فناوری

استعلام پرینت پیامک

به دلیل امنیتی بودن این موضوع هیچ گونه خبر رسمی از بابت چگونگی ذخیره سازی اطلاعات تماس و پیامک ها از مسئولین گفته نشده است. اما چیزی که مشخص و ۱۰۰% از آن اطلاع داریم این است که متن پیامک ها از طرف مخابرات و یا شرکتهای دیگر مخابراتی قابل استخراج می باشد. استعلام پرینت پیامک :

بنابراین اگر چنانچه از طریقی گفته شده باشد که متن پیامکها ذخیره سازی نمی شود، درست نیست و یا حداقل شاید در گذشته دور این کار امکان پذیر نبوده. چرا که بارها و بارها در روند کار دادگاه ها پرینت اس ام اس و پیامک ها گرفته شده و ارائه شده است.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

بررسی از لحاظ بعد فنی پرینت پیامک ها

در ابتدا کمی به صورت علمی به موضوع بپردازیم تا ببینیم آیا ذخیره سازی این اطلاعات توسط مخابرات و ایرانسل و غیره امکان پذیر است یا خیر؟

ذخیره سازی پیامک ها در حجم های زیاد از لحاظ فنی امکان پذیر بوده. پیامک ها بصورت Plain Text در حجم محدود (هر پیام ۱۶۰ کارکتر = ۱۶۰ بایت) ارسال میشود.

استعلام پرینت پیامک
استعلام پرینت پیامک

در ضمن این را هم باید در نظر داشت که اطلاعات را می توان با فشرده سازی، کم حجم تر نیز کرد.

الگوریتم های معمولی فشرده سازی متن می توانند به راحتی متن را در حدود ۵۰% فشرده سازی کنند. یک هارد ۲ ترابایتی قیمتی در حدود ۲۰۰ هزار تومن دارد، و میتواند بیش از ۱۲ میلیون داده ۱۶۰ بایتی را در خود ذخیره سازی کند. با استفاده از فشرده سازی، این ظرفیت به حدود ۲۴ میلیون افزایش پیدا خواهد کرد.

البته این در صورتی هست که همه این ۲۴ میلیون پیام از ۱۶۰ بایت کاملا استفاده کرده باشند، وگرنه تعداد بیشتری پیام را می توان ذخیره کرد.

درضمن شرکت های مخابراتی دارای سود بسیار زیاد و قطعا داری سرورها و هاردیسک های بسیار قوی میباشند. پس می توان گفت ذخیره سازی و پرینت پیامک ها به لحاظ فنی اصلا یک کار دشوار برای آنها به حساب نمی آید.

رابطه نامشروع و پرینت پیامک

  1. آیا داشتن یک رابطه پیامکی با زن شوهر دار جرم محسوب می شود؟
    بله، در صورت اثبات هر دو نفر مجرم شناخته خواهند شد و محکوم می شوند.
  2. اگر شوهر خانم بخواهد پرینت پیامک ها را از مخابرات بگیرد با وجود این که سیم کارت به نام او نیست باز این کار انجام شدنی خواهد بود؟
    بله، در صورت شکایت شوهر مبنی بر رابطه نامشروع دادگاه مجوز این اقدام را به او می دهد.
  3. آیا پرینت اس ام اس و پیامک به روی تمام خطوط موبایلی انجام می پذیرد؟
    بله، چه خط دائمی یا اعتباری باشد، چه خط ایرانسل، تالیا، همراه اول و غیره باشد. فرقی نمیکند. پرینت پیامک ها انجام پذیر خواهد بود.
  4. این پرینت تا چه مدت انجام می پذیرد؟
    معمولا به طور عادی پرینت مکالمات ۶ ماه قبل داده خواهد شد که اگر لازم باشد بنا به درخواست دادگاه می تواند تغییر کند.
  5. آیا خواستگار می تواند پرینت اس ام اس های من رو در گذشته بگیرد؟
    بدون هیچ دلیلی این اقدام امکان پذیر نخواهد بود. فقط در شرایطی که دادگاه این کار را دستور بدهد انجام پذیر خواهد بود.
  6. خواستگارم میگوید پرینت اس ام اس های من رو از مخابرات با آشنایی که دارد گرفته است، آیا این امکان دارد؟
    خیر امکان پذیر نبوده، بدون دلیل محکمه پسند دادگاه نمیتواند دستور پرینت زیر مکالمات و متن پیامک ها را بدهد و هیچ کارمندی در این بخش اجازه سرکشیدن به مکالمات خصوصی افراد را ندارد و در فرض محال اگر چنین اقدامی صورت پذیرفته باشد میتوانید از آنها شکایت کنید.
  7. آیا رابطه نامشروع را میتوان به دلیل متن پیامک ها اثبات کرد؟ مثلا در متن پیام ها صحبت از قرار برای انجام عمل غیر شرعی شده باشد؟
    در هر صورت این به عهده قاضی پرونده می باشد. که ایشان بعد از ورود به این پرونده و در اختیار داشتن مدارک رای خود را اعلام خواهد کرد. در هر صورت نه می توان گفت پیامک غیر شرعی دلیل کافی میباشد و نه می توان گفت بی تاثیر در روند کار دادگاه خواهد بود.
  8. اگر خط به نام فرد دیگیری باشد چگونه اثبات خواهد شد؟
    قاضی تنها فرد تصمیم گیرنده در این مورد است و بنا به مدارک موجود می تواند فرد را مجرم یا تبرئه کند.

تفتیش و بارزسی مراسلات پستی،مخابراتی صوتی و تصویری افراد، آن هم چنانچه مرتبط با جرم باشد، جز به دستور مقام قضایی نمی تواند صورت گیرد.

«در مواردی که ملاحظه ، تفتیش و بازرسی مراسلات پستی، مخابراتی صوتی و تصویری مربوط به متهم برای کشف جرم لازم باشد، قاضی به مراجع ذی ربط اطلاع میدهد که اشیاء فوق را توقیف نموده نزد او بفرستند، بعد از وصول آن را در حضور متهم ارائه کرده و مراتب را در صورتمجلس قید نموده و پس از امضای متهم آن را در پرونده ضبط می نماید. استنکاف متهم از امضا در صورتمجلس قید می شود و چنانچه اشیاء مزبور حائز اهمیت نبوده و ضبط آن ضرورت نداشته باشد با اخذ رسید به صاحبش مسترد می شود.

  • کنترل تلفن افراد جز در مواردی که به امنیت کشور مربوط است و یا برای احقاق حقوق اشخاص به نظر قاضی ضروری تشخیص داده شود، ممنوع است.»

نظریات اداره حقوقی قوه قضاییه:

«با توجه به صراحت تبصره ماده ۱۰۴ ق.آ.د.ک. ۱۳۷۸دستور کنترل تلفن افراد منحصرا” به دستور قاضی رسیدگی کننده باید باشد و تشخیص اینکه موضوع از موارد مربوط به امنیت کشور است یا خیر ؟ نیز به عهده همان قاضی رسیدگی کننده است.»

  • قاضی پرونده کیفری نیز خود راسا” حق استعلام و اخد پرینت مکالمات و پیامک ها را ندارد بلکه باید با مکاتبه با ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه و ذکر اطلاعاتی نظیر: مشخصات پرونده، علل اخذ و محتوی مورد نظر، مشخصات شماره مبداء و مقصد، مقطع زمانی مورد نظر و…)، از این مرکز بخواهد تا از اداره مخابرات پرینت ورودی و خروجی تلفن همراه شماره مورد نظر را استعلام و نتیجه را به شعبه ارسال نماید.
  • مفتوح یا توقیف یا معدوم یا بازرسی یا ضبط یا استراق سمع یا افشاء کردن مراسلات یا مخابرات یا مکالمات تلفنی اشخاص بدون شرایط فوق جرم محسوب می شود.

حتما واژه پرینت به گوشتان آشناست، پرینت یعنی کاغذی که تصویر یا متنی روی آن چاپ شده باشد.اما مطلب نوشته شده در پاراگراف‌های پایین در مورد پرینت پیامک و تماس های دریافتی و ارسالی سیم کارت هاست.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بنا به دلایلی مجبور باشید پرینت سیم کارت خود یا حتی پرینت از سیم کارت اعضای خانواده خود را بگیرید. در این جا درباره نحوه گرفتن پرینت پیامک و تماس‌ های سیم کارت هر اپراتور را توضیح می‌دهیم به علاوه به برخی سوالات پیش آمده برای افراد را نیز پاسخ میدهیم.

سوال درباره پرینت پیامک

اگر سوالات حقوقی درباره پرینت پیامک دارید وارد صفحه درستی شده اید. دادراه این امکان را برای شما فراهم آورده است تا با مرور سوالات حقوقی در مورد پرینت پیامک از مشاوره حقوقی در مورد پرینت پیامک به صورت رایگان بهره مند شوید. می توانید با مطالعه سوالات حقوقی زیر و پرسش و پاسخ حقوقی سایر افرادی که سوال درباره پرینت پیامک داشته اند ، اطلاعات خود را درباره پرینت پیامک افزایش دهید. یا اگر این سوالات پاسخگوی نیاز شما نیست می توانید با کلیک بر روی گزینه زیر، سوال در مورد پرینت پیامک طرح کنید.

آیا اپراتورها اطلاعات پیامک ها و تماس‌ ها را نگهداری می‌کنند؟

به دلیل امنیتی بودن این موضوع هیچ گونه خبر رسمی از بابت چگونگی ذخیره سازی اطلاعات تماس و پیامک ها از مسئولین گفته نشده است. اما چیزی که مشخص و 100% از آن اطلاع داریم این است که متن پیامک‌ها از طرف مخابرات و یا شرکتهای دیگر مخابراتی قابل استخراج می‌باشد.

بنابراین اگر چنانچه از طریقی گفته شده باشد که متن پیامک ها ذخیره سازی نمی‌شود، درست نیست و یا حداقل شاید در گذشته دور این کار امکان پذیر نبوده. چرا که بارها در روند کار دادگاه‌ها پرینت اس ام اس و پیامک ها گرفته شده و ارائه شده است.

در ابتدا کمی به صورت علمی به موضوع بپردازیم تا ببینیم آیا ذخیره سازی این اطلاعات توسط مخابرات و ایرانسل و غیره امکان پذیر است یا خیر؟

ذخیره سازی پیامک‌ها در حجم‌های زیاد از لحاظ فنی امکان پذیر بوده. پیامک‌ها بصورت plain text در حجم محدود (هر پیام 160 کارکتر=160 بایت) ارسال می‌شود.

در ضمن این را هم باید در نظر داشت که اطلاعات را می‌توان با فشرده سازی، کم حجم تر نیز کرد. الگوریتم‌های معمولی فشرده سازی متن میتوانند به راحتی متن را حدود 50% فشرده سازی کنند.

یک هارد 2 ترابایتی قیمتی در حدود 200 هزار تومن دارد، و می‌تواند بیش از 12 میلیون داده 160 بایتی را در خود ذخیره سازی کند. با استفاده از فشرده سازی، این ظرفیت به حدود 24 میلیون افزایش پیدا خواهد کرد.

البته این در صورتی هست که همه این 24 میلیون پیام از 160 بایت کاملا استفاده کرده باشند، وگرنه تعداد بیشتری پیام را می‌توان ذخیره کرد.

در ضمن شرکت‌های مخابراتی دارای سود بسیار زیاد و قطعا دارای سرورها و هاردیسک های بسیار قوی می‌باشند. پس می‌توان گفت ذخیره سازی و پرینت پیامک‌ها به لحاظ فنی اصلا یک کار دشوار برای آنها به حساب نمی‌آید.

ارسال پیامک با خط تلفن ثابت

برای دانستن نحوه ارسال پیامک و کاربرد آن با خط تلفن ثابت روی متن بالا کلیک کنید.

نظریات اداره حقوقی قوه قضاییه در مورد پرینت پیامک و تماس ها

با توجه به صراحت تبصره ماده 104 ق.آ.د.ک.1378 دستور کنترل تلفن افراد منحصرا به دستور قاضی رسیدگی کننده باید باشد و تشخیص اینکه موضوع از موارد مربوط به امنیت کشور است یا خیر؟ نیز به عهده همان قاضی رسیدگی کننده است.

قاضی پرونده کیفری نیز خود راسا حق استعلام و اخذ پرینت مکالمات و پیامک‌ها را ندارد بلکه باید با مکاتبه با ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه و ذکر اطلاعاتی نظیر: مشخصات پرونده، علل اخذ و محتوی مورد نظر، مشخصات شماره مبداء و مقصد، مقطع زمانی مورد نظر و…، از این مرکز بخواهد تا از اداره مخابرات پرینت پیامک ها و تماس های ورودی و خروجی تلفن همراه شماره مورد نظر را استعلام و نتیجه را به شعبه ارسال نماید.

مفتوح یا توقیف یا معدوم یا بازرسی یا ضبط یا استراق سمع یا افشاء کردن مراسلات یا مخابرات یا مکالمات تلفنی اشخاص بدون شرایط فوق جرم محسوب می‌شود.

ماده 582 قانون مجازات اسلامی کتاب پنجم تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده مصوب 1375/3/2: هر یک از مستخدمین و مامورین دولتی، مراسلات یا مخابرات یا مکالمات تلفنی اشخاص را در غیر مواردی که قانون اجازه داده، حسب مورد مفتوح یا توقیف یا معدوم یا بازرسی یا ضبط یا استراق سمع نماید یا بدون اجازه صاحبان آنها مطالب آنها را افشاء نماید به حبس از یک سال تا سه سال و یا جزای نقدی از شش تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

نظریه 3472/7 مورخ 1377/8/16: ضبط کردن یا استراق سمع مذاکرات تلفنی توسط مستخدمین و مامورین دولتی جرم و مشمول ماده 582 ق.م.ا. است. لکن چنانچه شخص ثالثی که مرتکب اعمال مذکور شده از مامورین یا مستخدمین دولتی نباشد، قابل تعقیب کیفری نیست مگر اینکه ارتکاب اعمال مذکور، مستلزم مزاحمت تلفنی (مشمول ماده 641) یا استفاده غیر مجاز از تلفن (مشمول ماده 660 قانون مزبور) باشد که در این صورت به جهات اخیرالذکر قابل تعقیب کیفری خواهد بود.

نظریه 1465/7 مورخ 1371/2/30: شنود مکالمات تلفنی بدون دستور مقام صلاحیتدار قضایی ممنوع است. بدیهی است همسر شما و یا دوستان وی چنین حق عملی را ندارند. البته همسر می تواند علیه شما اعلام جرم نموده و از قاضی تحقیق (اعم از دادیار یا بازپرس) پرونده بخواهد که چون دلایل جرم متن پیامک هاست، به شرح گفته شده استعلام و اخذ نماید.

لزوم کنترل پیامک ها و مکالمات تلفنی

در بعضی از موارد خاص، محاکم در خصوص کنترل پیامک ها و تلفن‌های فیمابین همراه با کسب مجوز قانونی دستور می‌دهند که پرینت مکالمات و پیامک‌ها اخذ شود.

این مطلب منافاتی با منع تفتیش عقاید ندارد و در جهت کشف جرم بعد از وقوع جرم است. هر چند استماع تلفنی و یا پیامک به عنوان تنها سند یک پرونده مورد استناد قرار نمی‌گیرد زیرا دیوان عالی کشور آن را رد خواهد کرد اما مکالمات قرینه بسیار قوی هستند.

پیامک‌ها در این رابطه کارسازتر از تلفن هستند زیرا قابل تحلیل و بررسی هستند. بررسی شرایط و بسترهای تاثیر گذار در این امر با انجام کارهای علمی و تحقیقی لازم با هدف آگاه سازی عمومی و ارائه راهکارهای قانونی و اخلاقی برای برقراری ارتباط سالم میان افراد به خصوص جوانان مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از وقوع جرایمی این چنین است.

هرگونه فعالیت غیر مجاز کاربران تلفن همراه و اینترنت دارای جنبه‌های فنی وحقوقی متفاوتی است و اینگونه فعالیت‌ها می‌تواند حریم خصوصی و حقوق بسیاری از افراد را مختل کند در این راستا حوزه محتوای فناوری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت اطلاعات، پلیس فتا و سایر ارگان‌های ذیصلاح برمی‌گردد.

این همه ارگان و سازمان دخیل می‌شود تا در صورت بروز مشکل، اوضاع را رتق و فتق کند. حتما شما هم تا به حال متوجه شده‌اید که برخی از دادگاه‌ها، متن پیامک را به عنوان سند استفاده می‌کنند. به نظر شما متن پیامک، سند محکمه پسندی است؟ در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.

جرایم تلفن همراهی: در برخورد با جرایمی که به وسیله تلفن همراه انجام می‌شود می‌توان مشابه دیگر فناوری‌ها از قوانین موجود استفاده کرد و نکته مهم، بررسی فنی و استناد آن جرم به مجرم است که کار کارشناسی حرفه ای می‌طلبد و لازم است دستگاه‌های از جمله دادسرای تهران و به طور اخص دفتر اینترنت دادسرای عمومی و انقلاب، پلیس و به طور ویژه اداره‌ی کل جرایم رایانه‌ای زیر نظر معاونت آگاهی ناجا در این زمینه تقویت شوند.

بر اساس مواردی که به دادسرا ارجاع می‌شود، به نظر می‌آید هنوز توان پلیسی لازم وجود ندارد که بررسی‌های لازم برای شناسایی جرم و استناد جرم به مجرم صورت گیرد و اگر این کار به درستی انجام نشود، این امکان وجود دارد که مجرم به راحتی از بار جرم ارتکابی فرار کند.

اگر با پیامک مزاحم شوند: برای مجازات مزاحمت‌های پیامکی، مجرمان به مجازات تعزیری محکوم می‌شوند. این مجازات ممکن است شامل شلاق، جریمه مالی و حبس باشد.

نوع مجازات نیز بسته به شخصیت متهم، دفعات و نوع مزاحمت بستگی دارد. مزاحمت تلفنی موضوعی است که علاوه بر امکان پیگیری از سوی شرکت مخابرات، از طریق دادسرا و در قالب شکایت کیفری نیز قابل پیگیری است.

برای این کار کافی است به دادسرای محل سکونت یا کار خود یعنی جایی که مزاحمت در آنجا رخ داده مراجعه کنید. داشتن نامه‌ای از مخابرات نیز می‌تواند باعث سرعت در کار شود.

در این مرحله روی یک برگه کاغذ شکایت خود را مطرح می‌کنید. عنوان مجرمانه این شکایت هم چنین است: (ایجاد مزاحمت تلفنی از طریق ارسال پیامک) اگر توهین شدیدی هم صورت گرفته باشد، شاکی می‌تواند تقاضای اعاده حیثیت را هم مطرح کند. ممکن است طرف مقابل نامشخص باشد. در چنین حالتی در بخش مربوط به متشاکی نوشته می‌شود: نامشخص

پیامک ها کجا می‌روند؟ بعد از این مرحله، با ارجاع شکایت به یکی از شعبه‌های دادیاری یا بازپرسی، با نامه‌ای که دادگاه خطاب به کلانتری برای تکمیل کردن تحقیقات می‌نویسد، کلانتری از مخابرات در خصوص این شماره تلفن استعلام و تقاضای پرینت مکالمات تلفنی را عنوان می‌کند.

ممکن است این استعلام به طور مستقیم از سوی دادگاه خطاب به مخابرات ارسال شود، اما بخش اولیه کار در این مرحله شناسایی مزاحم است.

همین که تشخیص دهند متن پیامک‌ها با ادعای شاکی همخوانی دارد و باعث ایجاد مزاحمت شده است نامه را برای بخش حقوقی شرکت مخابرات ارسال می‌کنند.

در این بخش ردیابی مربوط به خط و گوشی تلفن عادی و همراه قابل انجام است. حتی مخابرات می‌تواند گوشی تلفن همراهی که از آن تماس گرفته شده را ردیابی کند و این مساله را مشخص کند که آخرین بار چه زمانی و چگونه از آن استفاده شده و چه سیم کارتی در آن فعال بوده است؟

پس از این مرحله و مشخص شدن شماره تماس، از سوی دادسرا به نشانی و صاحب خط تلفن اخطاریه ارسال می‌شود. دادسرا ایشان را احضار و تحقیق می‌کند. اگر فردی در جلسه اول در دادسرا یا کلانتری حاضر نشود، برای بار دوم نیز برای او اخطاریه ارسال می‌شود و در نهایت با عدم حضور او حکم صادر می‌شود و تجدید جلسه صورت نمی‌گیرد.

دریافت ریز مکالمات همراه اول

اگر می‌خواهیدراهکاری برای دستیابی به لیست مکالمات چند ماهه گذشته سیم کارت همراه اول خود را بدانید روی متن آبی رنگ بزنید.

آیا پرینت پیامک ها تا چه زمانی امکان پذیرو با چه شرایطی برای اخذ آن میسر است؟

در صورت داشتن نامه قضایی و با صلاحدید قاضی پرینت متن پیامک ها به صورت مهر و موم شده برای قاضی پرونده ارسال می‌شود. و مشترکین حق دریافت متن پیامک هایشان را ندارند.

و اینکه بنا بر نظر قاضی و تشخیص مرجع قضایی مدت زمانی که لازم است تا پرینت متن پیامک ها گرفته شود اعمال می‌شود و محدودیتی ندارد. برای مثال قاضی دستور می‌دهد از 3 ماهه گذشته پرینت نیاز است یا یک سال گذشته. این بستگی به روند قضایی دارد.

این نکته را هم در نظر داشته باشید شما در صورتی که مالک خط باشید تنها می‌توانید پرینت پیامک هایی که خودتان ارسال کرده‌اید را دریافت کنید (از شماره خودتان به چه شماره‌هایی پیامک ارسال شده، در چه روز و چه ساعتی و اما متن پیامک‌ ها را در اختیارتان نمی‌گذارند و نهایت تا سه ماهه گذشته) که البته این جزو بخشنامه های همراه اول است و گاهی تغییر می‌کند. بهترین راه برای پیگیری رفتن به مراجع قضایی و مخابرات (مرکز تلفن ثابت) می‌باشد.

پرسش و پاسخ در مورد پرینت پیامک ها

آیا پرینت پیامک ها به روی تمام خطوط موبایلی انجام می‌پذیرد؟ بله، چه خط دائمی یا اعتباری باشد، چه خط ایرانسل، تالیا، همراه اول و غیره باشد. فرقی نمی‌کند پرینت پیامک ها انجام پذیر خواهد بود.البته اگر دستور قضایی باشد از بدو تولد سیم کارت هم پرینت پیامک ها و هم پرینت تماس‌ها توسط اپراتور قابل ارائه است.

پرینت تا چه مدت انجام می‌پذیرد؟ معمولا به طور عادی پرینت پیامک تا سه ماه گذشته و پرینت از مکالمات از شش ماه قبل داده خواهد شد که اگر لازم باشد بنا به درخواست دادگاه می‌تواند تغییر کند.

آیا همانطور که می‌توان پرینت پیامک ها را از خطوط همراه اول و ایرانسل و غیره  را گرفت، میتوان عکس و پیامک های واتس آپ و باقی شبکه های اجتماعی را با توجه به این که این نرم افزارها در ایران نیستند آیا پلیس فتا می‌تواند ردیابی کند؟ با توجه به این که سرورهای شبکه‌های اجتماعی مزبور در ایران نمی‌باشد قابلیت استعلام ندارد.

اگر پیام های دریافتی در شبکه های مجازی مانند واتس آپ از روی گوشی دیلیت شده باشند میتوان آن را بازیابی کرد؟ در صورتی که شاکی از پیام‌ها اسکرین شات گرفته باشد و یا پیام‌ها موجود بوده و پاک نشده باشد قابلیت پیگیری توسط پلیس فتا را دارد.

آیا شما هم تا به حال پرینت پیامک های خود را دریافت کرده‌اید؟ 

آموزش و معرفی برنامه های کنترل گوشی با اس ام اس

پرینت متن اس ام اس ( SMS ) و پیامک از مخابرات حداکثر تا چه مدت قابل انجام است ؟

سلام

مشکل پیش آمده برای بنده به عنوان یک خانم از سوی یک مرد مجرد در حدود یک سال و نیم پیش آیا امکان پذیر است اس ام اس های مربوط به این مدت و شاید بیشتر را بدست آورد و آنها را پرینت کرد؟

متن اس ام اس ها تا چه مدت در مخابرات موجود است؟

و چه شرایط قانونی ای برای اخذ آن میسر است؟

سلام

در صورت داشتن نامه قضایی و با صلاحدید قاضی پرینت متن اس ام اس ها به صورت مهر و موم شده برای قاضی پرونده ارسال میشود. و مشترکین حق دریافت متن پیامک هایشان را ندارند. و اینکه بنا بر نظر قاضی و تشخیص مرجع قضایی مدت زمانی که لازم است تا پرینت متن پیامکها گرفته شود اعمال می شود و محدودیتی ندارد. مثلا قاضی دستور میدهداز 3 ماهه گذشته پرینت نیازه یا یکساله گذشته. این بستگی به روند قضایی دارد.

این نکته رو در نظر داشته باشید شما در صورتی که مالک خط باشید

تنها میتوانید پرینت اس ام اس هایی را که خودتان ارسال کردید را دریافت کنید (از شماره خودتان به چه شماره هایی اس ام اس ارسال شده، در چه روز و چه ساعتی .همین .متن پیامکها را در اختیارتان نمیگذارند. و نهایت تا سه ماهه گذشته) که البته این جزو بخشنامه های همراهه اول است و گاها تغییر میکند. بهترین راه برای پیگیری رفتن به مراجع قضایی و مخابرات (مراکز تلفن ثابت )می باشد.


به نظر می رسد جهت اخذ پرینت دوره معین پیامکها می بایست از طریق استعلام مرجع قضائی اقدام و با احراز مالکیت برسیم کارت پاسخ نامه قضائی را دریافت نمود یا به مرجع استعلام کننده ارسال کرد. حال برای اخذ پرینت مدت معین مورد سال بدون دستور و استعلام قضائی ابتدا می بایست با مدارک مالکیت خویش بر سیم کارت از طریق مرکز اصلی سیم کارت اعتباری یا دائمی حسب مورد استعلام نمود.

پرینت متن پیامکها

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا