اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینبرنامه های هک گوشی برای اندروید و ایفون

ردیابی موقعیت فرد از طریق شماره موبایل؟ کانی GPS

ردیابی موقعیت فرد از طریق شماره موبایل؟ مکان یابی از طریق شماره موبایل موقعیت یابی گوشی مکان یابی از طریق شماره موبایل – موقعیت یابی رادیو‌یی یک گوشی موبایل آیا ردیابی موقعیت یک شخص از طریق شماره موبایل امکان پذیر است؟

آیا ادعای بعضی از تبلیغات ها در مورد روش های ردیابی با استفاده از روشی که ادعا می کنند، حقیقت دارد؟

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

در مورد تکنولوژی‌های ردیابی چه می دانید؟

کلیک– با رواج استفاده از گوشی های هوشمند، موجی از تبلیغات گسترده در مورد ردیابی با استفاده از شماره موبایل فراگیر شده است و کلاه برداران زیادی به دنبال سودجویی های خود در این بازار داغ هستند، در این مقاله سعی داریم شما را با هر آنچه که باید درباره ردیابی شماره موبایل بدانید آشنا کنیم تا در دام اشخاص سودجو نیفتید.

در میان تبلیغات گسترده ای که برای ردیابی مکان از طریق موبایل می شود رایج ترین آنها این است که با یک سرویس آنلاین/آفلاین یا یک برنامه اپلیکیشن ادعا می‌کنند که می توانند با دریافت شماره موبایل، مکان فعلی صاحب شماره را بیابند. ولی آیا این واقعیت دارد؟

اگر می خواهید به این موضوع پی ببرید نخست باید درباره تکنولوژی‌های ردیابی مویابل توضیحاتی بدهیم، درحال حاضر دو نوع تکنولوژی در دنیا برای ردیابی شماره موبایل وجود دارد که یکی بر پایه GPS بوده و  دیگری وابسته به شبکه اپراتورهای ارائه دهنده سیم کارت است.

ردیابی موقعیت فرد از طریق شماره موبایل؟

ردیابی موقعیت فرد از طریق شماره موبایل؟

جی‌پی‌اس (GPS) چیست و چگونه  می تواند ردیابی می کند؟

جی‌پی‌اس (GPS) یا سامانه موقعیت یابی جهانی یک تکنولوژی‌ است که در آن ماهواره‌هایی که همیشه در مدار مشخصی حرکت می‌کنند، سیگنال‌هایی را به زمین ارسال می‌کنند.

موقعیت ماهواره‌ها به گونه‌ای است که در هر سطحی از زمین حداقل ۴ ماهواره بر روی سرمان قرار گرفته است.

گوشی‌ها با داشتن یک چیپ سخت افزاری مخصوص این سامانه، سیگنال‌ها را دریافت کرده و  از آنجایی که سه پارامتر مکان ارسال، مکان دریافت و فاصله همیشه به یکدیگر بستگی دارند، می‌توانند با در دست داشتن مکان ماهواره و فاصله (که از داده‌های موجود در سیگنال‌ها محاسبه می‌شوند)، مکان ما  را مشخص کند.

همانطور که فهمیدید مکان یابی از طریق GPS به شبکه موبایل یا شماره موبایل بستگی ندارد و هر دستگاه گیرنده سیگنال می‌تواند آن را بفهمد اما اصلا امکان فهمیدن موقعیت یک دستگاه دیگر تا زمانی که آن دستگاه خود موقعیتش را به ما ندهد وجود ندارد.

در گوشی‌های هوشمند هم وضع به همین منوال است تا وقتی که برنامه‌ای اطلاعات مکانی GPS اش را به کسی ارسال نکند موقعیتش از این طریق مخفی خواهد ماند.

این برنامه‌ها اغلب (نه همیشه) در دسته برنامه‌های شنود یا جاسوسی قرار دارند که استفاده از آن‌ها مستلزم نصبشان بر روی گوشی هدف است.

در نتیجه مطمئن باشید با در دست داشتن شماره موبایل، امکان ردیابی از طریق GPS گوشی فرد، به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

موقعیت یابی رادیو‌یی یک گوشی موبایل در این تکنولوژی ما شاهد نوع متفاوتی از ردیابی هستیم که کاملاً وابسته به سیم کارت و اپراتور ارائه دهنده است و به دیگر تکنولوژی‌ها نظیر GPS و … وابسته نیست.

در موقعیت یابی رادیویی، سیگنال‌های ارسال شده از یک منبع توسط حداقل دو دریافت کننده (دکل‌های مخابراتی یا اپراتورها) آنالیز گشته و نتایجی ارائه می شود.

 یکی از این روش‌ها موقعیت یابی هزلولی است که با توجه به تاخیر (TDOA) بین دریافت سیگنال توسط دو دکل از یک منبع (گوشی) و محاسبه فاصله هر کدام از آن‌ها با منبع سیگنال‌ها، یک هزلول بدست می‌آید.

با وجود سه دکل، مختصات X (طول) و Y (عرض) جغرافیایی گوشی و با وجود دکل چهارم مختصات Z (ارتفاع) اش هم بدست می‌آید.

با توجه به وجود تعداد زیادی دکل، مختصات پیدا شده دقیق تر هم به دست خواهد آمد.

موقعیت یابی گوشی

هک از طریق شماره تلفن

اما  نکته ی جالب اینجاست که همه این محاسبات و اطلاعات خام پیش از ردیابی توسط اپراتورها و ارائه دهندگان شبکه موبایل انجام می‌شود یعنی این نتایج تنها با درخواست مراجع قضایی و یا نیروهای امنیتی از جمله پلیس و … تحویلشان داده می‌شود؛ پس چطور در این تبلیغات ادعای آن می شود که به  به این اطلاعات دسترسی دارند؟!

پس خیالتان از این بابت راحت باشد چون  بدون تایید مراجع قضایی و پلیس، اپراتورها اطلاعات مکانی شماره موبایل را در اختیار هیچ شخص یا شرکت ثالثی قرار نخواهند گرفت.

در پس  پرده ی این تبلیغات و برنامه‌های هک چه چیز وجود دارد؟

باید گفت که  در پس این ادعاهای واهی هیچ چیز قرار ندارد و اغلب این  تبلیغ کننده‌ها که چنین محصولات و امکانات اغلب جاسوسی را به فروش می‌گذارند پس از دریافت پول از شما در بهترین حالت هیچ برنامه‌ای را تحویلتان نخواهند داد یا یک برنامه‌ای به شما داده و می‌گویند که” این را در گوشی فرد مورد نظر نصب کن” چیزی که امکان پذیر نیست، چون معمولاً به دلیل قابلیت‌های امنیتی متعدد موجود در گوشی‌ها، حتی با داشتن دسترسی فیزیکی به گوشی هم ممکن است امکان پذیر نباشد.

اوج فاجعه در این ماجرا این است که این تبلیغ کننده‌ها پس از دریافت پول، در اکثر سناریو‌ها علاوه بر  اینکه پول مفتی به جیب خواهند، حتی ممکن است به خود شما نیز آسیب برسانند.

فرض کنید  این اشخاص به عنوان یک برنامه هک کننده، برنامه‌ای را به شما بدهند که  این برنامه نه تنها کاری نمی‌کند، بلکه ممکن است اطلاعات خود شما را هم به سرقت ببرد.

اطلاعات حساسی از جمله رمز‌های عبور، تصاویر و فایل‌های شخصی، اطلاعات حساب‌های بانکی و … . حتی ممکن است پا را فراتر بگذارند و به سیستم عامل شما هم آسیب برسانند.

توصیه ی ما این است که اصلا به این تبلیغ ها اعتماد نکنید چون اگر پولتان را به چنین اشخاصی بدهید نه تنها پولتان را در مقابل هیچ باخته‌اید بلکه امنیت اطلاعات خود را  هم در خطر انداخته اید.

راه های کنترل واتساپ همسر گوشی اندروید و ایفون

مکان یابی از طریق شماره موبایل – موقعیت یابی رادیو‌یی یک گوشی موبایل 

ردیابی موقعیت فرد :

ردیابی شماره موبایل از طریق گوگل مپ یکی از امکاناتی است که گوگل در به روز رسانی های اخیر، در اختیار کاربران خود قرار داده است. یکی از این ویژگی ها که با استقبال زیاد استفاده کنندگان روبرو شده، وجود امکان ردیابی کردن لوکیشن (موقعیت مکانی) افراد می باشد. کاربرد اصلی این امکان برای زمان هایی است که شما منتظر کسی از دوستان، آشنایان و یا اعضای خانواده خود هستید، ولی او تاخیر داشته است؛ در چنین شرایطی شما می توانید موقعیت دقیق او را از طریق گوگل مپ یا همان نقشه گوگل، به صورت لحظه ای مشاهده کنید. البته در این مورد شما نباید نگران حریم خصوصی خودتان باشید، چرا که شما به عنوان کاربر گوگل میتوانید مشخص کنید که موقعیت شما تا چه فاصله ای و برای چه افرادی قابل مشاهده باشد. در ضمن شما می توانید در موارد خاص موقعیت خود را به صورت زمان بندی شده در اختیار سایرین قرار دهید و در هر زمان که خواستید این امکان را لغو کنید. در ادامه این مطلب از پونه مدیا قصد داریم در خصوص موضوع ردیابی شماره موبایل از طریق گوگل مپ بیشتر بحث کنیم، پس با ما همراه باشید.

چطور توسط شماره موبایل افراد موقعیت شان را پیدا کنیم

چطور توسط شماره موبایل افراد موقعیت شان را پیدا کنیم سوالی است که همه افراد علاقمند بعد از مطلع شدن از نحوه عملکرد این سرویس میپرسند، به خصوص افرادی که در روز باید قرارهای ملاقاتی فروانی داشته باشند و استفاده از این امکانات باعث پیشروی بهتر کارهایشان خواهد شد. نحوه استفاده از ردیابی شماره موبایل با گوگل مپ به صورت زیر می باشد:

  • برای دسترسی ابتدا باید منوی کشویی داخل برنامه Google maps را باز کنید.
  • در این مرحله شما با سیاستهایی مربوط به موقعیت مکانی خود و قرار دادن این اطلاعات در اختیار گوگل موافقت میکنید.
  • در مرحله بعد شما باید GPS یا همان موقعیت مکانی مربوط به گوشی (یا هر ابزار دیگر خود مانند تبلت و…) را روشن کنید.
  • در این مرحله یک لینک که حاوی موقعیت مکانی شما است در اختیارتان قرار میگیرد و می توانید آن را از طریق مختلف برای کسانی که میخواهید ارسال کنید.
  • فردی که لینک ارسال شده توسط شما را دریافت کرده است می تواند روی آن کلیک کند و موقعیت مکانی‌تان را به صورت لحظه ای مشاهده کند.
  • در صورتی که قصد استفاده از موقعیت مکانی افراد را دارید، علاوه بر دریافت لینک شما می توانید به حساب کاربری گوگل آنها مراجعه کنید و از قسمت google maps به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

نکاتی که در پایان این قسمت باید به یاد داشته باشید عبارتند از: ردیابی موقعیت فرد

  • زمانی که بر روی موقعیت مکانی یک شخص کلیک میکنید تمامی مسیر ها و زمان رسیدن به مقصد به شما نمایش داده خواهد شد.
  • داشتن حالات مختلف به شما کمک میکند که وضعیت موقعیت مکانی خود را تا جای ممکن به صورت خصوصی نگه دارید، به عنوان مثال شما می توانید تنظیمات اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود را به گونه ای انجام دهید که هرگاه فرد مورد نظرتان به مقصد رسید، لوکیشن شما حذف گردد.
  • این قابلیت بسیار مفید به شما کمک میکند که گردهمایی های گروهی را به صورت منسجم تر و بهتر برگزار کنید.
  • ردیابی موقعیت فرد از طریق شماره موبایل؟
  • موقعیت یابی گوشی

مشاهده موقعیت دوستان در گوگل مپ ردیابی موقعیت فرد از طریق شماره موبایل؟

مشاهده موقعیت دوستان در گوگل مپ به شما این امکان را می دهد که با تعیین حریم خصوص مربوط به خود و یا دوستانتان، از موقعیت مکانی آنها با خبر شوید و همین موضوع باعث شده که برای ردیابی کودکان و افراد سالمند کاربرد زیادی داشته باشد. همچنین شما از طریق این موقعیت مکانی خود را در سفر های طولانی به اشتراک بگذارید تا به این صورت اگر در قسمتی از مسیر مشکلی پیش آمد، سابقه مسیری که رفتید در حساب کاربری گوگل شما موجود باشد و حتی عده ای دوستان شما (که خودتان انتخاب میکنید چه کسانی) می توانند عکسهایی که از مکان های مختلف گرفته اید را ببینند و بدانند که چه زمانی به مقصد خواهید رسید. در ضمن شما در هر زمان که خواستید می توانید اطلاعات مکانی یا همان Location  خود را از دید بقیه پنهان کنید. ردیابی موقعیت فرد …

ردیاب رایگان تلفن همراه

این فرصت شما برای پیگیری فرزندان و کارگران خود است. چگونه موقعیت تلفن همراه را به صورت آنلاین پیدا کنیم.نرم افزار SPY24 برای جمع آوری اطلاعات در مورد موقعیت تلفن ایجاد شده است.

3 راه برای ردیابی تلفن رایگان و از راه دور

می توانید یک تلفن هوشمند را حداقل به 3 روش ردیابی کنید. ما تمام روش های ردیابی از راه دور تلفن را جمع آوری کرده ایم. خبر خوب این است که شما نیازی به روت یا جیلبریک دستگاه خود ندارید. اینها گزینه های ساده ، هوشمند و راحتی هستند. ما همه روش ها را امتحان کرده ایم و مطمئن هستیم که می توانید از همه آنها در سال 2019 استفاده کنید.

بهترین راه برای ردیابی تلفن های هوشمند

برنامه مانیتورینگ بهترین راه برای تعیین موقعیت مکانی هر دستگاه است – تلفن هوشمند یا رایانه لوحی. این راه حل تمام مزایا را با هم ترکیب می کند و تقریباً هیچ اشکالی ندارد

SPY24 نرم افزار خاصی است که از طریق آن می توانید نه تنها بر روی حرکت تلفن نظارت کرده و مکان تلفن را بیاموزید ، بلکه اطلاعات اضافی را نیز جمع آوری کنید:

  • تماس های خروجی و ورودی
  • شخصی برای او پیام کوتاه یا پیام در شبکه های اجتماعی ارسال کرده است
  • چه سایتهایی بازدید می شوند
  • و غیره

به عبارت ساده ، SPY24 یک راه حل همه در یک است. شما بسیار بیشتر از یک موقعیت ساده خواهید آموخت. با این حال ، اگر هدف شما ردیابی است ، به آنچه می خواهید می رسید. شما خواهید داشت:

  • پیگیری 24 ساعت در روز
  • مکان در زمان واقعی
  • سابقه مکان
  • گزارش های دقیق
  • دسترسی آسان از طریق یک صفحه کنترل

هم از سیستم GPS و هم از سیگنال های دریافت شده از نقاط Wi-Fi نزدیک به دستگاه مورد نظر می توان به عنوان منابع داده برای ردیابی موقعیت تلفن استفاده کرد.

سیگنال به دست آمده از GPS بسیار دقیق است. در حالی که سیگنال دریافت شده با استفاده از نقاط Wi-Fi دقیق تر نیست اما به باتری کمتری نیاز دارد.

فرکانس پیگیری در هر زمان در حساب شخصی شما قابل تغییر است.

شما می توانید مکان فعلی کاربر و مسیر رفت و آمد را روی نقشه دقیق در حساب مشاهده کنید. از هر دستگاهی با اتصال به اینترنت قابل دسترسی است. اکنون که می دانید چگونه به طور مخفیانه مکان تلفن همراه را به صورت رایگان ردیابی کنید ، دیگر نگران نباشید که فرزندان یا کارمندان شما وقت خود را در آنجا می گذرانند.

نقاط جغرافیایی دستگاه هدف روی نقشه (OpenStreetMap) با نقاط آبی مشخص شده است. اگر کاربر در مکان خاصی بارها مورد توجه قرار گرفته باشد ، به تدریج رنگ نقطه به قرمز تغییر می کند. با کلیک بر روی نقشه می توانید روی آن بزرگنمایی کنید.

در گوشه سمت راست بالای پنجره پانل کاربر ، می توانید دکمه های کنترل را پیدا کنید. اگر روی Play (“>”) کلیک کنید ، ردیاب تلفن همراه به کمک خطوط مسیر دستگاه را در بازه زمانی انتخاب شده به شما نشان می دهد.

نحوه ردیابی تلفن بدون نصب برنامه

شما باید از Google Maps استفاده کنید. این سرویس دارای یک ویژگی عالی است – سابقه موقعیت مکانی ، که در آن می توانید تمام حرکات دستگاه هدف را مشاهده کنید. مثلا:

عالی به نظر می رسد؟ برای هر روز می توانید حرکات را روی نقشه مشاهده کنید. با این حال ، یک اشکال بزرگ نیز وجود دارد – همه داده ها مربوط به گذشته است. نمی توانید در زمان واقعی نظارت کنید. اگر این شما را نمی ترساند ، مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد حساب Google خود شوید. باید در همان تلفن هوشمند و رایانه به همان حساب وارد شوید.
  • دکمه تنظیم را باز کرده و پیدا کنید و ویژگی سابقه مکان را روشن کنید. شما می توانید همین کار را در این صفحه انجام دهید .

برای پنهان ماندن ، جدول زمانی خود را تنظیم کنید. همه ایمیل های سرویس را رد کنید. هر سه ماهه ، Google موارد برجسته جدول زمانی را به صندوق ورودی ارسال می کند. حتی اگر یک حساب ایمیل جدید ایجاد کرده باشید و تنها کسی باشید که از آن استفاده می کنید ، در تلفن همراه (Android یا iOS) ، یک اعلان گزارش می تواند نشان داده شود.

کاربران آیفون می توانند از یک برنامه از پیش نصب شده استفاده کنند – iPhone من را پیدا کنید. اگر به حساب iCloud شخصی دسترسی دارید ، می توانید از این ویژگی نیز استفاده کنید. با تشکر از برنامه ، می توانید موقعیت تقریبی دستگاه مورد نظر را مشاهده کنید. برای دیدن تاریخچه مکان نمی توانید از آن استفاده کنید ، زیرا این ویژگی به خوبی توسعه نیافته است.

همانطور که مشاهده می کنید ، هر دو گزینه محدودیت هایی دارند. بله ، آنها کار می کنند ، و شما حتی می توانید برخی از اطلاعات را از آنها یاد بگیرید ، اما ما نمی توانیم آن را ردیابی واقعی بنامیم.

مکان تلفن هوشمند از طریق برنامه Mobile Location Tracker

ما می فهمیم که ممکن است ویژگی های اساسی Google Maps و Find My iPhone کافی نباشد. اگر چنین است ، برنامه Mobile Location Tracker را امتحان کنید. این یک دسته نرم افزاری است و توسعه دهندگان مختلف محصولات خود را ارائه می دهند.

از چنین برنامه هایی می توان نه تنها برای ردیابی دستگاه ، بلکه همچنین برای ورزش یا فعالیتهای دیگر استفاده کرد. آنها فقط یک ویژگی دارند – ردیابی مکان از طریق GPS. برخی از برنامه ها حتی بدون اینترنت کار می کنند و از اتصالات ماهواره ای استفاده می کنند. برای یافتن چنین راه حلی ، به فروشگاه های رسمی برنامه مراجعه کنید:

  • Google Play برای Android
  • iTunes برای iOS

به عنوان مثال ، ممکن است ردیاب رایگان RealTime ، ردیاب تلفن GPS ، GPS در زمان واقعی و غیره را پیدا کنید.

5 دلیل برای ردیابی تلفن

ردیابی تلفن روند نظارت بر مکان دستگاه است ، از جمله در مکان فعلی یا در حال حاضر. معمولاً از GPS برای ردیابی استفاده می شود ، اما این فرایند همچنین می تواند براساس اینترنت یا فن آوری های شبکه تلفن همراه باشد.

از طریق نظارت ، مختصات خام یا اطلاعاتی را که بر روی نقشه قرار گرفته اند دریافت خواهید کرد. گزینه آخر راحت تر است ، زیرا اگر تصویری از این دست را بدست آورید می توانید تعیین کنید چه اتفاقی می افتد:

این فناوری در همه جا در دسترس است GPS ، اینترنت یا شبکه های تلفن همراه. در سال 2019 ، این تقریباً در همه جا وجود دارد ، بنابراین این ویژگی در ایالات متحده آمریکا ، اروپا ، آسیا ، آفریقا و استرالیا در دسترس است. البته گاهی اوقات دقت می تواند از حد انتظار بدتر باشد اما از نظر استاندارد ، GPS دارای موقعیت موقعیت 5 متری است. اگر چندین روش به طور همزمان استفاده شود ، دقت موقعیت حتی بهتر خواهد بود!

حداقل 5 دلیل برای استفاده از ویژگی ردیابی در تلفن های هوشمند Android یا iOS وجود دارد:

  • همیشه بدانید که دستگاه شما کجاست
  • ببینید فرزند یا کارمندان شما کجا بودند
  • ببینید چقدر مسافت را طی کرده اید
  • فعالیت های خود را به خاطر بسپارید
  • سابقه طولانی داشته باشید

دلیل آن به اندازه دانش نحوه ردیابی تلفن هوشمند مهم نیست. در زیر ما 3 راه برای انجام آن را بحث خواهیم کرد.

گاهی اوقات اصطلاح “ردیابی” برای توصیف یک موضوع گسترده تر مانند فعالیت های نظارت استفاده می شود. به عنوان مثال ، می توان نه تنها یک مکان ، بلکه تماس ها ، پیامک ها ، پیام رسان ها و غیره را ردیابی کرد. در این صفحه ، ما بر روی موقعیت جغرافیایی تمرکز خواهیم کرد.

چه چیزی را در سال 2019 انتخاب کنید

برای انتخاب بهترین گزینه ، باید پارامترهای انتخاب را تعیین کنید. مال ماست:

  • مخفی بمانید
  • دسترسی به اطلاعات و اطلاعات ثبت شده در زمان واقعی
  • دسترسی راحت و از راه دور به تمام داده های جمع آوری شده
  • توانایی یادگیری بیشتر از مکان
  • حداکثر دقت موقعیت

اگر نیازهای شما با ما یکی است ، در صورت تمایل یکی از برنامه های نظارت را انتخاب کنید. ابتدا SPY24 را امتحان کنید. اگر این کار را انجام دهید ، احتمالاً به ابزار دیگری احتیاج ندارید. 3 مرحله ساده را دنبال کنید:

  • در SPY24 ثبت نام کنید
  • برنامه را بارگیری کنید
  • برنامه را روی تلفن موردنظر نصب کنید

ما می توانیم درخواست خود را پیش بینی – چه می شود اگر شما دسترسی به دستگاه مورد نظر را نداشته باشند؟ چگونه می توان بدون دسترسی به تلفن ، آن را ردیابی کرد؟ کلاهبرداران ادعا می کنند توابع ردیابی را بدون نیاز به لمس تلفن شما ارائه می دهند. این یک حقه است اگر به تلفن دسترسی ندارید و رمزعبور iCloud یا Google آن را نمی دانید ، هیچ گزینه ای وجود ندارد.

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا