اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترین

اینترنت ماهواره ای رایگان چیست و آیا در ایران اوترنت outernet

اینترنت ماهواره ای رایگان چیست و آیا در ایران قابل دریافت است؟ ماهواره ای رایگان w3

یکی از اخباری که در روز های اخیر حاشیه های فراوانی را ایجاد کرده است، خبر امکان استفاده از اینترنت ماهواره ای رایگان در خاورمیانه و بخش هایی از آفریقا می باشد. به این ترتیب کشورهایی مثل افغانستان و عراق که فاقد زیرساخت های لازم برای ارائه اینترنت هستند، می توانند از اینترنت ماهواره ای رایگان استفاده کرده و با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنند. این خبر برای بسیاری از کاربران اینترنت در کشورهای یاد شده، بسیار خوشحال کننده می باشد. در این مطلب قصد داریم در رابطه با اینترنت ماهواره ای رایگان صحبت کرده و به بررسی چگونگی فراهم آوردن این امکان در خاورمیانه پرداخته و این موضوع را مد نظر قرار دهیم که آیا اینترنت رایگان در ایران نیز قابل استفاده است یا خیر؟

اینترنت ماهواره ای چیست؟

اینترنت ماهواره ای رایگان چیست و آیا در ایران
اینترنت ماهواره ای رایگان چیست و آیا در ایران

اینترنت ماهواره ای در واقع یکی از روش های دسترسی به اینترنت می باشد که تنها از طریق در اختیار داشتن ابزار و سخت افزارهای مناسب انجام می پذیرد. معمولا در زمان هایی از اینترنت ماهواره استفاده می شود که دسترسی به اینترنت معمولی مشکل بوده و یا زیرساخت های لازم برای دسترسی معمولی به اینترنت وجود ندارد. البته در مواردی نیز که نیاز به سرعت بالا و عدم قطعی داریم، از اینترنت ماهواره ای استفاده می شود که معمولا نهادها و سازمان های دولتی از آن استفاده می کنند.

اینترنت ماهواره ای با استفاده از انواع روش های قابل دریافت می باشد که توضیحات کامل آن را در مطلبی تحت عنوان راه های دریافت اینترنت ماهواره ای ارائه داده و علاقه مندان می توانند از این طریق به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه بپردازند. به طور کلی با در اختیار داشتن تجهیزات لازم، از جمله دیش، LNB و ریسیور دریافت کننده اینترنت، می توان به سادگی از یک اینترنت ماهواره ای پر سرعت استفاده نمود که برای فعال سازی آن نیاز است که نوعی حق اشتراک نیز به ماهواره فراهم کننده خدمات، بپردازید. اما در نوع رایگان آن نیازی به پرداخت چنین هزینه ای نبوده و می توان تنها با تجهیزات یاد شده، این اینترنت را دریافت نمود.

همچنین بخوانید |  گزارش تمامی پیام های واتس اپ

اینترنت ماهواره ای رایگان در خاورمیانه

اما خبری که چندی پیش از سوی شرکت Quika که جزئی از اپراتور ماهواره ای Talia می باشد، انتشار یافته است، نشان از این دارد که این شرکت قصد دارد در آینده ای نه چندان دور، برای مردم کشورهای درحال توسعه و فاقد زیرساخت های لازم برای ارائه اینترنت همگانی، اینترنت ماهواره ای رایگان عرضه نماید. بررسی منابع معتبر، حاکی از این است که تا حداکثر ۶ ماه آینده، مردم کشور های عراق و افغانستان در خاورمیانه و بخش اعظمی از کشور های قاره آفریقا، می توانند از اینترنت ماهواره ای رایگان بهره مند گردند.

البته برای اینکه بتوان از این اینترنت استفاده نمود، همچنان نیاز به تهیه لوازم و سخت افزارهای اولیه که در بخش پیشین به آن ها اشاره شد، می باشد. مردم این کشورها می توانند با تهیه این ابزار و نصب آن ها در حیاط یا پشت بام منزل خود، به رایگان از خدمات اینترنت ماهواره ای شرکت quika استفاده کرده و به اطلاعات دسترسی داشته باشند. در زیر تصویری از کشورهایی که می توانند تحت پوشش اینترنت ماهواره ای رایگان Quika قرار بگیرند، ارائه شده است.

همه چیز درباره اینترنت ماهواره ای
همه چیز درباره اینترنت ماهواره ای

کشورهایی که تحت پوشش اینترنت ماهواره ای رایگان Quika قرار خواهند گرفت.

مدیر ارشد این شرکت همچنین اظهار داشته است: “به اعتقاد ما تمام جوامع و مناطقی که در آنها توازن وجود ندارد، از رشد فناوری و اقتصادی عقب می مانند؛ ما قصد داریم روی این شکاف دیجیتالی و اقتصادی پلی بزنیم. ۳.۹ میلیارد نفر (۵۳ درصد جمعیت جهان) هنوز به اینترنت دسترسی ندارند. ”

آیا در ایران نیز اینترنت ماهواره ای رایگان قابل دریافت است؟

اما سوالی که اکثر کاربران در ذهن خود دارند، این است که با توجه به اینکه دو کشور عراق و افغانستان در همسایگی ایران قرار دارند، آیا در ایران نیز می توان از اینترنت ماهواره ای رایگان نیز استفاده نمود؟ پاسخ به این سوال در واقع کمی مشکل به نظر می رسد. حقیقت امر این است که به طور کلی استفاده از اینترنت ماهواره ای دوطرفه در ایران که قابلیت Send و Receive را داشته باشد، ممنوع بوده و برای استفاده از آن حتما باید از نهادها و مراجع ذیربط، مجوزهای لازم را تهیه نمود. در غیر این صورت این عمل غیر قانونی بوده و نمی توان از تجهیزات مخصوص دریافت اینترنت ماهواره ای بهره مند شد.

نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که طبق اعلان شرکت Quika، این شرکت تنها به کشورهایی اینترنت ماهواره ای رایگان را عرضه خواهد کرد که دارای زیرساخت های لازم برای ارائه اینترنت بر بستر زمینی را دارا نباشند و مسلما ایران جزو این کشورها محسوب نمی شود. پس طبق اعلام این شرکت، نباید به ایران چنین خدماتی داده شود. با این حساب اگر شرکت Quika بخواهد، می تواند سیگنال های دریافتی را موقعیت یابی کرده و در نتیجه سیگنال های دریافتی از محدوده ایران را نپذیرد. در نتیجه حتی با وجود تهیه مجوزهای لازم برای دریافت اینترنت ماهواره ای، نمی توان اطمینان صددرصدی در رابطه با امکان استفاده از اینترنت ماهواره ای رایگان را حاصل نمود.

اینترنت ماهواره ای چیست , ای رایگان w3

برای دریافت اینترنت ماهواره ای نیاز به تجهیزات خواهیم داشت.

با این حال همچنان باید منتظر تحقق وعده های شرکت یاد شده باشیم تا ببینیم که آیا چنین اتفاقی خواهد افتاد یا خیر؟ به هر حال این خبر بسیار خوبی برای مردمان محروم کشورهای منطقه و آفریقا محسوب می شود که با استفاده از این امکان می توانند دسترسی آزادی به اطلاعات داشته باشند.

اموزش راه اندازی اینترنت ماهواره ای (اوترنت outernet)

اموزش راه اندازی اینترنت ماهواره ای بسیاری از وب سایت های ایرانی و خارجی پروژه ای تحت عنوان اوترنت رو معرفی کردند اما هیچ اموزشی برای اتصال به این پروژه در این سایت ها وجود نداشت.

در این مقاله شما به طور کامل با ساخت یک گیرنده برای اتصال به این پروژه و دریافت اینترنت رایگانو بدون سانسور اشنا میشوید.

دولت های بسیاری در سراسر دنیا به انواع مختلف سعی در سانسور اینترنت و جلوگیری از چرخش آزاد اطلعات دارند بیش از ۶۰ درصد مردم جهان به اینترنت آزاد دسترسی ندارند و در میان ۴۰ درصد دیگر نیز بخش . عمده ای از دسترسی کامل آزادانه به اطلعات محرومند همه این ها با توجه به نقشی که اینترنت و گردش آزاد اطلعات در آگاه سازی مردم و آموزش ایشان ایفا می کند، نشان از لزوم کار بر روی آزاد کردن هر چه بیشتر چرخش آزادانه اطلعات دارد.

از طریق اوترنت که کتابخانه عمومی بشریت لقب گرفته است، شما تنها با ساخت یا تهیه یک دیش یا دریافت کننده خانگی قادر خواهید بود که اطلعات را به صورت آفلین و بدون دسترسی به هرگونه اینترنت در اختیار داشته باشید اما نگران نباشید اینترنت انلین هم بزودی زود توسط این پروژه دراختیار تمام کاربران قرار خواهد گرفت

طرز کار این سیستم اینگونه است که اول محتوای مورد نظر را روی سرورهای خود بارگذاری می کند و . آن را با ماهواره های قرار داده شده در مدار زمین در ارتباط قرار می دهد سپس شما با استفاده از دیش خانگی خود ، تمام اطلعات یا هر بخشی که نیاز دارید را بر روی دستگاه های خویش مانند کامپیوتر، لپ تاپ و موبایل با سرعت  ۲۰۰مگ بر ثانیه دانلود می کنید

به تمام ویدیو های یوتیوب و شبکه های مدیا کتب و مقالت و وبسایتهایی نظیر بی بی سی دویچه وله و و و دسترسی ای انی خواهید داشت

نکات قبل از شروع

به هیچ وجه قابل ردیابی نیست هدف این پروژه دسترسی به بانک ازاد اطلعاتی در کشور هایی با سانسور بال و یا در زمان وقوع بلیای طبیعی به کشور های تحت پوشش سه ماهواره ی ارتباطی است

اموزش ساخت ماهواره ای رایگان w3

برای ساخت گیرنده ی اینترنت ماهواره ای شما به این وسایل نیاز دارید قیمت در حدود ۱۸۰ تا ۲۴۰ تومان بجز دیش که توی هر خونه ای پیدا میشه و دست دومش رو میشه با ۱۵ هزارتومان تهیه کرد و مسلما توی هر خونه ای کیبورد پیدا میشه در سال  ۹۴بسته به نوسان بازار برای شما تمام خواهد شد حتی از راه اندازی اینترنت وایرلس هم ارزان تر

  • ماهواره ای رایگان w3

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا