آموزش حرفه ای وردپرس پیشرفته

آموزش گام به گام ترجمه قالب و افزونه وردپرس

آموزش گام به گام ترجمه قالب و افزونه وردپرس با سلام و درود خدمت تمامی کاربران spy24.ir. با آموزش گام به گام ترجمه قالب و افزونه وردپرس خدمت شما عزیزان هستیم این پکیج آموزشی به زبان فارسی میباشد. بیش از ۷ ساعت آموزش ویدئویی فارسی بهمراه فایل های مورد نیاز با حجم کلی ۱۳۰۰ مگابایت. ارزش اصلی این دوره آموزشی ۱۷۰ هزار تومان میباشد که برای کاربران spy24.ir رایگان میباشد.

آموزش گام به گام ترجمه قالب و افزونه وردپرس

امروزه یکی از مباحت داغ وردپرس فارسی سازی قالب های وردپرس می باشد , حتی بیشتر سایت ها با این کار اقدام به کسب و کار کرده اند . در این مقاله قصد دارم نحوه فارسی سازی قالب رو به صورت کامل توضیح بدم . آموزش به صورت قدم به قدم و دقیق خواهد بود که ممکنه کمی طولانی بشه برای یاد گرفتن اینکه چجوری می تونیم از این راه کسب در آمد داشته باشیم یا برای خودمون قالب فارسی سازی کنیم .

آموزش گام به گام ترجمه قالب و افزونه وردپرس

کاملترین دوره آموزش فارسی سازی قالب و افزونه وردپرس

به روز ترین و پرمثال ترین دوره ترجمه قالب وردپرس که به جرئت میگوییم عالی ترین دوره آموزشی است. این دوره آموزشی کاملا پروژه محور و چند قالب و افزونه را باهم فارسی و راست چین میکنیم و کلی نکات مختلف یاد میگیرید.

آموزش گام به گام ترجمه قالب و افزونه وردپرس
ترجمه قالب و افزونه وردپرس

آموزش گام به گام ترجمه قالب و افزونه وردپرس

این روز ها وب سایت هر شرکت و شخص و … رو باز کنید و یه کمی در وردپرس مهارت داشته باشید میفهمید که سیستم مدیریت محتوای اون ها فارسیه اما جای تعجب اینه که اکثرا قالب هاشون در ایران ساخته نشده و طراحان اون خارجی بودن اما قالب فارسیه!!؟؟ نمیدونم تا به حال به این موضوع دقت کردید یا نه چون همه قالب ها خارجی هستن اما پوسته وردپرس ترجمه و فارسی سازی و راست چین شده…!!

فارسی سازی قالب و افزونه وردپرس

آیا میدونستید برای اینکه بخواهید وب سایتی برای خدمات پوسته و قالب بزنید لازم نیست خودتون طراحی بکنید! می تونید قالب های خارجی رو فارسی کنید.

امروزه بیشترین سایت هایی که راه اندازی میشه با استفاده از وردپرس میباشد تا به حال بیشتر از ۸۰ میلیون سایت با وردپرس راه اندازی شده است و در موتور های جستجوگر فقط در گوگل در ماه ۵۰ میلیون بار وردپرس و کلمات مرتبط با وردپرس همانند: قالب وردپرس ، افزونه وردپرس و … سرچ میشود.

امکانات افزونه و پلاگین های جانبی بیش از ۴۰ هزار محصول میباشد و خود وردپرس تا به حال بیشتر از ۱۰۰ بار بروز شده است .

در چند سال اخیر وردپرس بسیار محبوب شده است و امروزه محبوبترین CMS جهان وردپرس انتخاب شده است.

وردپرس به صورت کاملا رایگان در اختیار عموم قرار گرفته است که و راه اندازی و پیاده سازی یک سایت با وردپرس بسیار آسان میباشد.

فارسی سازی قالب و افزونه وردپرس

سرفصل آموزش گام به گام ترجمه قالب و افزونه وردپرس :

فصل اول

  • مفاهیم اولیه ترجمه بصورت تئوری و با ارائه پاور پوینت
  • معرفی ابزار های لازم و چشم اندازی از دوره آموزشی
  • آشنایی مقدماتی با HTML و تگ ها
  • آشنایی ابتدایی با کد های CSS و دستورات
  • استفاده از ابزارهای مخفی فایرفاکس برای کدیابی
  • مثال عملی و مجزا برای جابه جایی div ها و عناصر درون صفحه
  • معرفی پر کاربرد ترین دستورات css برای راست چین کردن قالب ها
  • معرفی توابع ترجمه کاربردی وردپرس
  • انتخاب قالب آتنا جهت ترجمه از انگلیسی به فارسی
  • نحوه استفاده از توابع ترجمه و فراخوانی
  • معرفی فایل mo به قالب
  • نحوه ترجمه رشته های مختلف
  • فارسی سازی و راستچین کردن
  • ترجمه عملی قالب آتنا
  • ترجمه عملی قالب corporate lite
  • راست چین بهینه و فارسی سازی قالب corporate lite جهت یادگیری بیشتر کاربر و انجام مثال های بیشتر
  • تغییر اصولی فونت های قالب
  • راست چین کردن بخش های مختلف قالب corporate lite
  • فارسی سازی قالب AccessPress Ray
  • راست چین کردن بخش های مختلف AccessPress Ray
  • یادگیری نکات جدید در فارسی سازی برای فونت ایکون ها
  • آموزش ترفند های مفید برای فارسی سازی
  • چیدمان قالب بصورت ساده چگونه است!

فصل دوم:

  • فارسی سازی افزونه پروفایل بیلدر
  • فارسی سازی افزونه نینجا فرم

برای دانلود و استفاده از مطالب باید عضو بخش ویژه سایت باشید

آیا می دانستید که می توانید نصب و استفاده از وردپرس را در چندین زبان مختلف انجام دهید؟ بله، شما حتی می توانید یک وب سایت چند زبانه با WordPress را با ترجمه محتوای خود به زبان های مختلف ایجاد کنید. یکی از بهترین و ساده ترین راه کار ها استفاده از افزونه Wpml است ولی ما در این مقاله، نحوه ترجمه وردپرس با TranslatePress  را برای شما توضیح می دهیم.

چرا از TranslatePress برای ترجمه یک وب سایت وردپرس استفاده کنید؟

بهترین بخش در مورد وردپرس این است که می توان آن را در هر زبانی استفاده کرد. بیشتر قالب ها و افزونه هایی هستند که این کار را به راحتی انجام می دهند و سایت شما را با زبان های مختلف در  دسترس قرار می دهند.

اگر وب سایت و کسب و کار شما شامل مخاطبانی چند زبانه است، شما باید سایت خود را چند زبانه کنید.

شما می توانید ترجمه ماشین را مانند Google Translate استفاده کنید، اما این ترجمه ها خوب نیستند و گاهی اوقات می توانند کاملا گمراه کننده باشند.

از سوی دیگر، اگر شما از یک افزونه وردپرس چند زبانه استفاده می کنید، لازم است چندین پست ایجاد کنید که نیاز به تغییر بین زبان های مختلف را دارد.

  •  TranslatePress افزونه ترجمه وردپرس است که به شما کمک می کند تا تمام این مشکلات را حل کنید.
  • شما می توانید وب سایت و محتوای خود را با استفاده از یک ویرایشگر زنده با پیش نمایش واقعی هر صفحه در سایت خود ترجمه کنید.
  • شما میتوانید فورا زبان را از ویرایشگر زنده تغییر دهید.
  • با استفاده از همان رابط، به راحتی تم، محتوا و افزونه خود را ترجمه کنید.
  • استفاده از Google Translate را برای ترجمه خودکار انجام دهید و تنها قطعاتی را که به نظرتان اشتباه است را ویرایش کنید.

خب بیایید نگاهی به چگونگی ترجمه وب سایت وردپرس خود با TranslatePress بیندازیم.

ترجمه وردپرس با TranslatePress

اولین کاری که باید انجام دهید افزونه TranslatePress را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، مراحل گام به گام آموزش نصب پلاگین وردپرس را ببینید.

اگر می خواهید وب سایت خود را به بیش از یک زبان ترجمه کنید، باید افزونه اضافی زبان را نصب کنید. شما می توانید این کار را از دکمه افزونه های دانلود تحت حساب خود در وب سایت TranslatePress انجام دهید.

پس از دانلود افزونه، شما می توانید آن را مانند هر افزونه وردپرس دیگری نصب و فعال کنید.

پس از فعال سازی، شما باید از تنظیمات»TranslatePress برای تنظیم افزونه اقدام کنید.

اول، شم اباید کلید مجوز خود را وارد کنید. شما می توانید این اطلاعات را در حساب کاربری خود در وب سایت TranslatePress پیدا کنید.

بعد از آن شما باید دیگر تنظیمات را تغییر دهید.

اولین گزینه در صفحه، انتخاب زبان پیش فرض وب سایت شما و زبانهایی است که می خواهید وب سایت خود را ترجمه کنید.

بعد، شما باید انتخاب کنید که آیا می خواهید نام زبان را به زبان مادری نمایش دهید. گزینه پیش فرض «نه» است که به این معنی است که نام زبان ها در زبان پیش فرض نمایش داده می شود.

گزینه بعدی این است که انتخاب کنید آیا شما می خواهید نام پیش فرض زبان را در URL به عنوان یک پوشه زیر نمایش دهد. به عنوان مثال،  example . com/en

انتخاب پیش فرض هیچ است که بدان معنی است که فقط زبانهای دیگر نام وبسایت را در URL به عنوان یک پوشه زیر معرفی خواهند کرد. توصیه میکنیم این تنظیم را برای SEO بهتر انجام دهید.

این به شما در تنظیمات بعدی، ‘نیروی زبان در لینک های سفارشی’ را به ارمغان می آورد. گزینه پیش فرض “بله” است، زیرا لینک های سفارشی را برای زبان های ترجمه تغییر می دهد که URL ها را دوستانه تر می کند.

بعدا باید انتخاب کنید که آیا می خواهید از ترجمه گوگل برای ترجمه خودکار استفاده کنید. انتخاب پیش فرض “نه” است، اما اگر می خواهید از ترجمه گوگل استفاده کنید، می توانید آن را تغییر دهید.

شما باید یک کلید API ترجمه گوگل را در گزینه بعدی ارائه دهید. شما یک لینک  پیدا خواهید کرد که به شما دستورالعمل هایی در مورد نحوه دریافت آن نشان می دهد.

در نهایت، به گزینه هایی در مورد چگونگی نمایش سوئیچ زبان در وب سایت خود می پردازید. TranslatePress سه گزینه در اختیار شما می گذارد.

شما می توانید از یک کد کوتاه استفاده کنید، سوئیچر را به منوی ناوبری اضافه کنید یا منوی شناور را نمایش دهید. ما در این مقاله به شما نحوه اضافه کردن زبان سوئیچر به وب سایت شما را هم نشان خواهیم داد.

برای ذخیره تنظیمات خود، روی دکمه Save Changes کلیک کنید.

ترجمه محتوا وب سایت شما

برای ترجمه وب سایت ، شما می توانید به سادگی با کلیک بر روی تب ‘ترجمه سایت’ در صفحه تنظیمات افزونه و یا دکمه در نوار مدیریت وردپرس خود اقدام کنید.

این ویرایشگر ترجمه زنده را در برگه مرورگر جدید باز می کند.

در این ویرایشگر زنده، شما می توانید بر روی هر متن در وب سایت خود در قسمت راست کلیک کنید و TranslatePress آن را در ستون سمت چپ برای ترجمه بارگذاری کنید.

اکنون بر روی زبان مورد نظر خود به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری قرار دهید تا ترجمه خود را ارائه دهد.

پس از ورود به ترجمه، روی دکمه Save Translation در بالای صفحه کلیک کنید و سپس روی دکمه بعدی کلیک کنید. TranslatePress به طور خودکار رشته بعدی را در صفحه برای شما ترجمه می کند.

شما همچنین می توانید فقط بر روی منوی کشویی زیر زبان پیش فرض خود کلیک کنید تا لیستی از رشته های متن قابل ترجمه را در صفحه نشان دهد. شما می توانید یک رشته را انتخاب کنید و سپس ترجمه آن را ارائه دهید.

شما می توانید تمام محتوا را در هر صفحه ترجمه کنید. این شامل منوهای ناوبری، دکمه ها، ابزارک های سایدبار، متا متن و … می باشد.

شما همچنین می توانید هر صفحه را با کلیک بر روی لینک ها بر روی صفحه و شروع به ترجمه آن صفحه ببینید.

TranslatePress به شما اجازه می دهد به سادگی با کلیک بر روی صفحه ترجمه در بالا به محض ورود به سیستم شروع به ترجمه هر صفحه کند.

هنگامی که یک رشته را ترجمه کرده اید، افزونه به صورت خودکار آن را برای شما در مکان های دیگر ترجمه می کند. به عنوان مثال، اگر شما یک عنوان پست را ترجمه کردید، عنوان پست در نوار ابزارک سایدبار هم به صورت خودکار ترجمه خواهد شد.

افزودن تعویض زبان به وب سایت شما

سوئیچ زبان اجازه می دهد تا بازدیدکنندگان، وب سایت شما را در هنگام بازدید به زبان خود تغییر دهند.معمولا پرچم هر کشور را نشان می دهد تا زبان های موجود در سایت شما را نشان دهد.

TranslatePress به شما اجازه می دهد تا با استفاده از یک کد کوتاه، به عنوان یک آیتم منوی ناوبری، یا به عنوان یک پرچم شناور، افزونه زبان را اضافه کنید. سوئیچ زبان را می توان به عنوان پرچم ها، نام های زبان یا هر دو نشان داد.

اضافه کردن میانبر زبان در  وردپرس با استفاده از کد کوتاه

شما فقط باید کوتاه [language-switcher] را به پست ها، صفحات یا ابزارک نوار کناری در جایی که می خواهید تغییر زبان نشان داده شود اضافه کنید.

اضافه کردن سوئیچ زبان به منوی ناوبری وردپرس شما

به سادگی به نمایش»فهرست بروید “و بر روی زبانه Language Switcher در ستون سمت راست کلیک کنید. اکنون زبانهایی را که میخواهید نمایش دهید انتخاب کنید و سپس بر روی افزودن به دکمه منو کلیک کنید.

اکنون زبان هایی را که به منوی ناوبری وردپرس اضافه شده اند خواهید دید. فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات خود دکمه ذخیره فهرست را کلیک کنید.

خب شما نتیجه را در سایت تست ما در عکس پایین مشاهده خواهید کرد.

اضافه کردن یک سوئیچ زبان شناور

به صفحه تنظیمات افزونه بروید و به قسمت سوئیچ زبان بروید. از اینجا اطمینان حاصل کنید که جعبه کنار گزینه انتخاب شناور انتخاب شده است.

فراموش نکنید که دکمه Save Change را کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شود.

اکنون می توانید از وبسایت خود دیدن کنید تا سوئیچ زبان شناور را در پایین هر صفحه وب سایت خود مشاهده کنید.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه سایت وردپرس خود را با TranslatePress ترجمه کنید. همانطور که در بالا هم گفتم بهترین افزونه که به راحتی می توانید با چند کلیک سایت خود را چند زبانه کنید افزونه Wpml است.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا