اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینآموزش شناخت انواع هک و روش های مقابلهآیا اینستاگرام من هک شده است؟!امنیت سایبری (Cyber Security)برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دوربرنامه های هک گوشی برای اندروید و ایفونبهترین برنامه های هک گوشی اندرویدی آیفونکنترل گوشی از راه دور برنامه برای کنترل اعضای خانوادههک آیفونهک تلگرام و نظارت بر عملکرد

ردیابی موقعیت مکانی گوشی از طریق Google Maps

ردیابی کردن تلفن‌های همراه یکی از امکانات مهمی است که در تلفن همراه‌های هوشمند امروزی به خوبی از آن استفاده می‌شود. یکی از مزیت‌هایی که در ردیابی کردن تلفن همراه وجود دارد، تنوع آن می‌باشد. یعنی نرم افزارها و روش‌های زیادی برای ردیابی تلفن همراه موجود است؛ اما با این حال باز هم بسیاری از افراد مقدمات ردیابی تلفنشان را فراهم نمی‌کنند و همین باعث می‌شود در آینده مشکلات زیادی برایشان به وجود بیاید. ردیابی موقعیت مکانی گوشی از طریق Google Maps را می‌توان یکی از بهترین روش‌های ردیابی دانست. چرا؟  و در بخش‌های زیر اشاره‌های دقیق‌تری به آن خواهد شد. 
ردیابی موقعیت مکانی گوشی از طریق Google Maps
ردیابی موقعیت مکانی گوشی از طریق Google Maps

تعریف کاملی از Google Maps

احتمالاً شما هم همانند بسیاری از افراد نام شرکت گوگل و نرم افزارهای آن را شنیده‌اید. گوگل یک نرم افزار بسیار کاربردی به نام Google Maps برای شما به وجود آورده است که از طریق آن می‌توانید به نقشه جهان دسترسی داشته باشید. از مزیت‌های این نرم افزار می‌توان به آپدیت‌های دقیق، نمایش جزئیات و نام‌ها به طور صحیح، ردیابی موقعیت مکانی تلفن و … اشاره کرد. از این نرم افزار برای ردیابی موقعیت مکانی تلفن همراه استفاده می‌شود اما کمتر کسی چنین چیزی را می‌داند و همین باعث می‌شود که مزیت‌های Google Maps نادیده گرفته شود. 

دلایل استفاده از ردیابی موقعیت مکانی گوشی 

دلایل زیادی برای استفاده از ردیابی موقعیت مکانی گوشی وجود دارد که به برخی از مهم‌ترین آنها در بخش زیر اشاره خواهد شد: 
  • اولین و مهم‌ترین دلیلی که همیشه برای ردیابی تلفن‌های همراه وجود دارد، دزدیده شدن گوشی شما می‌باشد. هنگامی که گوشی شما دزدیده می‌شود، شما به طور دقیق نمی‌دانید باید چه کاری انجام بدهید و در نهایت گوشی شما هم پیدا نمی‌شود. اگر بتوانید ردیابی تلفن همراهتان را از قبل فعال کنید، می‌توانید به راحتی تلفنتان را پیدا کنید و با کمک پلیس آن را پس بگیرید. 
  • دلیل بعدی می‌تواند فراموش کاری بیش از حد شما باشد. افراد زیادی وجود دارند که همیشه گوشی و مدارک مهمشان را در مکان‌های مختلفی فراموش می‌کنند و همین باعث می‌شود که ضررهای مالی زیادی به آنها وارد شود. با ردیابی موقعیت مکانی گوشی خودتان دیگر نیازی نیست استرس گم شدن و فراموشی آن را داشته باشید و تلفنتان هر کجا که باشد قادر به پیدا کردن آن خواهید بود. 
  • یکی دیگر از دلایل مهم، کنترل والدین بر روی فرزندان خود می‌باشد. پدر و مادرهای زیادی وجود دارند که می‌خواهند اطلاعات دقیقی از رفت و آمد فرزند خود داشته باشند و بدانند که آنها به کجا می‌روند. پرسش چنین سؤال‌هایی به طور مستقیم از خود فرزند، باعث دعوا و مشکلات خاصی می‌شود. به همین دلیل والدین سعی می‌کنند از ردیابی گوشی فرزندشان برای به دست آوردن موقعیت جغرافیایی آن استفاده کنند. 
این‌ها مهم‌ترین دلایلی هستند که به خاطرشان از ردیابی موقعیت مکانی گوشی استفاده می‌شود. دلایل دیگری هم همانند گم نشدن افراد دارای آلزایمر و سالخورده و … هم وجود دارد که به خاطر آنها از چنین امکاناتی استفاده می‌شود. 
دلایل استفاده از ردیابی موقعیت مکانی گوشی 
دلایل استفاده از ردیابی موقعیت مکانی گوشی

ردیابی موقعیت شما از طریق اشتراک گذاری 

همانطور که در بخش‌های قبل هم مطرح شد، Google Maps یکی از بهترین نرم افزارها برای ردیابی تلفن همراه می‌باشد. این نرم افزار به شما یک قابلیت خاص می‌دهد که به آن اشتراک گذاری موقعیت می گویند. یعنی شما لینک موقعیت خودتان را به دوستان خود می‌دهید و بعد از آن دیگر دوستان شما می‌توانند بر روی نقشه‌شان مشاهده کنند که شما در کجا قرار دارید. یکی از مزیت‌های این قابلیت این است که شما می‌توانید برای هر شخص لینک خاصی ایجاد کنید و در دسترس همان شخص بدهید. همچنین این قابلیت برای دوستی‌ها بسیار مناسب است و می‌توانید یک لینک به دوست خودتان بدهید تا بداند که چقدر طول می‌کشد تا به مکان مورد نظر برسد.  برای اینکه لینک‌های موقعیت خودتان را ایجاد کنید، باید نرم افزار Google Maps را بر روی تلفن همراه خود داشته باشید که عموماً بر روی گوشی‌های زیادی وجود دارد. سپس ابتدا با قوانین موقعیت مکانی گوگل موافقت کنید و از منوی کشویی این نرم افزار را باز کنید. هنگامی که دکمه‌های منوی کشویی را مشاهده می‌کنید، یک گزینه به نام Share location وجود دارد که باید بر روی آن کلیک کنید. بعد از کلیک نرم افزار از شما می‌پرسد که این لینک برای چه مدتی فعال باشد و شما بین 15 دقیقه  الی سه روز می‌توانید گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید بگویید که تا قبل از غیرفعال کردن از طریق خودتان، این لینک کار کند.  بعد از اینکه زمان فعال بودن این لینک را هم مشخص کردید، از طریق گزینه‌هایی که به شما می‌دهد می‌توانید این لینک را در یک فضای مجازی خاص ارسال کنید. مثلاً می‌توانید از طریق اس ام اس به دوست خودتان ارسال کنید یا اینکه آن را در واتس اپ بفرستید. حتماً دقت کنید که این لینک را برای دوستان مورد اعتماد خود ارسال کرده باشید زیرا اشخاص دیگر می‌توانند سو استفاده‌های زیادی از لینک شما کنند و این باعث خطر شما می‌شود. 

ردیابی گوشی آیفون با Find My iPhone

نکاتی در مورد ردیابی موقعیت مکانی توسط Google Maps

نکته‌های زیادی در مورد این نرم افزار و امکانات آن وجود دارد و اولین چیزی که باید در مورد ردیابی موقعیت مکانی گوشی از طریق Google Maps بدانید این است که این قابلیت ممکن است به خوبی در ایران کار نکند. به همین علت باید دقت زیادی در استفاده از این نرم افزار داشته باشید. همچنین توجه زیادی به زمان مشخص شده داشته باشید.  گاهی ممکن است زمان فعال بودن لینک را به سه روز تغییر بدهید؛ اما تلفن همراه خودتان را در روز دوم خاموش کنید و شخص دیگر دسترسی به آن لینک نداشته باشد. در کنار تمامی این‌ها، شما می‌توانید از طریق تنظیمات Google Maps خود به افرادی که موقعیت شما را رصد می‌کنند، دسترسی داشته باشید و بدانید که چه کسانی هستند. به همین دلیل هنگامی که در آن بخش فرد غریبه‌ای را مشاهده کردید، فوراً تمامی لینک‌های خودتان را غیرفعال کنید. 

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا