آیا اینستاگرام من هک شده است؟!آموزش رایگان هک اینستاگرام مارکتینگاخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدتریناینستاگرام ترفند جالب

آن چه که باید در مورد امنیت اینستاگرام بدانید

آشنایی با روش های ایجاد امنیت اینستاگرام در این مطلب نکاتی بسیار مفید و کاربردی در رابطه با روش های تامین امنیت اینستاگرام آورده شده است و در واقع با ساده ترین نکاتمی توان امنیت اینستاگرام خود را افزایش داد، لذا اگر شما نیز به دنبال راهی برای تامین امنیت پیج اینستاگرامی خود هستید توصیه می شود حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 


روش های تامین امنیت اینستاگرام

ترس از هک شدن اکانت اینستاگرام در بین کاربران این شبکه اجتماعی بسیار رایج می باشد چرا که به طور معمول پیج های اینستاگرامی با هدف بهبود کسب و کار راه اندازی خواهند شد و یا این که افراد زمان زیادی صرف پیج خود نموده اند و به همین دلیل طبیعی است که هیچ گونه تمایلی به هک شدن پیج خود نداشته باشند. این موضوع آن قدربرای برخی از افراد مهم خواهد بود که به منظور تامین امنیت پیج خود حاضر به پرداخت مبلغی به افرادی خواهند شد تا امنیت پیچ آن ها توسط این افراد تامین گردد. البته گفتنی است که نیازی به صرف چنین مبالغی نخواهد بود و به کمک روش هایی که در ادامه آورده خواهد شد هر فردی به راحتی قادر به بالا بردن سطح امنیت پیج خود خواهد بود. در ادامه با این روش ها آشنا خواهیم شد:

چند نفر ریپورت کنند اینستاگرام بسته میشه
چند نفر ریپورت کنند اینستاگرام بسته میشه

یک پسورد قوی انتخاب کنید

استفاده از پسوردی قوی برای تامین امنیت اینستاگرام

یکی از لازمه های تامین امنیت پیج این است که در ابتدا شما پسوردی مطمئن برای آن انتخاب نمایید که حدس زدن آن ساده نباشد. 

به عنوان مثال اگر صاحب پیج، فردی به نام علی امیری، 18 ساله و با شماره ملی 123456789 باشد، به نظر شما یک پسورد قوی برای این فرد چه پسوردی می باشد؟

پیش از هر چیزی این نکته را باید یادآور گردیم که استفاده از اطلاعات شخصی در رمز عبور به هیچ عنوان توصیه نمی شود چرا که فرد نفوذگر در همان ابتدا شروع به امتحان کردن لیستی از پسوردهای ساده ای که دربرگیرنده اطلاعات شخصی شما هستند خواهد نمود. 

لذا استفاده از پسوردهایی چون ali 123456789، Ali 18 Amiri، ali 12345 و پسوردهای این چنینی باعث به خطر افتادن امنیت پیج خواهند شد و در واقع هکر به راحتی می تواند به پیج شما نفوذ کند. 

*به طور معمول افراد هکر به کمک ابزارهایی چون ابزار سنتری لیستی با بالغ بر 2 هزار پسورد را تست خواهند نمود تا در نهایت موفق به کرک اکانت طرف مقابل گردند. 

(آموزش ابزار سنتری در سایت موجود می باشد.)

کدام پسوردها کاملا قابل حدس خواهند بود؟

در کنار پسوردهایی که دربرگیرنده اطلاعات شخصی شما هستند پسوردهای ساده ای چون 12345، admin، 123456789، admin 12345، Admin 123 نیز به راحتی قابل حدس خواهند بود و موجب افزایش احتمال هک شدن پیج شما می گردند. لذا استفاده از این دسته از پسوردها نیز توصیه نمی گردد. 

نفوذگران لیست گسترده ای از حجم های ضعیف و متداول را در اختیارخواهند شد و به همین  دلیل استفاده از رمزهای پیش پا افتاده و ساده باعث خواهد شد که خیلی سریع رمز عبور شما کرک یا بروت فورس گردد. 

  این در حالی است که رعایت چند قانون و تکنیک کاملا ساده باعث خواهد شد که شما بتوانید پسوردی کاملا قوی داشته باشید. 

روش های تامین امنیت اینستاگرام

قوانین انتخاب پسورد برای امنیت پیج های اینستاگرامی

  • عدم استفاده از اطلاعات شخصی در پسورد
  • خودداری از الگوریتم های ستونی و سطری (در ادامه بیشتر با آن ها آشنا خواهیم شد.)
  • عدم به کارگیری کاراکترهایی چون !، @، #، ؟ و…
  • برخورداری پسورد از حداقل 12 کاراکتر 
  • استفاده از حروف کوچک، بزرگ و کاراکترهای گوناگون

برای درک هر چه بیشتر دلایل استفاده از قوانین اصلی پسورد نویسی در ادامه به بررسی این پنج قانون خواهیم پرداخت: 

بررسی قوانین پسورد نویسی 

قوانین پسورد نویسی افزایش امنیت پیج اینستاگرام

  • پیش از این گفتیم که چگونه هکرها به کمک لیستی از پسوردهای ساده اکانت افراد را کرک خواهند نمود. پسوردهای درون این لیست در واقع ترکیبی از اطلاعات شخصی می باشند و به همین دلیل استفاده از اطلاعات شخصی در پسوردها به هیچ عنوان کار حرفه ای نخواهد بود و سبب تشدید احتمال کرک شدن پیج می گردد. 
  • به طور معمول افراد از الگوریتم های متنی و ستونی در پسوردهای خود استفاده می نمایند. 

برای درک هر چه بیشتر چگونگی الگوریتم های متنی و ستونی کافی است کاراکترهایی چون Qwe، Asd، Zxc، 123، Qaz، !@# را تایپ کنید و به جای آن ها در صفحه کلید توجه نمایید. 

 بله همان طور که ملاحظه کردید تمامی این عبارت در صفحه کلید کنار هم و در یک ردیف قرار گرفته اند و از این رو نفوذگران با قرار دادن این عبارات در کنار پسوردها سعی در پیدا کردن رمز عبور شما خواهند داشت. 

سایر قوانین در رابطه با انتخاب پسورد

  • این قانون نیز در واقع دارای اصولی شبیه به قانون دوم می باشد. چرا که یکی دیگر از مواردی که زیاد در پسوردها استفاده می شود کاراکترهایی چون !، @، #، ؟ است.  

لذا نفوذگران نیز به خوبی به این موضوع واقف هستند و این کاراکترها را در لیست پسوردها جای داده اند و از این رو استفاده از این کاراکترها در پسورد توصیه نمی شود. البته استفاده رندوم از این کاراکترها در بین دیگر کاراکترها و حروف که حدس آن ها ساده نباشد بلامانع است و حتی رمز شما را حرفه ای تر خواهد نمود.

  • به طور معمول تمامی رمزهای موجود در لیست هکرها دارای حداکثر 12 کاراکتر هستند و از آن جایی که تست پسوردهایی با تعداد کاراکترهای بالای 12 تا، بسیار زمان بر خواهد بود و سبب افزایش مدت زمان مورد نیاز برای کرک می گردد لذا هکرها کمتر در لیست پسوردهای خود از پسوردهای بالای 12 کاراکتر استفاده می کنند. 

* البته همان طور که گفتیم احتمال استفاده از پسوردهای بالای 12 کاراکتر کم خواهد بود اما به هر حال این امکان وجود خواهد داشت. ولی با توجه به این که این احتمال بسیار محدود و انگشت شمار و وابسته به هدف هکر می باشد لذا توصیه می شود برای امنیت بیشتر به سراغ پسوردی با بیشتر از 12 کاراکتر بروید تا احتمال تشخیص آن از سوی هکرها کاهش پیدا نماید.

حال چگونه به کمک قوانین آورده شده در بالا، پسوردی بنویسیم که کاملا قوی باشد و امکان کرک آن توسط هکر وجود نداشته باشد؟

پسورد انتخابی شما بایستی سطح بالا باشد

نحوه ایجاد پسوردی سطح بالا

یک پسورد قوی بایستی از موضوعاتی غیرمرتبط تشکیل شده باشد. این کار باعث خواهد شد که حدس پسورد شما حتی برای نزدیکان شما نیز امکان پذیر نباشد. به عنوان نمونه می توانید از کلمات غیرمرتبطی چون safar، sandali، blackandsefid،ketabkhaneh استفاده کنید.  

آن چه که باید در مورد امنیت اینستاگرام بدانید 4

 پسورد شما بایستی از قوانین صحیح، پیروی کند

همان طور که عنوان شد به منظور ایجاد یک پسورد بایستی اقدام به استفاده از موضوعات مختلف شود.  

حال در ادامه با چند نمونه از پسوردهای قوی که تمامی قوانین بالا در آن ها رعایت شده است آشنا خواهیم شد:

 (SorAty^=(flower

“man”hack”nemisham;)

در این پسوردها از عبارت غیرمرتبط استفاده شده است. 

به عنوان نمونه پسورد “man”hack”nemisham;) به هیچ عنوان از سوی هکر قابل حدس نخواهد بود. حتی شما می توانید به هنگام استفاده از کلمات انگلیسی به منظور امنیت اینستاگرام حروف را به صورت اشتباه تایپ کنید. 

به عنوان نمونه به مثال های زیر توجه نمایید: افزایش امنیت پیج اینستاگرام

 (Soraty^=(floovver

“limonad”is”the”khob”

به کمک این تکنیک ها پسورد انتخابی شما کاملا قوی خواهد بود و به سختی توسط هکرها کرک می گردد. 

نکته مثبتی که در رابطه با این نمونه پسوردها وجود خواهد داشت ماندگاری راحت تر آن ها در ذهن شما می باشد اما در غیر این صورت هر چند پسورد شما قوی باشد اما ثبت آن در ذهن دشوار خواهد بود. 

در صورتی که همیشه پسوردهای خود را از یاد می برید توصیه می شود سری به مطلب چگونگی مدیریت پسورد بزنید. 

یک ایمیل به اکانت اینستاگرامی خود تنظیم کنید

هک برنامه اینستاگرام با SPY24 یک تیر و چند نشان
هک برنامه اینستاگرام با SPY24 یک تیر و چند نشان
امنیت پیج های اینستاگرامی

تامین امنیت اکانت اینستاگرام از راه ایمیل

تنظیم یک ایمیل به اکانت اینستاگرام نیز از دیگر روش های ایجاد امنیت اینستاگرام می باشد. به کمک این روش شما در صورت کرک شدن قادر به بازگردانی سریع اکانت خود خواهید بود. 

برای این کار مراحل زیر را به ترتیب دنبال نمایید: افزایش امنیت پیج اینستاگرام

  • ورود به بخش پروفایل و کلیلک بر روی EditProfile

مرحله 1 

  • وارد کردن ایمیل خود در قسمت مربوط به ایمیل در بخش private information

مرحله 2 

  • تایید ایمیل ارسال شده

حال فعال سازی ایمیل شما بر روی اکانت اینستاگرام با موفقیت به پایان خواهد رسید.  

تایید دومرحله ای در ایمیل به چه صورت است؟

بعد از تنظیم ایمیل برای اکانت، برای آن که از هک شدن ایمیل تان جلوگیری کنید نیاز به ارتقا امنیت آن می باشد. چرا که ممکن است نفوذگر به واسطه اکانت ایمیل شما و بعد از کرک کردن آن در نهایت موفق به دسترسی به اکانت اینستاگرام شما گردد. 

برای این کار بعد از ورود به حساب اکانت ایمیل خود به منظور ورود به اکانت گوگل از طریق گزینه زیر اقدام کنید. 

مرحله 1

  • ورود به بخش security (مرتبط با مباحث امنیتی ایمیل)
  • کلیک بر روی 2-step verifictions

 مرحله 2

  • انتخاب گزینه GET STARTED از صفحه جدید

 مرحله 3

  • کلیک بر روی TRY IT NOW (در صورت صحت مدل و مشخصات دستگاه موبایل شما)

 مرحله 3

  • وارد کردن رمز اصلی جیمیل خود در فیلد باز شده

 مرحله 5

  • کلیک بر روی گزینه SEND در صورت تطابق شماره تلفن نمایش داده شده با شماره تلفن شما

 مرحله 6

  • وارد کردن کد دریافتی در فیلد موجود و کلیک بر روی گزینه NEXT

 مرحله 7

اکنون فعال سازی تایید دو مرحله ای برای اکانت ایمیل شما با موفقیت انجام خواهد شد و در صورت ورود به اکانت، بعد از درج پسورد، بر روی موبایل خود پیامی را مبتنی بر ورود فردی به اکانت شما دریافت خواهید نمود که در صورتی که آن شخص خود شما هستید می توانید گزینه yes و در غیر این صورت گزینه no را انتخاب نمایید. بدین شکل از ورود افراد دیگر به ایمیل شما جلوگیری خواهد شد و این کار به امنیت اینستاگرام شما نیز کمک شایانی خواهد نمود. 

چگونه در اینستاگرام تایید دو مرحله ای را انجام دهیم؟

فعال سازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام

به عنوان قدم آخر بایستی اقدام به فعالسازی تایید دو مرحله ای بر روی اکانت اینستاگرام خود نمایید. برای این کار به ترتیب زیر عمل کنید:

  • ورود به صفحه پروفایل خود در اکانت اینستاگرام و کلیک بر روی گزینه زیر

مرحله 1 

  • ورود به بخش privacy and security

مرحله 2 

  • کلیک بر روی گزینه Edit Two-Factor Authentication Setting

مرحله 3 

  • فعالسازی گزینه use text massage

مرحله 4 

  • انتخاب گزینه Turn on از پنجره باز شده

مرحله 5 

  • کلیک بر روی گزینه NEXT در صورت صحت شماره تلفن شما 

مرحله 6 

  • ورود به صفحه زیر و وارد کردن کد دریافتی در فیلد مربوطه

مرحله 7 

اکنون فعالسازی تایید دو مرحله ای اکانت شما به پایان رسیده است و از این به بعد هر بار برای Logg in شدن به حساب کاربردی خود به غیر از وارد کردن پسورد اصلی، بایستی کد دریافتی بر روی گوشی تلفن همراه خود را وارد نمایید تا به شما اجازه ورود داده شود. 

*با اتمام این مرحله 10 کد یک بار مصرف از سوی اینستاگرام برای شما به نمایش در خواهد آمد که به کمک آن ها شما می توانید در هر بار که بنا به هر دلیلی موفق به دریافت پیام ورود به اکانت خود و عبور از تایید دو مرحله ای حساب نشدید به کمک این کدها بتوانید به راحتی به حساب کاربری خود ورود نمایید. 

از ربات ها و ابزارهای خدمات دهنده امنیت اینستاگرام استفاده نکنید

خطر آن ها برای امنیت اینستاگرام

ربات های اینستاگرامی و خطر آن ها برای امنیت اینستاگرام 

بی تردید اینستاگرام جزو محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران به شمار می آید و این موضوع باعث شده است که خیلی از افراد بتوانند از این بستر برای بهبود کسب و کار خود استفاده نمایند و البته در این بین افرادی نیز از این محبوبیت استفاده نامناسبی خواهند داشت و به کارهای غیراخلاقی می پردازند. 

این موضوع سبب شده است که به طور کلی اکثر افراد حال با هر دلیلی که پای به این شبکه اجتماعی گذاشته و پیجی راه اندازی کرده اند به دنبال فالور و لایک بیشتر باشند تا شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشند. این موضوع تا جایی اهمیت خواهد داشت که خیلی از افراد برای داشتن فالور بیشتر دست به هر کاری خواهند زد که ربات ها و نرم افزارهای افزایش فالور و لایک یکی از این راه ها خواهد بود که البته به هیچ عنوان توصیه نمی شود چرا که در این روش ربات یا نرم افزار مورد نظر از پسورد و نام کاربری شما مطلع خواهد شد و این موضوع به هیچ عنوان خوشایند نمی باشد و ممکن است نتایج ناگواری را به همراه داشته باشد. افزایش امنیت پیج اینستاگرام …

ربات ها و مشکلاتی که برای اینستاگرام به وجود خواهند آورد…

حتی در صورت عدم سوء استفاده از اطلاعات شما توسط ابزارها و ربات ها و افزایش واقعی تعداد فالورها این احتمال وجود خواهد داشت که اینستاگرام حساب کاربری شما را تشخیص و آن را مسدود کند چرا که به طور رسمی از سوی اینستاگرام این موضوع شفاف سازی شده است که در صورت تشخیص استفاده از ربات های افزایش فالور اکانت مورد نظر مسدود می گردد و این به معنای بی نتیجه ماندن تمامی زحمات چند ماهه ی شما خواهد بود. لذا بهترین کار این است که برای افزایش فالور به تولید محتوای مفید و جذاب بپردازید تا از این راه افراد جذب پیج شما شوند. 

امنیت اینستاگرام و خطر اکسپلویت ها

یکی دیگر از راه هایی که می تواند منجر به هک شدن اینستاگرام شما شود روش های شخصی می باشد. در واقع عده ای از افراد حرفه ای بعد از پیدا کردن باگ هایی از سایت های بزرگی چون اینستاگرام برای نفوذ به اکانت افراد از اکسپلویت آن ها استفاده می کنند. لازم به ذکر است که در این روش راهی برای پیشگیری از هک شدن وجود نخواهد داشت و جلوگیری از این روش ها بایستی تنها توسط خود اینستاگرام انجام شود که البته خود اینستاگرام نیز فقط از طریق یافتن حفره امنیتی خود موفق به این کار خواهد شد که این کار  نیز کار چندان ساده ای نمی باشد. 

افزایش امنیت پیج اینستاگرام

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

اگر حساب اینستاگرام شما هک ، به سرقت رفته یا حذف شود چه کاری باید انجام دهید

اینستاگرام برای طراحان بسیار مهم است ، هم به عنوان ابزاری برای بازاریابی و شبکه و هم راهی کلیدی برای جذب مشتری جدید. اما مانند تمام حساب های دیجیتال این روزها ، همیشه این احتمال وجود دارد که پروفایل شما توسط یک حزب مخرب هدف قرار بگیرد.

متیو کرول ، استراتژیست شبکه های اجتماعی در آژانس ارتباطات طراحی نویتا ، می گوید: “من می گویم که معمولاً یک کاربر عادی تا حدی در زندگی خود هک می شود.” “من بیشتر اوقات از دوستان و همکارانم می شنوم که آنها فعالیت مشکوکی را در حساب خود تجربه کرده اند.”

اگر نگران هک شدن حساب اینستاگرام خود هستید ، در وهله اول مراحلی که می توانید برای محافظت از آن انجام دهید ، و همچنین قدم هایی که می توانید در صورت اتفاق افتادن بدترین موارد ، آورده شده است.

نحوه محافظت از حساب اینستاگرام خود

هک کردن فقط به اینستاگرامرهای پرمخاطب محدود نمی شود ، بنابراین محافظت از حساب های شما بسیار مهم است – حتی اگر تعداد زیادی فالوور نداشته باشید. Jonathan Simon ، مدیر بازاریابی دیجیتال ، می گوید: “هر حسابی می تواند یک هدف باشد ، زیرا اگر هکرها موفق باشند ، می توانند با استفاده از حساب هک شده اطلاعات مهم مانند شماره کارت اعتباری ، آدرس و پین را از سایر کاربران بی اعتنا دریافت کنند.” بازاریابی و ارتباطات در دانشکده مدیریت تلفر در دانشگاه اتاوا.

در حالی که همه ما می دانیم یک رمز عبور قوی برای جلوگیری از هکرها مفید است ، اقدامات دیگری وجود دارد که باید برای محافظت از حساب اینستاگرام خود انجام دهید.

احراز هویت دو عاملی را روشن کنید.

احراز هویت دو عاملی مستلزم این است که کاربران هر بار که وارد دستگاه جدیدی می شوند ، کدی را از برنامه ای مانند Google Authenticator یا کدی که از طریق متن به تلفن همراه شما ارسال می شود وارد کنید – و این یک عامل بازدارنده خوب برای هکرها است. اینستاگرام این سرویس را ارائه می دهد و شما می توانید آن را از طریق صفحه امنیتی موجود در برنامه تنظیم کنید.

فعالیت ورود به سیستم خود را بررسی کنید.

فعالیت ورود به سیستم خود را که می توانید در بخش امنیت برنامه نیز مشاهده کنید ، تحت نظر داشته باشید. در آنجا ، همه دستگاه هایی را که حساب شما در حال حاضر به سیستم وارد شده است ، به علاوه موقعیت های جغرافیایی آنها را مشاهده خواهید کرد. اگر در اینجا فعالیت مشکوکی مشاهده کردید ، می توانید از دستگاه فعلی خود خارج شوید.

به ایمیل های اینستاگرام توجه کنید.

اگر کسی بخواهد رمز ورود شما را بازنشانی کند ، یا اگر اینستاگرام متوجه فعالیت مشکوکی در حساب شما شود ، این پلتفرم ایمیلی برای شما ارسال می کند و شما را از تغییر مطلع می کند – و این بدان معنی است که شما باید سریع عمل کنید. کرول می گوید: “من به محض دریافت اعلانی یا ایمیلی از اینستاگرام سریعاً اقدام می کنم و به من اطلاع می دهد که فعالیت مشکوکی در هر یک از حساب هایی که مدیریت می کنم وجود دارد.”

اگر ایمیلی دریافت کردید که کسی درخواست کرده است رمز ورود شما را تغییر دهد و شما نبودید ، از طریق پیوند موجود در آن ایمیل وضعیت را به اینستاگرام گزارش دهید. سپس باید رمز ورود خود را تغییر دهید. اگر ایمیلی دریافت کردید که شخصی آدرس ایمیل مرتبط با حساب شما را تغییر داده است ، می توانید از طریق آن اعلان ایمیل “تغییر را برگردانید”.

اما مراقب باشید – برخی از ایمیل هایی که به نظر می رسد از اینستاگرام هستند در واقع می توانند تلاش فیشینگ هکرها باشند. اینستاگرام اما برای محافظت از شما عملکردی را ایجاد کرده است. اگر وارد قسمت امنیت برنامه خود شوید ، می توانید ایمیل هایی را که اینستاگرام طی 14 روز گذشته برای شما ارسال کرده است مشاهده کنید ، بنابراین به شما کمک می کند صحت ایمیل را تأیید کنید.


keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا