اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینبرنامه های هک گوشی برای اندروید و ایفون

با هک ایکلود به چه اطلاعاتی دست پیدا میکنیم؟

با هک ایکلود به چه اطلاعاتی دست پیدا میکنیم؟

خیلی از ما تصور می کنیم که گوشی های ایفون دارای امنیت زیادی هستند. بهتر است بدانید هکرها دانش زیادی دارند و با آگاهی از نقاط ضعف هر سیستمی در آن نفوذ می کنند. شاید iCloud را بتوان پاشنه آشیل دستگاههای آیفون دانست. ما در این مقاله قصد داریم که بدانیم با هک ایکلود به چه اطلاعاتی دست پیدا میکنیم؟

چگونه iCloud شما هک می شود و چگونه از آن محافظت کنید؟

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا iCloud شما قابل هک شدن است یا خیر. اگر کاربر اپل هستید، احتمالاً تا حدودی از iCloud استفاده می کنید. سرویس ذخیره سازی محبوب می تواند برای پشتیبان گیری از همه مهم ترین فایل های شما استفاده شود. مانند بسیاری از محصولات اپل، iCloud نیز به داشتن امنیت بالا معروف است. با این حال، متأسفانه، این بدان معنا نیست که حساب های فردی را نمی توان هک کرد. برای رسیدن به این هدف، تنها کاری که هر کسی واقعاً باید انجام دهد این است که رمز عبور شما را پیدا کند. و اگر مراقب نباشید، این لزوماً کار دشواری نیست. در اینجا نحوه هک شدن اطلاعات آیفون شما از طریق iCloud و کارهایی که می توانند انجام بدهند برای رسیدن به دسترسی به اطلاعات با ایکلود شما آمده است.

iCloud از چه چیزی نسخه پشتیبان تهیه می کند؟

از iCloud Backup استفاده کنید تا یک کپی از اطلاعات iPhone، iPad و iPod touch خود داشته باشید. در اینجا مواردی است که iCloud Backup شامل می شود. دسترسی به اطلاعات با ایکلود

 اطلاعات برنامه پشتیبان گیری اپل واچ

 تنظیمات دستگاه صفحه اصلی و سازماندهی برنامه پیام های iMessage، متنی (SMS) و MMS2 عکس‌ها و ویدیوها در iPhone، iPad، و iPod touch2 شما

 سابقه خرید از سرویس‌های اپل، مانند موسیقی، فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، برنامه‌ها و کتاب‌های خود3

آهنگ های زنگ رمز عبور

 پست صوتی تصویری (نیاز به سیم کارتی است که در حین تهیه نسخه پشتیبان از آن استفاده شده است)

پشتیبان‌گیری‌های آیفون، آی‌پد و آی‌پاد لمسی شما فقط شامل اطلاعات و تنظیمات ذخیره‌شده در دستگاه شما می‌شود. آنها شامل اطلاعات ذخیره شده در iCloud مانند مخاطبین، تقویم ها، نشانک ها، یادداشت ها، یادآوری ها، یادداشت های صوتی4، پیام ها در iCloud، عکس های iCloud و عکس های به اشتراک گذاشته نمی شوند.

 برخی از اطلاعات در پشتیبان‌گیری iCloud گنجانده نشده است، اما می‌توان آنها را به iCloud اضافه کرد و در چندین دستگاه مانند Mail، داده‌های Health، تاریخچه تماس و فایل‌هایی که در iCloud Drive ذخیره می‌کنید به اشتراک گذاشت.

با هک ایکلود به چه اطلاعاتی دست پیدا میکنیم؟

دسترسی به اطلاعات با ایکلود

  1. اگر از Apple Watch با Family Setup استفاده می‌کنید، Apple Watch شما در پشتیبان‌گیری iPhone، iPad یا iPod touch قرار نمی‌گیرد.
  2. وقتی از Messages در iCloud استفاده می کنید یا iCloud Photos را روشن می کنید، محتوای شما به طور خودکار در iCloud ذخیره می شود. این بدان معنی است که آنها در پشتیبان گیری iCloud شما گنجانده نشده اند.
  3. پشتیبان‌گیری iCloud شما شامل اطلاعاتی درباره محتوایی است که می‌خرید، اما نه خود محتوا. هنگامی که از یک نسخه پشتیبان iCloud بازیابی می کنید، محتوای خریداری شده شما به طور خودکار از فروشگاه iTunes، App Store یا Books Store مجددا دانلود می شود. برخی از انواع محتوا به طور خودکار در همه کشورها یا مناطق دانلود نمی شوند. اگر خریدهای قبلی بازپرداخت شده باشند یا در فروشگاه موجود نباشند، ممکن است در دسترس نباشند. آنچه را که می توانید در کشور یا منطقه خود دوباره دانلود و خریداری کنید پیدا کنید.
  4. اگر از iOS 11 یا نسخه قبلی استفاده می کنید، یادداشت های صوتی در پشتیبان گیری iCloud گنجانده شده است.

با این حساب وقتی iCloud شما هک می شود تمامی این اطلاعات به خطر می افتند.

دسترسی به اطلاعات با ایکلود می تواند از طرق مختلف صورت بگیرد. راه های مختلفی وجود دارد که هکرها می توانند رمز عبور شما را کشف کنند. در اینجا پنج مورد از محتمل ترین آنها آورده شده است.

دسترسی به اطلاعات با ایکلود بوسیله حملات فیشینگ

وب سایت های فیشینگ برای سرقت رمزهای عبور از طریق هدایت اشتباه طراحی شده اند. آنها با تکرار وب سایت های قانونی به این امر دست می یابند. به عنوان مثال، ممکن است با چنین سایتی روبرو شوید که شبیه به iCloud.com است. اما وقتی جزئیات حساب خود را وارد می کنید، هکرها هستند که اطلاعات را دریافت می کنند، نه اپل. اگر این آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که در واقع یک حمله فیشینگ بود که منجر به هک iCloud مشهور در سال 2014 شد. وب سایت های فیشینگ را اغلب می توان هم در نتایج جستجوی Google و هم در ایمیل های هرزنامه پیدا کرد. راه حل: هنگام بازدید از وب سایتی که به جزئیات حساب حساس نیاز دارد، همیشه URL را مستقیماً وارد کنید یا از نشانک مرورگر استفاده کنید. نشانگرهای ایمن مانند گواهی SSL را بیشتر بررسی کنید، یعنی URL HTTPS را می خواند نه HTTP.

برنامه های مخرب از برنامه های مخرب می توان برای سرقت رمزهای عبور از iPhone یا iPad استفاده کرد. اپل بدافزار را بسیار جدی می‌گیرد. و در نظارت بر اپ استور به خوبی عمل می کند. اما دقیقاً مانند فروشگاه Google Play، برنامه‌های آلوده به بدافزار گاهی اوقات از آن عبور می‌کنند. اگر دستگاه شما جیلبریک شده است، این یک خطر بزرگتر است. جیلبریک کردن آیفون به کاربر این امکان را می دهد که برنامه ها را تقریباً از هر جایی نصب کند. و این دقیقا همان چیزی است که هکرهای بالقوه از شما می خواهند.

دسترسی به اطلاعات با ایکلود بوسیله کامپیوترهای در معرض خطر:

 اگر از حساب iCloud خود در دستگاه‌های غیر اپل استفاده می‌کنید، در را به روی تعدادی تهدید دیگر باز می‌کند. در حالی که بدافزار به ندرت در دستگاه‌های اپل یافت می‌شود، در مورد دستگاه‌هایی که ویندوز را اجرا می‌کنند، نمی‌توان چنین گفت. به عنوان مثال، کی لاگرها و تروجان های دسترسی از راه دور، هر دو می توانند برای سرقت رمز عبور iCloud شما در لحظه ورود به سیستم استفاده شوند.

دسترسی به اطلاعات با ایکلود بوسیله هات اسپات های عمومی وای فای رمزگذاری نشده

 از هر چهار نقطه دسترسی عمومی Wi-Fi رمزگذاری نشده است. و هنگامی که به چنین شبکه هایی متصل می شوید، حساب iCloud شما از دو طریق مختلف آسیب پذیر می شود. حملات Man-in-the-Middle را می توان انجام داد که به موجب آن هکرها رمز عبور شما را پس از وارد کردن آن در دستگاه خود اما قبل از رسیدن به حساب iCloud شما رهگیری می کنند.

دسترسی به اطلاعات با ایکلود بوسیله رمزهای عبور ضعیف و سوالات امنیتی:

 هک قفل حریم خصوصی اگر حساب خود را با دقت تنظیم نکرده اید، این یک راه آسان دیگر برای افتادن آن به دست اشتباه است. هکرها از برنامه‌های نرم‌افزاری استفاده می‌کنند که می‌توانند برای رمزهای عبور iCloud و سوالات امنیتی مکرر تلاش کنند. ابتدا ایمیل حساب iCloud شما را مشخص می کنند. اگر از یک آدرس ایمیل در چندین وب سایت استفاده کرده باشید، این به راحتی انجام می شود. تنها کاری که لازم است این است که یکی از آن سایت ها درگیر نقض داده ها شود و آدرس شما برای همیشه در آنجا باشد. سپس از نرم افزاری برای خودکار کردن فرآیند حدس زدن استفاده می کنند. ممکن است فکر کنید که هیچ کس به طور خاص به حساب شما علاقه مند نیست. و تا حد زیادی حق با شما خواهد بود. اما نرم افزار مورد استفاده هکرها را آسان می کند تا هزاران حساب تصادفی را به طور همزمان هدف قرار دهند.

توجه: هک از اعمال مجرمانه است و تنها در مواردی که قانون اجازه می دهد و یا برای والدین برای کنترل فرزندان توصیه می شود . نصب نرم افزارهای جاسوسی برای قرزندان مانند SPY24 از نظر قانونی بلامانع است در باقی موارد تحت پیگرد قانونی قرار خواهید گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا