برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

روش های مختلف طراحی نمودار آنلاین

طراحی نمودار آنلاین، امروزه یکی از راهکار های رسم نمودار های مختلف در سایت ها می باشد. استفاده از سایت های آنلاین در این زمینه، علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت، توانایی ذخیره گراف ها را نیز دارند. رسم نمودار های آنلاین به صورت کاملا رایگان انجام می گیرد و در نهایت یک نمودار دقیق و بدون خطا، در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

دلایل اصلی طراحی نمودار آنلاین

نمودار ها بخش بزرگی از یک جامعه آماری را تشکیل می دهند و می توانند اطلاعات مفید و ارزشمندی را به افراد منتقل کنند. یکی از اصلی ترین دلایلی که از نمودار ها برای نمایش داده استفاده می شود، افزایش دادن قدرت درک بصری در افراد مختلف می باشد. بدین ترتیب برخی از چهره ها که توانایی درک داده ها به صورت ارقام را ندارند، می توانند به راحتی به اطلاعات دست پیدا کرده و آن ها را درک کنند.

دومین دلیل طراحی نمودار آنلاین را می توان افزایش حداکثری انتقال اطلاعات عنوان کرد. بدین معنی که اطلاعات و داده ها از طریق طراحی نمودار آنلاین، بیشتر و بهتر به افراد منتقل می شود و همچنین یادآوری آن ها نیز سریع تر خواهد بود. ابن ابزار نمایش، از مهم ترین ابزار یادگیری نیز به حساب می آید و در بسیاری از رشته های آموزشی نظیر کامپیوتر، مکانیک، مهندسی برق، ریاضیات و … مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی نمودار آنلاین

آموزش طراحی نمودار آنلاین

برای طراحی نمودار و جداول به صورت آنلاین تنها کافی است تا در مرورگر اینترنت خود، عبارت “طراحی نمودار آنلاین” را جست و جو نمایید. سپس لیست کاملی از سایت های معتبر و مناسب برای رسم انواع نمودار ها از مبتدی تا پیشرفته در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

پس از وارد شدن به صفحه سایت مورد نظر خود، بدون این که به پلاگینی های خاصی نیاز داشته باشید، و با در دست داشتن اطلاعات و داده های کافی، می توانید نمودار های خود را به راحتی رسم کنید. دقت کنید که داده ها باید در فیلد های مخصو خود و به صورت دقیق وارد شوند تا سایت مربوطه نمودار را به درستی طراحی کند.

طراحی نمودار آنلاین

رسم نمودار آنلاین با داده

یکی از مهم ترین ویژگی های طراحی نمودار آنلاین، این است که متناسب با نوع داده ها، می توان از انواع مختلف نمودار استفاده کرد. مسلماً برای رسم هر کدام از نمودار های دایره ای، میله ای و … نیاز به داده ها و اطلاعات منحصر به فردی می باشد. از مشهور ترین نمودار هایی که به داده ها وابسته است، نمودار میله ای است.

این نوع نمودار راحت ترین روش انتقال اطلاعات است که مدل دیگر آن را می توان نمودار مستطیلی دانست. برای رسم نمودار آنلاین به صورت میله ای، تنها کافی است تا به سایت های مربوط به طراحی نمودار آنلاین مراجعه کرد و در قسمت انواع نمودار، نمودار Bar را انتخاب کنید. در حال حاضر روش استفاده از سایت های آنلاین برای رسم کردن نمودار، یک روش بسیار راحت و در عین حال کاربردی است که ساده بودن یادگیری آن، برای افراد مبتدی نیز راحت می باشد.

با مراجعه به سایت های آنلاین و انتخاب نوع نمودار، یک نمودار کلی نمایش داده می شود که می توانید پس از وارد کردن داده های مختلف نظیر عنوان های بردار های عمودی و افقی، نام دسته بندی ها و میزان آن ها و … ابعاد نمودار به صورت خودکار تغییر کرده و یک نمودار با کمترین احتمال خطا در اختیار کاربران قرار می گیرد.

طراحی نمودار آنلاین

رسم نمودار آنلاین سه بعدی

نمودار های سه بعدی یکی از پرکاربرد ترین انواع نمودار ها در ریاضیات و مهندسی می باشند. برای طراحی نمودار آنلاین به صورت سه بعدی، باید وارد سایت های آنلاین مخصوص رسم نمودار شد و با انتخاب گزینه نمودار سه بعدی، تابع مورد نظر نمودار را وارد کنید. در واقع برای رسم این نوع نمودار، به یک تابع سه مولفه شامل x و y و z نیاز دارید.

پس از این فرآیند، یک نمودار سه بعدی نمایش داده می شود که می توانید میزان متغیر های آن را تغییر دهید. اغلب کاربران برای مشخص شدن کامل مولفه های این نمودار ها، از سه رنگ اصلی استفاده می کنند و می توانید با تغییر رنگ پس زمینه و یا حتی فونت ها، سه بعدی بودن نمودار را بیشتر نمایان کنید.

طراحی نمودار آنلاین

رسم نمودار آنلاین ریاضی

به منظور طراحی نمودار آنلاین برای رشته ریاضیات که شامل نمودار های مثلثی، لگاریتمی، جزء صحیح، چند جمله ای و … می باشد، باید از سایت های مخصوصی استفاده کرد. زیرا که برای رسم نمودار های مربوط به ریاضیات، در ابتدا باید معادلات پیچیده دکارتی، قطبی، پارامتری و یا حتی ضمنی را حل نمود و سپس به رسم نمودار مخصوص آن ها اقدام کرد.

در اغلب سایت های آنلاین که در زمینه رسم نمودار های ریاضی فعالیت می کنند، به راحتی و با کلیک بر روی چند گزینه می توان داده های توابع مورد نظر را وارد کرد و نمودار مناسب آن ها را رسم نمود. البته به جز استفاده از سایت های آنلاین، می توان از نرم افزار های شناخته شده آفیس نظیر ورد نیز استفاده کرد. اما رسم نمودار با این برنامه ها نیازمند آموزش های منحصر به فردی است و پیچیدگی آن ها نسبت به سایت های آنلاین بیشتر می باشد.

در سایت های آنلاین، پس از رسم نمودار ریاضی مورد نظر خود، می توان آن را در سایت save کرد و سپس با کلیک بر روی گزینه export & share، نمودار رسم کرده را با فرمت دلخواه در سیستم رایانه ای خود ذخیره نمایید. اصولا فرمت های PDF و PNG برای ذخیره نمودار ها مناسب تر هستند و می توان نمودار ها با تمام جزئیات را در این فرمت ها نمایش داد.

طراحی نمودار آنلاین

نرم افزار های طراحی نمودار آنلاین

در سال های گذشته، اغلب کاربرانی که به دنبال رسم نمودار ها و نمایش اطلاعات در سیستم های کامپیوتری بودند، از نرم افزار های آفیس استفاده می کردند. نرم افزار اکسل از زمان های گذشته تا کنون، یکی از پرطرفدار ترین نرم افزار های رسم نمودار و چارت است که همچنان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به تازگی استفاده از نرم افزار ورد نیز برای طراحی نمودار مورد استقبال کاربران بی شماری قرار گرفته است.

نرم افزار Efofex FX Draw از دیگر اپلیکیشن های ساخته شده برای رسم انواع نمودار، به خصوص نمودار های پیچیده ریاضی می باشد. این اپلیکیشن برای دانشجویان و اساتید، یکی از پرکاربرد ترین نرم افزار های طراحی نمودار ها است و امکانات منحصر به فردی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. با این وجود، سایت های آنلاینی که امروزه برای طراحی نمودار آنلاین در دسترس قرار گرفته اند، مزیت های بالایی دارند و برای استفاده از آن ها نیازی به دانلود نرم افزار های پر حجم نخواهد بود. از این جهت در بین دانشجویان محبوب تر می باشند.

طراحی نمودار آنلاین

چگونه جذابیت نمودار های رسم شده را چند برابر کنیم؟

همان طور که ذکر کردیم، استفاده از چارت و نمودار ها، دو ابزار مهم بصری برای انتقال داده ها هستند. توجه داشته باشید که مسلماً هر چه این ابزار بصری زیباتر باشند و با جزئیات بیشتری طراحی شده باشند، می توانند رابطه موجود بین اطلاعات و داده ها را واضح تر به نمایش بگذارند که این امر تنها در گرو طراحی نمودار ها به صورت تمیز و قابل فهم و همچنین جذاب خواهد بود.

برای این که بتوانید جذابیت را در طراحی نمودار های خود به کار ببرید، لازم است تا از دو اصل پیروی کنید. نخستین اصل طراحی منحصر به فرد نمودار های آماری، این است که نسبت به رسم نمودار ها از علم و دانش کافی برخوردار باشید. از این جهت می توانید به جزئیات اهمیت بیشتری دهید و جذابیت نمودار ها را بهبود بخشید. رعایت اصل اول زمانی نتیجه بخش خواهد بود که از یک مولد نمودار پیشرفته نیز استفاده کنید.

در واقع اصول جذابیت طراحی نمودار آنلاین، مکمل یکدیگرند و رعایت هر دو اصل ضروری می باشد. امروزه سرویس های رسم نمودار و ساخت چارت های متعددی در اختیار کاربران قرار گرفته است که می توانند با توجه به نیاز های خود، از آن ها استفاده کنند. اصولا سرویس های آنلاین طراحی و رسم نمودار، پیشرفته تر هستند و استفاده از گزینه های ارائه دهنده آن ها، جذابیت نمودار های رسم شده را چندین برابر خواهد کرد.

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا