامه آن را دانلود کنید.

دانلود برنامه کنترل والدین Safety for Kids برای اندروید

دانلود برنامه Keep Spriggy Safe برای iOS

۹- اپلیکیشن کنترل والدین Qustodio

Qustodio رابط کاربری محبوبی دارد و مخصوص والدینی است که وقت کمی دارند. داشبورد این برنامه به شما همه فعالیت‌های دستگاه‌های متصل را نشان می‌دهد؛ از جمله مقدار زمانی که روی هرکدام از اپلیکیشن‌ها مثل توییتر یا اینستاگرام صرف شده است. می‌توانید زمان استفاده را محدود کنید، پیام‌ها را کنترل کنید و یا سایت‌های نامناسب را فیلتر کنید. تنوع زیاد ابزارها و تنظیمات، این برنامه را به یکی از محبوب‌ترین برنامه های کنترل والدین تبدیل کرده است. Qustodio روی دستگاه‌های Kindle یا Nook نیز کار می‌کند که در نوع خودش کمیاب است.

هزینه اشتراک سالانه 55 دلار کمی نسبت به دیگر برنامه های کنترل والدین گران به نظر می‌رسد؛ ولی با این حال یک حالت رایگان هم دارد که طبیعتا تنظیمات محدودتری خواهد داشت.

دانلود اپلیکیشن کنترل والدین Qustodio برای اندروید و iOS

۱۰- اپلیکیشن کنترل والدین OurPact

طرز کار این اپلیکیشن مقداری با بقیه برنامه های کنترل والدین فرق دارد؛ با این‌حال کار کردن با آن هنوز هم آسان است. از ویژگی‌های آن می‌توان به امکان مسدود کردن پیام‌ها، برنامه‌ها، دسترسی به اینترنت و برنامه زمانی صفحه نمایش اشاره کرد. همچنین می‌توانید نظارت کامل روی محل دقیق فرزندتان داشته باشید یا منطقه‌های جغرافیایی نامناسب را برای جلوگیری از رفت‌‌وآمد آن‌ها فیلتر کنید و هنگام نصب برنامه‌های جدید مطلع شوید. آسان بودن تنظیم برنامه‌های زمانی پیچیده در قالب روزها و ساعت‌ها، این برنامه کنترل والدین را به یکی از پرکاربردترین برنامه‌ها تبدیل کرده است.

نسخه رایگان این برنامه خیلی محدود است؛ بنابراین باید به دنبال اشتراک ماهانه به ازای 7 دلار برای استفاده باشید.

دانلود اپلیکیشن کنترل والدین OurPact برای اندروید و iOS

۱۱- برنامه کنترل کودکان Eset Parental Control

شرکت معروف سازنده آنتی ویروس ESET هم یک برنامه کنترل والدین توسعه داده است؛ ولی این اپ تنها برای سیستم عامل اندروید است. نسخه رایگان این برنامه مسدود کردن برنامه‌ها، محدود کردن زمان بازی و گزارش دادن را پشتیبانی می‌کند. نسخه خریداری شده به شما امکان مسدود کردن وبسایت‌ها، رهگیری موقعیت، پیامک والدین و دیگر ابزارهای کنترل را می‌دهد. ویژگی پیامک والدین که بصورت هوشمندانه طراحی شده است، این امکان را می‌دهد تا فرزندان برای ادامه استفاده از گوشی موبایل پاسخ پیام والدینشان را بدهند.

نسخه رایگان 30 روز بیشتر اعتبار ندارد و برای ادامه باید 30 دلار به ازای هرماه و هر دستگاه بپردازید.

دانلود برنامه کنترل والدین Eset Parental Control برای اندروید 

۱۲- برنامه کنترل کودکان Norton Family Premier

Norton نام بزرگی در حوزه برنامه‌های آنتی ویروس است و Norton Family Premier اپلیکیشنی طراحی شده برای نظارت و کنترل روی رفتار فرزندان شما در فضای مجازی است. این برنامه ابزارهای مختلفی را در اختیار والدین قرار داده و به لطف طراحی مناسب رابط کاربری، استفاده از آن را آسان کرده است. مهمترین ویژگی این اپلیکشن، نظارت بر وب قدرتمند آن است که شما را قادر می‌سازد تا سایت‌های مختلف را به طور کامل مسدود کنید. Norton Family Premier اختیار خاموش کردن دستگاه در ساعات خاصی از شبانه روز را به شما می‌دهد. متاسفانه طبق گزارش کاربران، این برنامه همیشه بطور صحیح کار نمی‌کند و همچنین نسخه iOS تنظیمات محدودتری نسبت به نسخه اندروید دارد.

سالانه 50 دلار باید بابت حق اشتراک بپردازید و هیچ محدودیتی در تعداد دستگاه‌های متصل وجود ندارد.

دانلود برنامه کنترل کودکان Norton Family Premier

انجمن‌های اینترنتی نوجوانان در مورد همه روش‌های ممکن دور زدن کنترل والدین صحبت می‌کنند. برخی از آن‌ها با تاکتیک‌های بسیار پیشرفته یا فریبنده اینکار را انجام می‌دهند. اگر نوجوانان را می‌شناسید، نباید تعجب کنید. با اینحال راه‌هایی برای پیشگیری از انحراف آن‌ها وجود دارد؛ مانند استفاده از اپلیکیشن‌های نظارت و کنترل. به همین منظور در این مقاله 10 مورد از بهترین برنامه‌ های کنترل والدین را معرفی کردیم. آیا شما تابحال تجربه کار با این برنامه‌‌ها را داشته‌اید؟ می‌توانید در پایین همین صفحه، نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا