اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینبرنامه های هک گوشی برای اندروید و ایفون

امنیت گوشی

امنیت گوشی

اگر از یک متخصص امنیتی بپرسید امنیتی ترین گوشی دنیا کدام است؟  بدون شک ابتدایی ترین گوشی غیر اندرویدی مانند نوکیا 1100را پیشنهاد می کنند. اما در مورد تلفن های هوشمند موضوع فرق دارد. تلفن های هوشمند ممکن است آنقدر که شما دوست دارید امنیت گوشی را برایتان فراهم نکنند. آنها اساساً رایانه هایی با آنتن های رادیویی هستند و می توانند به اندازه هر دستگاه دسکتاپ یا لپ تاپ برای هکرها یا سایر جاسوسان خطرآفرین باشند. اگر می‌خواهید برای حفظ حریم خصوصی و امنیت بهتر یک تلفن امن هوشمند بخرید، در اینجا به تعدادی از آنها اشاره شده است و اینکه آیا می توانید بخرید یا نه به خودتان مربوط می شود.

امنیتی ترین گوشی دنیا کدام است؟

– اپل آیفون 12 پرو مکس در مورد Apple iPhone 12 Pro Max و امنیت گوشی آن حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. آخرین سیستم عامل iOS 14 با گزینه هایی برای خصوصی نگه داشتن موقعیت مکانی، استفاده از دوربین و دسترسی به تنظیمات به کاربران کنترل بیشتری بر داده ها و حریم خصوصی می دهد. محافظت نیز در سخت افزار آن تعبیه شده است و می تواند تمام داده های حساس را رمزگذاری کند.

پیش بینی می شود با وجود کمبود تراشه، بازار گوشی های هوشمند رشد کند فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اول 2021 افزایش یافت مقررات امنیتی اینترنت اشیا بریتانیا شامل گوشی های هوشمند نیز می شود ال جی رسما کسب و کار گوشی های هوشمند خود را تعطیل کرد همچنین با Face ID به عنوان یک راه امن و راحت برای باز کردن قفل آیفون، مجوز خرید و پرداخت و ورود به بسیاری از برنامه‌های شخص ثالث همراه است. در نهایت، «Find my iPhone» به کاربران کمک می‌کند گوشی‌های گمشده را پیدا کنند و از دسترسی و استفاده دیگران از تلفن گمشده یا دزدیده شده جلوگیری می‌کند.

K-iPhone یکی از امن ترین گوشی ها

 K-iPhone اگر یک آیفون نمی تواند از نظر ایمن نگه داشتن اطلاعات شما کاری را برای شما انجام دهد، K-iPhone را خریداری کنید. شرکتی به نام KryptAll یک آیفون معمولی را انتخاب کرده و آن را از نظر ایمنی و امنیت داده های شما به سطح بالاتری رسانده است. دستگاه دارای سیستم عامل تغییر خود است و برنامه های VoIP مخصوص به خود (توسط Kryptall) اضافه شده است تا اطمینان حاصل شود که تمام تماس های تلفنی کاملاً رمزگذاری شده است. با این حال، حتی KryptAll و سازمان های مجری قانون نیز نمی توانند مکالمات شما را رمزگشایی کنند. در حالی که این دستگاه خوب است، اما با توجه به قیمت 45000 دلاری (تقریباً 12600000000ریال)، که حتی از چیزی شبیه به آیفون 12 پرو مکس اخیراً معرفی شده، بسیار بیشتر است، یک پنی برای شما هزینه خواهد داشت.

بلک فون Blackphone 2

از Silent OS استفاده می کند، یک سیستم عامل مبتنی بر اندروید که برای رفع نگرانی های مربوط به حریم خصوصی تلفن همراه که امروزه شرکت ها با آن مواجه هستند، بهبود یافته است. فروشندگان تلفن ادعا می کنند که این دستگاه ها بدون bloatware، قلاب به اپراتورها یا داده های نشتی ارائه می شوند. همچنین دارای ویژگی به نام «فضاها» است که به کاربران امکان می‌دهد چندین «تلفن مجازی» مجزا در یک دستگاه ایجاد کنند. این ویژگی اجازه می دهد تا زندگی کاری و شخصی به طور ایمن متمایز بماند زیرا هیچ داده ای بین Spaces به اشتراک گذاشته نمی شود. این گوشی دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی FHD+ با محافظ گوریلا گلس است و از پردازنده هشت هسته ای کوالکام اسنپدراگون پشتیبانی می کند.

 Bittium Tough Mobile 2C

اولین دستگاه در لیست ایمن ترین تلفن ها، از کشور زیبایی که برند معروف به نوکیا را به ما نشان داد، Bittium Tough Mobile 2C است. این دستگاه یک گوشی هوشمند مقاوم است و در بیرون به همان اندازه که در داخل است سخت است زیرا Tough به نام آن است. از نظر نرم افزاری، این دستگاه دارای دو سیستم عامل است که اولی نسخه سخت شده اندروید 9 و دومی امن ترین گوشی های دارای سیستم عامل این برند است. برای اضافه کردن به آن، هنگام خرید دستگاه، یک کلید امنیتی Yubiko 5 NFC رایگان دریافت می کنید که امنیت فیزیکی حیاتی را اضافه می کند. با بازگشت به نرم افزار، دو سیستم عامل مختلف آن را با جداسازی کامل داده ها از هم جدا می کنند. این دستگاه همچنین دارای VPN همیشه روشن و مدیریت دستگاه تلفن همراه خود Bittium است.

علاوه بر این، این دستگاه دارای رتبه IP67 و MIL-STD-810G است، که اساساً به این معنی است که دستگاه قوی است و به راحتی نمی‌شکند. یک ویژگی اضافی حالت حریم خصوصی سخت افزاری است که بلوتوث، دوربین و میکروفون را غیرفعال می کند و همه این قابلیت ها را محدود می کند. قیمت دستگاه حدود 1800 دلار (تقریباً 504000000 ریال) است. با توجه به جنبه امنیتی، خرید این دستگاه صرف نظر از قیمت بالا بسیار منطقی است.

امنیت گوشی

در میان ایمن ترین تلفن ها – Purism Librem 5

پیوریسم لیبرم 5 Purism شرکتی است که معتقد است حریم خصوصی و امنیت همه چیز برای هر فناوری است. Purism Librem 5 از نظر سخت افزاری دارای سه کلید کش است که می تواند سنسورها را خاموش کند. این سوئیچ ها برای دوربین ها، میکروفون، وای فای، بلوتوث و بیس باند سلولی قرار دارند. این گوشی تمام ردیاب های قابل توجه را به طور پیش فرض غیرفعال می کند. برای اضافه کردن به آن، محافظت امنیتی لایه‌ای را در سیستم‌عامل لینوکس خود دارد، که از طریق آن می‌توانید به‌خوبی ببینید از کجا اطلاعات شما استفاده می‌شود.

Purism Librem 5 دارای PureOS است که یک سیستم عامل منبع باز مبتنی بر لینوکس است. تمام فیلترهای اطلاعات خصوصی و حریم خصوصی به طور پیش فرض فعال هستند. 32 گیگابایت حافظه داخلی با 3 گیگابایت رم و قابلیت رندر سه بعدی دارد. این گوشی دارای صفحه نمایش 5.7 اینچی IPS TFT HD در قسمت بالایی است و دارای یک دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو است. Purism Librem 5 با تمام قابلیت‌های اساسی مانند برقراری تماس، پیام‌رسانی، ایمیل، دوربین و سایر مواردی که یک گوشی هوشمند می‌تواند انجام دهد، با امنیت و حفظ حریم خصوصی ارائه می‌شود. علاوه بر این، purism ادعا می کند که به روز رسانی های مادام العمر برای تلفن همراه با به روز رسانی های امنیتی، بهبود حریم خصوصی و رفع اشکال در سال های آینده ارائه می کند.

با در نظر گرفتن امنیت طراحی شده است و به طور پیش فرض دارای حفاظت از حریم خصوصی است. از PureOS، تلفن شما را در استفاده از این سیستم عامل قفل نمی کند – کاربران می توانند سیستم عامل GNU/Linux سازگار خود را به عنوان جایگزین نصب کنند. PureOS مبتنی بر سیستم عامل Debian است. همچنین دارای سه کلید کش سخت افزاری است که دوربین و میکروفون را غیرفعال می کند، برق را از آداپتورهای Wi-Fi و بلوتوث قطع می کند و تمام اتصالات شبکه از جمله GPS را متوقف می کند. این گوشی دارای باتری قابل جابجایی 3500 میلی آمپر ساعتی، کاربران می توانند از طریق microSD فضای ذخیره سازی را تا 2 ترابایت افزایش دهند.

Sirin Labs Finney U1

Sirin Labs Finney U1 آزمایشگاه سیرین در تجارت تلفن فعالیت می کند و مدتی است که ایمن ترین تلفن ها است. تنها هدف آنها ارائه حداکثر ویژگی های امنیتی و شفافیت به کاربران است. Sirin Labs Finney U1 پیشرفت دیگری در مقایسه با گوشی Solarin آنهاست. سیستم عامل Sirin به دلیل برنامه های غیرمتمرکز خود شناخته شده است و محافظت نهایی را در برابر هرگونه تهدید امنیتی ارائه می دهد. Sirin Labs Finney U1 یک گوشی هوشمند بلاک چین با کیف پول رمزنگاری داخلی، مرکز تبدیل توکن خود، و برنامه های تعبیه شده در D-Apps است.

و با امنیت نهایی سیستم عامل Sirin، مطمئن شوید که تمام داده های شما ایمن و خصوصی نگه داشته می شوند. علاوه بر این، رابط کاربری ساده سیستم عامل Sirin برای هر کسی که به دنبال گوشی های ساده و در عین حال بسیار ایمن با بهترین سیستم عامل است، واقعا مسحور کننده است. در زیر کاپوت، Finney U1 به ​​تراشه اسنپدراگون 845 با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. علاوه بر این، دارای یک کیف پول ذخیره سازی سرد تعبیه شده است و از تمام رمزارزها و توکن های اصلی پشتیبانی می کند.

در بخش دوربین ها، دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی است. در جلو، صفحه نمایش 6 اینچی FHD+ با NTSC 95 درصد و نسبت کنتراست 1500:1 دارد. انرژی آن توسط یک باتری 3280 میلی آمپر ساعتی تامین می شود که از شارژ سریع پشتیبانی می کند و 50 درصد آن تنها در 30 دقیقه عرضه می شود. این لیست ما از 5 گوشی برتر امن ترین در جهان را به پایان می رساند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و اکنون می توانید انتخاب کنید که کدام گوشی هوشمند را برای محافظت از داده های خود و ایمن سازی آن انتخاب کنید.

ایمن ترین تلفن ها

Solarin از آزمایشگاه Sirin سولارین از آزمایشگاه سیرین سومین دستگاه موجود در لیست نیز یکی از گران ترین دستگاه های جهان است. Solarin که توسط استارت‌آپ اسرائیلی Sirin Labs ساخته شده است، پیشرفته‌ترین فناوری حفظ حریم خصوصی را در خارج از دنیای آژانس ارائه می‌کند (بر اساس نام تجاری). این دستگاه رمزگذاری AES 256 بیتی را ارائه می دهد که نیروهای امنیتی و دفاعی از آن برای ایمن سازی ارتباطات خود بین یکدیگر استفاده می کنند. علاوه بر این، می توانید آن را از طریق یک سوئیچ امنیتی فیزیکی موجود در پشت دستگاه فعال کنید.

برای اضافه کردن به همه اینها، دستگاه دارای یک پنل 5.5 اینچی IPS LCD با وضوح +QHD، با تراشه اسنپدراگون 810 و یک سنسور 23.8 مگاپیکسلی در پشت برای گرفتن تصاویر است. اما، متأسفانه، قیمت آن 13500 دلار (تقریباً 3780000000ریال) است.

Sirin V3

 Sirin V3 ادعا می‌کند که از مجموعه امنیت سایبری چندلایه‌ای استفاده می‌کند که شامل سیستم پیشگیری از نفوذ مبتنی بر رفتار و یادگیری ماشینی (IPS) برای حفاظت سایبری فعال و بی‌درنگ است. گذشته از این، این دستگاه بر اساس جدیدترین دستگاه‌های کلاس تجاری سامسونگ ساخته شده است و دارای یک راه‌حل Dual-Persona است که دو منطقه مجزا و محافظت شده را در خود جای داده است. از جنبه شخصی، کاربران می توانند برنامه ها را از فروشگاه Google Play فقط برای استفاده شخصی نصب کنند.

یک فضای امن رمزگذاری شده است و کاربران نمی توانند برنامه های جدید را نصب کنند. همچنین دارای یک برنامه تماس رمزگذاری شده سرتاسر ناشناس درجه نظامی است.

جمع بندی: با توجه به سرعت پیشرفت  فناوری هرچند این گوشی های گرانقیمت امروزه به عناون امنیتی ترین گوشی های موجود عنوان می‌شوند ولی باید دانست که در آینده ممکن است امنیت اینها نیز زیر سوال برود بستگی به قدرت بروز رسانی دستگاههای جاسوسی دارد.SPYها در حال پیشرفت هستند در این مسابقه برد نهایی .جود ندارد و نخواهد داشت فقط یک رقابت است برای نوذ و جلوگیری از نفوذ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا