امنیت گوشی

راه کارهایی برای بالا بردن امنیت گوشی آیفون

بالا بردن امنیت گوشی آیفون برای دارندگان این برند بسیار حائز اهمیت است. اینکه امروزه در دست گرفتن گوشی های آیفون به نوعی می تواند به روز بودن و در اصطلاح عامه باکلاس بودن را نشان دهد شکی نیست. چه بخواهیم و چه نخواهیم این غول عرصه تکنولوژی بازار خاص پسندان را در دست دارد. با این حال خیلی از دارندگان این نوع گوشی همراه، می خواهند برای بالا بردن امنیت گوشی آیفون اقدام کنند ولی از بسیاری از امکانات این گوشی بی‌خبرند. با این حال باید بدانند چگونه مثلا امنیت آیفون ایکس خود را بالا ببرند.

راهکارهایی برای بالا بردن امنیت گوشی آیفون:

– دستگاه خود را به روز نگه دارید.

– استفاده از Touch ID یا Face ID.

– احراز هویت دو عاملی را تقویت کنید.

– وارد تنظیمات امنیت گوشی آیفون شوید و تنظیمات حریم خصوصی برنامه های خود را بررسی کنید.

– افرادی را که موقعیت جغرافیایی و داده های خود را با آنها به اشتراک می گذارید بررسی کنید.

این تنظیمات سبب افزایش و  بالا بردن امنیت گوشی آیفون می‌شود.

– برنامه های شخص ثالث ناشناخته را حذف کنید

– برای بالا بردن امنیت گوشی آیفون خود، نمایه های پیکربندی ناشناخته را حذف کنید

به عنوان مثال ، اگر شک دارید که آیفون یا آیپد شما بدون اطلاع شما استفاده شده است ، اپل توصیه می کند که آیا اثر انگشت یا صورت در تنظیمات> Touch / Face ID و کد عبور اضافه شده است (افزودن “داده های بیومتریک به کد امنیتی گوشی آیفون نیاز دارد)” .

به همین ترتیب ، بهتر است که حواستان باشد مکان جغرافیایی یا عکس های خود را ناخواسته با کسی به اشتراک نگذارید. برای این کار به Find My> Me and Photos> Albums> Shared Albums بروید. این مورد همچنین در تقویم ها ، یادآوری ها ، فعالیت های Apple Watch … اعمال می شود.

کد امنیت گوشی آیفون: FOX24

یک کد قوی برای بالا بردن امنیت گوشی آیفون خود تعریف کنید. کدی که براحتی قابل یافتن نباشد. اگر هنوز از یک کد پین چهار رقمی استفاده می کنید ، بلافاصله آن را تغییر دهید. اولین قدم برای داشتن امنیت خوب در iOS داشتن یک کد امن است. چه برای باز کردن قفل آیفون از Face ID یا Touch ID استفاده کنید ، کد عبور همچنان لازم است. و هرچه طولانی تر باشد و در عین حال در ذهنتان بماند ،بهتر است. iOS دارای محافظت اساسی در برابر افرادی است که ممکن است بخواهند کد دسترسی شما را مجبور کنند. اگر کد امنیت گوشی آیفون به اشتباه زیاد وارد شود ، دستگاه پاک می شود. این برای امنیت داده های شما بسیار مفید است، اما برای افراد حواس‌پرت و کم‌حافظه که رمز خود را فراموش می‌کنند خطرناک است. پس از ده تلاش ناموفق ، کلید رمزگذاری و داده های دستگاه پاک می شوند. با نزدیک شدن به دهمین بار ، یک قفل ،زمانی در نظر گرفته می شود تا روند کار کندتر شود ، و بنابراین از پاک شدن تصادفی آیفون شما توسط بچه های بازیگوش خودداری می کند.

برای محافظت  و بالا بردن امنیت گوشی آیفون ، تنظیم کد باز کردن قفل دستگاه ضروری است. به تنظیم کد عبور در آیفون مراجعه کنید.

تنظیمات امنیت گوشی آیفون:

Face ID- (مدلهای سازگار) و Touch ID (مدلهای سازگار) روشی راحت و ایمن را برای باز کردن قفل آیفون ، تأیید مجوز خریدها و پرداختها و ورود به سیستم در بسیاری از برنامه های شخص ثالث ارائه می دهند. به تنظیم Face ID در آیفون یا تنظیم Touch ID در آیفون مراجعه کنید.

– فعال کردن “آیفون من را پیدا کنید” این کار امنیت گوشی آیفون ایکس شما را افزایش می دهد.

Find My Iphone به شما کمک می کند اگر آیفون خود را گم کردید یا آن را دزدیدند، اگر آیفون خود را پیدا نکردید ، این ویژگی از فعال کردن یا استفاده دیگران جلوگیری می کند. این کار برای بالا بردن امنیت گوشی آیفون توصیه می‌شود.

برای بالا بردن امنیت گوشی آیفون، اپل آی دی خود را ایمن کنید:

Apple ID  شما به شما امکان دسترسی به داده های خود در iCloud و همچنین اطلاعات حساب سرویس هایی مانند App Store و Apple Music را می دهد. برای یادگیری نحوه ایمن نگه داشتن Apple ID ، به Apple Secure ID در آیفون مراجعه کنید.

در اسرع وقت از “اتصال با اپل” استفاده کنید:

این کار برای کمک به شما در ایجاد حساب ، بسیاری از برنامه ها و وب سایت ها ویژگی “ورود به سیستم با اپل” را ارائه می دهند. علاوه بر تأمین امنیت بیشتر با احراز هویت دو عاملی ، “ورود به سیستم با اپل” اشتراک اطلاعات در مورد شما را محدود می کند و از Apple ID موجود شما استفاده می کند.

هنگامی که “ورود به سیستم با اپل” در دسترس نیست ، به طور خودکار یک رمز عبور قوی ایجاد کنید:

راه دیگر بالا بردن امنیت گوشی آیفون هنگامی که برای یک سرویس در یک وب سایت یا برنامه ثبت نام می کنید ، به آیفون اجازه دهید گذرواژه شما را تنظیم کند تا یک گذرواژه قوی ایجاد کند که نیازی به یادآوری آن نیست. این امر نیز به بالا بردن امنیت گوشی آیفون شما کمک می کند.

داده های برنامه و اطلاعات مکان به اشتراک گذاشته شده را کنترل کنید:

می توانید داده هایی را که با برنامه ها به اشتراک می گذارید ، اطلاعات مکانی که به اشتراک می گذارید و نوع تبلیغاتی که اپل در App Store ، Apple News و بورس ارائه می دهد ، بررسی و تنظیم کنید. 

قبل از بارگیری در برنامه های حریم خصوصی برنامه ، آنها را مرور کنید:

هر صفحه محصول برنامه در App Store خلاصه ای از اقدامات حریم خصوصی برنامه توسط یک توسعه دهنده ، از جمله داده های جمع آوری شده (iOS 14.3 یا بالاتر) را نشان می دهد.

درک بهتر از حریم خصوصی فعالیت های جستجوی خود در Safari  و حفاظت خود برابر وب سایت های مخرب:

Safari کمک می کند تا ردیاب ها از نظارت بر فعالیت شما در همه وب سایت ها جلوگیری کنند و این خود سبب بالا بردن امنیت گوشی آیفون شما می‌شود. می توانید گزارش حریم خصوصی را مشاهده کنید تا به خلاصه ردیاب هایی که توسط Smart Tracking Prevention در صفحه وب مورد بازدید شما مواجه شده و متوقف شده است، دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید تنظیمات Safari را مشاهده کرده و تغییر دهید تا فعالیت های وب شما خصوصی بماند و توسط کاربران دیگر از همان دستگاه فاش نشود و همچنین از خود در برابر وب سایت های مخرب محافظت کنید.

معایب امنیت گوشی آیفون:

با این اوصاف هر تکنولوژی بدون نقص نیست و ممکن است در آن خلل ایجاد شود.

Zerodium ، متخصص جاسوسی سایبری برای دولت ها و موسسات ، معتقد است که اکنون نقض امنیت در آیفون به قدری زیاد است که دیگر لازم نیست دائماً شکست و نقص جدیدی از محققان دیده شود. و نتیجه می گیرم که امنیت iOS “گول” خورده است.

 نرم افزارهای محافظتی برای بالا بردن امنیت گوشی آیفون:

-نرم افزار   :Avast Mobile Security

برای اطمینان از امنیت و محافظت از حریم خصوصی خود و بالا بردن امنیت گوشی آیفون می توانید به سادگی به Avast Mobile Security برای iOS مراجعه کنید. با سیستم امنیتی خود که به طور انحصاری برای آیفون و آی پد طراحی شده است ، Avast Mobile Security طیف وسیعی از ویژگی ها را به شما ارائه می دهد تا کنترل داده های خود را به دست گیرید.

-Wi-Fi به طور خودکار اتصال شما به شبکه های Wi-Fi عمومی را آنالیز می کند ، خطرات احتمالی را تشخیص می دهد و از اطلاعات شخصی شما محافظت می کند و در نتیجه کمکی است برای بالا بردن امنیت گوشی آیفون.

-Photo Vault به شما امکان می دهد حداکثر 40 عکس را رمزگذاری کنید ، بنابراین هیچ کس نمی تواند عکس های شخصی شما را ببیند.

– نرم افزار MobiShield:

این نرم افزار مانند یک کارآگاه خصوصی عمل می    کند: MobiShield ، توسط Trustmobi  شده است. سیستمی است برای بررسی سلامت دستگاه شما ، و یک برنامه امنیتی رایگان است که ضمن تقویت تنظیمات حریم خصوصی برای جلوگیری از اشکالات جدید ، نقاط ضعف سیستم شما را جستجو می کند.

دقیقاً مانند یک آنتی ویروس کلاسیک ، MobiShield به طور منظم سیستم را اسکن می کند و شما را از خطرات امنیتی شناسایی شده مطلع می کند. اما این برنامه محدود به شناسایی نیست. علاوه بر اسکن نرم افزار تلفن شما ، این برنامه همچنین می تواند:

-نقاط ضعف موجود در اتصالات Wi-Fi عمومی را شناسایی کند.

 -نظارت بر ترافیک تلفن همراه و مصرف داده در زمان واقعی.

-رمزگذاری تصاویر ، فایلهای صوتی و سایر پرونده ها به لطف “vault” .

این ها چند نمونه از نرم افزارهایی بود که می توانید برای بالا بردن امنیت گوشی آیفون آنها را بر روی گوشی خود نصب

کنید. خلاصه اینکه برای امنیت گوشی آیفون ایکس یا هر مدل دیگر که در دست دارید به این موارد توجه داشته باشید.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا