امنیت سایبری (Cyber Security)اینستاگرام ترفند جالببرنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دایرکت اینستاگرام چه قابلیت هایی دارد؟

دایرکت اینستاگرام یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که به کاربران امکان تعامل در این پلتفرم را می دهد. اهمیت این ویژگی در توسعه کسب و کارها باعث شده تا اینستاگرام آن را ارتقا دهد و در نسخه های جدید امکانات بیشتری ارائه دهد. در این مطلب شما را با مسنجر دایرکت برنامه اینستاگرام آشنا می کنیم.

دایرکت اینستاگرام چیست؟

دایرکت پیام یکی از ویژگی های برنامه محبوب و پرکاربرد اینستاگرام است که امکان ارسال پیام خصوصی به کاربران خود را فراهم می کند. با کمک Direct می توانید موارد زیر را به اشتراک بگذارید:

پیامک های ساده

عکس ها یا فیلم ها از گالری سیستم شما

عکس ها یا فیلم های گرفته شده از طریق برنامه اینستاگرام

پروفایل های اینستاگرام

پست های عکس یا فیلم اینستاگرام

محبوب ترین هشتگ های اینستاگرام

موقعیت مکانی اینستاگرام

در حالی که اینستاگرام از سال 2010 برای همه در دسترس بوده است، دایرکت یک ویژگی در این پلتفرم است که در دسامبر 2013 در دسترس قرار گرفت. اگر می‌خواهید با کاربر دیگری ارتباط برقرار کنید، می‌توانید روی یکی از عکس‌های او نظر بدهید یا آن‌ها را در نظر خود تگ کنید.

اهمیت دایرکت اینستاگرام چیست؟

اگر تعداد فالوورهای زیادی دارید و تصمیم دارید اطلاعات خاصی را با افراد خاصی به اشتراک بگذارید، دایرکت اینستاگرام مفید است. گاهی لازم نیست همه چیز با همه به اشتراک گذاشته شود، به خصوص اگر مخاطبان زیادی دارید. اگر می خواهید به صورت خصوصی با دوستان خود یا سایر صاحبان صفحه ارتباط برقرار کنید، می توانید از دایرکت اینستاگرام استفاده کنید. در واقع دایرکت اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که با افراد و حتی گروه ها به صورت هدفمند و خصوصی ارتباط برقرار کنید.

دایرکت اینستاگرام چگونه کار می کند؟

هر کسی را که دنبال می کنید می توانید یک پیام دایرکت اینستاگرام ارسال کنید. همچنین می توانید برای کاربری که فالو نمی کنید پیام ارسال کنید. با این حال، پیام شما به عنوان یک درخواست پیام در صندوق ورودی نشان داده می شود. در صورت تایید پیام دریافتی، امکان ادامه گفتگو وجود دارد.

توجه داشته باشید که گیرنده می تواند پیام دریافت شده توسط شخصی که در بین فالوورهای او نیست را رد کند. این تصمیم برای محافظت از حریم خصوصی شما در برابر هرزنامه و سوء استفاده است.

دایرکت اینستاگرام کجاست؟

نماد (Instagram Direct) در گوشه سمت راست بالای صفحه برنامه شما قرار دارد. اگر نسخه قدیمی اینستاگرام دارید، نماد دایرکت اینستاگرام شبیه یک هواپیمای کاغذی است. اگر اینستاگرام را آپدیت کرده باشید، آیکون دایرکت اینستاگرام شبیه نماد مسنجر است.

اگر پیام جدیدی دارید، یک عدد قرمز رنگ در کنار آیکون دایرکت اینستاگرام خواهید دید. برای باز کردن صندوق ورودی پیام خود را انتخاب کنید. پیام های خوانده نشده دارای یک نقطه آبی خواهند بود. مانند هر برنامه دیگری، می توانید مستقیماً به یک پیام در اینستاگرام پاسخ دهید. همه پاسخ های پیام به صورت حباب ظاهر می شوند، بنابراین می توانید به راحتی مکالمه خود را با گیرندگان پیام دنبال کنید.

تنظیمات دایرکت اینستاگرام

همچنین ممکن است از خود بپرسید که چگونه می توان تمام پیام های مستقیم (DM) دریافتی در اینستاگرام را بهتر مدیریت کرد؟ یا چگونه از اینستاگرام برای ارتباط مستقیم با فالوورها و مشتریان استفاده کنیم؟ در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما امکان می دهد پیام های مستقیم را به صورت حرفه ای و موفق مدیریت کنید.

لحن پاسخ مستقیم را تنظیم کنید

بسیاری از مردم فکر می کنند که یک نام تجاری در طول مکالمه مشتری با یک تجارت تأثیر قابل توجهی می گذارد. با این حال، این احساسی است که مردم پس از تماس با ادمین صفحه اینستاگرام شما ابراز می کنند و این موقعیت نهایی برند شما را مشخص می کند. به همین دلیل مهم است که با تیم خود در مورد اینکه می خواهید مردم پس از تعامل با کارمندان مشتریان خود چه احساسی داشته باشند صحبت کنید.

اگر می خواهید به مشتریان خود احساس حرفه ای کنید:

برای ادامه مکالمه می توانید آنها را به آدرس ایمیلی هدایت کنید.

اگر می خواهید مردم برند شما را دوستانه و سرگرم کننده بدانند:

می‌توانید با ایموجی‌ها، عبارات محاوره‌ای و GIF به سؤال مشتری پاسخ دهید.

مطمئن شوید که صفحه اینستاگرام و ادمین مستقیم شما می دانند که چگونه کاربران را تحت تاثیر قرار دهند.

همکاری در پاسخ به دایرکت اینستاگرام

می‌توانید گزینه‌های مختلفی را برای اشتراک‌گذاری صندوق ورودی اینستاگرام خود با یک تیم چند نفره امتحان کنید. مثلا:

یک نفر پیام های دریافتی را در روزهای هفته و دیگری در آخر هفته پوشش می دهد.

هفته را به نصف تقسیم کنید و از هر نفر بخواهید یک قسمت را رهبری کند.

روزهای هفته را برای افراد مختلف برای مدیریت دایرکت اینستاگرام جدا کنید.

همانطور که تعداد کسب و کار، تیم و پیام های مستقیم شما رشد می کند، باید برنامه فشرده تری را برای مدیریت صندوق ورودی خود پیاده سازی کنید.

دایرکت اینستاگرام چه قابلیت هایی دارد

تعریف قرارداد سطح سرویس (SLA) در اینستاگرام

شبکه های اجتماعی به دنیای سرگرمی تبدیل شده اند. خوشبختانه، بیشتر مردم می‌دانند که غیرممکن است ادمین‌های تجاری اینستاگرام تمام روز را در اینستاگرام منتظر پیام‌ها و پاسخگویی فوری به سؤالات بگذرانند.

داشتن و پایبندی به SLA برای کسب و کار شما ضروری است. توصیه می کنیم بیش از 6 تا 10 ساعت برای پاسخ مستقیم به اینستاگرام وقت صرف نکنید. اینجاست که داشتن تیمی برای پاسخگویی کمک می کند. البته سرعت پاسخگویی شما به نوع درخواست بستگی دارد.

اگر کاربر آماده خرید است، اما سوال فوری دارد، بهتر است سریع به او پاسخ دهید تا روند فروش محصول سریعتر و کیفیت بالاتری داشته باشد. با این حال، اگر کاربر مشکل حل نشده ای داشته باشد، کافی است در یک بازه زمانی معقول به او دسترسی پیدا کنید. پاسخ دادن در زمان مناسب به شما این فرصت را می دهد تا تجربه خرید مشتری را تغییر دهید و آنها را به طرفداران وفادار تبدیل کنید.

انتخاب بهترین گزینه برای ریپلای زدن

هنگامی که تیم شما مسئولیت های خود را در مدیریت اینستاگرام دایرکت درک کرد، باید ابزارهایی را که برای انجام کارشان به بهترین شکل ممکن و سریعتر نیاز دارند در اختیار آنها قرار دهید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید به جعبه ابزار اینستاگرام دایرکت خود اضافه کنید.

شعارهای برند

برای پاسخ دادن به پیام های مستقیم اینستاگرام، از پیام هایی استفاده کنید که برند شما را به نوعی متمایز می کند.

استفاده صحیح از GIF

می توانید گیف های مفید و بافایده ای تنظیم کنید تا بهترین و سریع ترین پاسخ را به هر کاری ارسال کنید.

ایموجی های برند

حدود 10 ایموجی را انتخاب کنید که با برند شما مطابقت دارد.

از آنها به طور مداوم در پست ها، استوری ها، کپشن ها و دایرکت اینستاگرام خود استفاده کنید.

احساسات مرتبط با هر ایموجی برای کسانی که ایموجی را دریافت می کنند مهم است.

به این فکر کنید که چند بار از ایموجی ها استفاده می کنید.

همه این عوامل می توانند پیام برند شما را تقویت کنند.

پاسخ های سریع

این به شما امکان می‌دهد پاسخ‌های آماده به سوالات متداول را در دایرکت اینستاگرام تنظیم کنید.

پیام های سریع را به گونه ای آماده کنید که کاربران باور کنند با ربات ارتباط برقرار نمی کنند.

شخصی‌سازی پیام‌های فوری با افزودن نام تجاری خود به انسانی‌سازی پاسخ‌ها کمک می‌کند.

پروفایل تجاری اینستاگرام خود را باز کنید.

نماد (با سه خط) را در گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید.

پس از آن، بر روی گزینه (Setting) در زیر منوی (Pop-out) ضربه بزنید.

به تنظیمات کسب و کار بروید و گزینه (Quick Replies) را انتخاب کنید.

سپس روی (New Quick Reply) ضربه بزنید.

اکنون پیام خود و نام یا کلمه کلیدی میانبری (Shortcut) را که می خواهید به آن پاسخ دهید وارد کنید.

در نهایت، (Done) را انتخاب کنید و پاسخ با نام میانبر به لیست پاسخ‌های سریع اضافه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا