اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترین

سامانه خدمات الکترونیک قضایی یا سامانه ثنا سایت adliran.ir

سامانه خدمات الکترونیک قضایی مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا سامانه ابلاغ ثنا قوه قضاییه به استناد قانون آیین دادرسی کیفری ، قوه قضاییه موظف شد تا اوراق قضایی را با استفاده از سامانه های الکترونیکی ابلاغ نماید . به این منظور ، قوه قضاییه در سال ۱۳۹۵ سامانه ای را طراحی نمود تا مشاهده ابلاغیه دادگستری از طریق آن امکان پذیر شود . بنابراین ، در حال حاضر تمامی امور مربوط به ابلاغ اوراق قضایی دادگاه ، صرفا از طریق سامانه ابلاغ الکترونیکی تحت عنوان ” سامانه ثنا “ صورت می پذیرد و دیگر هیچ گونه ابلاغیه ای به صورت فیزیکی درب منزل اشخاص فرستاده نمی شود . لذا به منظور مشاهده ابلاغیه دادگاه ، باید نخست در این سامانه ثبت نام کرده و سپس اقدام به مشاهده ابلاغیه نمود . به همین مناسبت ، در این مقاله قصد داریم به بررسی چگونگی مشاهده ابلاغیه الکترونیکی از سامانه ثنا بپردازیم . بنابراین ، به بررسی ثبت نام در سامانه ابلاغ ثنا و مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا خواهیم پرداخت .

به دنبال برنامه ای هست که بتوان گوشی شخص را کنترل کنیم و برنامه را به شما معرفی می کنید تا بتوانید با آن گوشی شخص مورد نظر خود را کنترل کنید به صورت نامحسوس … (برنامه spy24)

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

  • تماس ها و پیامک ها و مکاتبات با دوستان و مخاطبین
  • ارتباطات شبکه های اجتماعی همچون تلگرام ، واتس اپ
  • موقعیت مکانی لحظه ای و مسیر های پیموده شده روزانه
  • برنامه ها و بازی های مورد استفاده و مدت زمان استفاده از آنها

ثبت نام در سامانه ابلاغ ثنا

برای استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا و مشاهده ابلاغیه الکترونیکی دادگاه ، در مرحله اول باید در این سامانه ثبت نام کرد . برای ثبت نام در سامانه ثنا ، می توانید مرحله وارد نمودن مشخصات فردی ( مرحله پیش ثبت نام ) را خودتان انجام دهید . به این منظور ، نخست باید به سایت ثنا مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز ، فرایند ثبت نامرا تکمیل نمود . برای ورود مستقیم به سامانه ثبت نام الکترونیکی ابلاغ ثنا کلیک کنید .

پس از تکمیل مشخصات درخواستی ، می توانید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ، رمز ورود به سامانه ثنا را دریافت نمایید . برای مشاهده کامل نحوه ثبت نام در سامانه ثنا کلیک کنید . گفتنی است که شما عزیزان می توانید مراحل ثبت نام در سامانه ثنا و دریافت رمز عبور شخصی را با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تکمیل نمایید .

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

پس از ثبت نام در سامانه ثنا و دریافت رمز شخصی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ، نوبت به مشاهده ابلاغیه الکترونیکی دادگاه می رسد . در این مرحله ، با مراجعه به صفحه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی ، باید شماره ملی و رمز شخصی ورود به سامانه را وارد نمایید . 

سامانه خدمات الکترونیک قضایی سامانه ابلاغ ثنا

پس از آن ، ” رمز عبور موقتی “ به تلفن همراه شما پیامک می شود که باید آن را در کادر مربوطه وارد نمایید . در صورتی که رمز عبور موقتی به گوشی شما ارسال نشد ، از گزینه ” رمز موقت خود را فراموش کرده ام ، ارسال مجدد رمز موقت “ استفاده کنید . 

سامانه خدمات الکترونیک قضایی سامانه ابلاغ ثنا

با وارد نمودن کد عبور موقتی ، وارد صفحه جدیدی می شوید که کلیه ابلاغیه های شما ، در تمام دعاوی قابل مشاهده و دریافت هستند . با انتخاب گزینه ” ابلاغیه های جدید “ و یا ” ابلاغیه های مشاهده شده ” ، به ابلاغیه های تان دسترسی پیدا می کنید .

سامانه خدمات الکترونیک قضایی سامانه ابلاغ ثنا

با انتخاب گزینه ” مشاهده ابلاغیه “ ، جزئیات کامل مربوط به ابلاغ شما نمایش داده می شود . در صورت لزوم ، می توانید با انتخاب گزینه ” دریافت نسخه چاپی ابلاغیه” ، ابلاغیه را چاپ نمایید .

سامانه خدمات الکترونیک قضایی سامانه ابلاغ ثنا

لازم به ذکر است که تاریخ مشاهده ابلاغیه توسط کاربر ، تاریخ ابلاغ محسوب شده و کلیه آثار قانونی ابلاغ ( مانند مهلت تجدید نظر خواهی از رای دادگاه ) ، از آن تاریخ محاسبه خواهد شد . بهتر است پس از مشاهده ابلاغیه ، با انتخاب گزینه ” خروج “ از نوار بالای صفحه ، از حساب کاربری خارج شوید تا از سوء استفاده های احتمالی از اطلاعات شخصی شما ، به خصوص در مکان های عمومی پیش گیری شود . 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دریافت ابلاغیه در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی spy24 نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی spy24 به سوالات شما عزیزان پیرامون دریافت ابلاغیهپاسخ دهند .

سوالات متداول

۱- آیا برای اطلاع از آرای دادگاه باید حتما ثنا داشته باشیم ؟

بله درحال حاضر تمامی اوراق قضایی بصورت الکترونیک و از طریق سامانه ثنا برای مردم ارسال میشه .

۲- برای من پیامک ابلاغیه جدید اومده ، برای مشاهده باید چیکار کنم ؟

برای مشاهده ابلاغیه باید ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام کنین و سپس وارد بخش ابلاغیه های جدید در سامانه ثنا بشین .

۳- من ابلاغیمو مشاهده کرده ولی نمیخوام برم دادگاه . آیا مشکل ساز میشه ؟

بله زمان مشاهده ابلاغیه توسط شما ثبت شده و به معنی ابلاغ قانونی به شما هست ، در نتیجه عدم حضور در دادگاه توجیه قانونی نداره .

ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی

سابقا ، ابلاغ اوراق قضایی از طریق مامور ابلاغ انجام می شد که این امر با مشکلات متعددی مواجه بود . اما در حال حاضر به موجب قانون جدید ، ابلاغ اوراق قضایی از طریق سامانه ای به نام سامانه ثنا انجام می شود که توسط قوه قضاییه راه اندازی شده است . در این سامانه تمامی امور مربوط به ابلاغ اوراق قضایی بصورت الکترونیکی انجام می شود . به همین منظور اشخاص بایستی با ورود به سامانه ابلاغ اوراق قضایی و ثبت نام در سامانه ثنا ، ابلاغیه خود را مشاهده نمایند . به همین منظور در این مقاله ابلاغ الکترونیکی ، سامانه ثنا و ورود به سامانه ثنا برای ابلاغ الکترونیکی را مورد بررسی قرار می دهیم . 

ابلاغ الکترونیکی

در سال های قبل ، قوه قضاییه اوراق قضایی را به صورت فیزیکی صادر می نمود و وظیفه ارسال و ابلاغ اوراق قضایی بر عهده مامور ابلاغ قوه قضاییه بود . اما در سال ۱۳۹۲، قوه قضاییه بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری سال ۱۳۹۲ موظف شد تا اوراق قضایی را با استفاده از سامانه های الکترونیکی یا مخابراتی ابلاغ کند . به همین منظور ، همه مراجعین موظف شدند تا برای پیگیری و دریافت اوراق قضایی خود به به سامانه ای که به این منظور ایجاد شده است مراجعه نمایند .

سامانه ثنا

به موجب آنچه گفته شد ، قوه قضاییه در سال ۱۳۹۵ سامانه ای برای ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی به نام سامانه ثنا ایجاد نمود که تمامی امور مربوط به ابلاغ اوراق قضایی از طریق این سامانه انجام می شود . در سامانه ثنا کلیه ابلاغ های مربوط به اشخاص و پیوست های آن از طریق این سامانه به حساب کاربری مخاطب ارسال می شوند . به این منظور ، مخاطبان بایستی با نحوه ورود به سامانه ثنا و ثبت نام در سامانه ثنا آشنا شوند . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه ثنا کلیک کنید .

ورود به سامانه ثنا برای ابلاغ الکترونیکی

برای استفاده از سامانه ثنا ، ابتدا باید به سایت ثنا وارد شده و ثبت نام کنیم . برای ورود به سامانه ابلاغ ثنا کلیک کنید .

سامانه خدمات الکترونیک قضایی سامانه ابلاغ ثنا

در این مرحله ، در صورتی که قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اید ، با وارد نمودن مشخصات خود به سامانه وارد می شوید و در غیر این صورت ، بایستی ثبت نام کنید . به این منظور ، با انتخاب گزینه ” من در این سایت ثبت نام نکرده ام “ ، وارد صفحه جدیدی می شوید که با انتخاب ثبت نام شخص حقیقی ( برای افراد ) و اشخاص حقوقی ( شرکت ها ، موسسات و غیره ) مراحل ثبت نام را تکمیل کنید .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت نام در سامانه ثنا کلیک کنید . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکیبه کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی spy24 نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی spy24 به سوالات شما عزیزان پیرامونورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی پاسخ دهند .

راهنمای نصب نسخه موبایل سامانه ثنا در گوشی اندروید

با دانلود نرم افزار موبایلی سامانه ابلاغ الکترونیک (دانلود سامانه ثنا) و نصب نسخه موبایل سامانه ثنا در گوشی اندروید خود، به راحتی می توانید ابلاغیه های قضایی خود را مشاهده کنید.

به گزارش خبرگزاری موج، ابلاغیه های قضایی تا مدت ها قبل به صورت دستی و کتبی ارسال می شد که به دلیل ازدحام و شلوغی شعب دادگستری و همچنین مشکلاتی زیادی که برای مردم در پی داشت، افراد نمی توانستند به سادگی ابلاغیه خود را دریافت کنند اما امروزه با الکترونیکی شدن ابلاغ های قضایی و ایجاد سامانه ثنا این مشکلات برطرف شده است و طرفین می توانند بدون مراجعه حضوری ، از نتایج آرا و ابلاغیه های رسمی دادگستری مطلع گردند.

معتبرترین سامانه برای ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه، سامانه ثنا است که با ثبت نام در آن می توانید از این پس اطلاعیه ها و آرای خود را به صورت اینترنتی مشاهده کنید و نیاز به مراجعه ی حضوری نداشته باشید.

در سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی (ثنا) که در سال ۹۵ توسط قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به انجام رسید، حریم خصوصی افراد حفظ شده و تنها خود شخص از نتیجه آرای دعاوی خود مطلع می شود. 

بیشتر بخوانید: سامانه خدمات الکترونیک قضایی

قانون طبق ماده ارث بری زن از شوهر بعد از ازدواج در ایران

*راهنمای نصب نسخه موبایل سامانه ثنا در گوشی اندروید 

با نصب اپلیکیشن سامانه ثنا در گوشی اندروید خود، به راحتی ابلاغیه های قضایی خود را مشاهده کنند.

برای دانلود نسخه موبایل اپلیکیشن اندروید ابلاغ الکترونیک می تونید از طریق یکی از لینک های زیر اقدام کنید:

  • eblagh1.adliran .ir/Home/DownloadsApp
  • eblagh2.adliran .ir/Home/DownloadsApp
  • eblagh.adliran .ir/Home/DownloadsApp
  • eblagh3.adliran .ir/Home/DownloadsApp

پس از دانلود نرم افزار باید آن را نصب کنید و پس از نصب نرم افزار و اجرای آن، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد:

با مشاهده این تصویر باید  کد ملی و رمز شخصی خود را وارد نمایید و اگر تا حالا در  سامانه ثنا ثبت نام نکرده اید باید ابتدا ثبت نام کنید.

پس از عبور از این مرحله و در مرحله ی بعد رمزی به صورت موقت به گوشی شما پیامک می شود که باید وارد مرحله زیر کنید:

با وارد شدن به سامانه ثنا با صفحه زیر مواجه می شوید:

کار کردن با این نرم افزار بسیار ساده است. می توان از طریق منوی سمت چپ به سادگی از امکانات نرم افزار ثنا استفاده کرد.

*نحوه مشاهده ابلاغیه از طریق موبایل و تبلت: 

برای ورود به سامانه ثنا باید در قسمت نام کاربری و رمز عبور اعداد را به انگلیسی تایپ کنید.

پس از کلیک روی دریافت و مشاهده ابلاغ، ابلاغیه بر روی گوشی ذخیره می شود که در نوار بالای گوشی قابل مشاهده و یا در پوشه دانلودهای گوشی ذخیره شده است.

در صورتی که شخص حقوقی هستید(شرکت ها و سازمان ها) برای ورود، گزینه شخص حقوقی را انتخاب نمایید.

*نحوه پیگیری و مشاهده ابلاغ الکترونیکی

برای مشاهده و دریافت ابلاغیه می توانید بعد از ثبت نام در سامانه ثنا و طی کردن دو مرحله ی ثبت نام اینترنتی و حضوری و احراز هویت توسط دادگستری یا دفتر خدمات قضایی و دریافت پیامک حاوی رمز شخصی ده رقمی برای مشاهده ابلاغیه های خود در سامانه ثنا، می توانید با ورود به سایت سامانه ی ثنا به آدرس eblagh.adliran .ir رمز عبور و کد ملی خود را وارد کنید و ابلاغیه ی خود را به صورت فایل PDF مشاهده نمایید.

برای دریافت ابلاغیه قضایی خود لازم است یکی از نرم افزار های PDF را نصب داشته باشید. همچنین برای ورود به سامانه ثنا باید حتما از مرورگر فایرفاکس و یا گوگل کروم استفاده نمایید.

برای پیگیری ابلاغ باید بر روی گزینه مشاهده ابلاغ کلیک نمایید و در صورتی که برای مشاهده ابلاغ صفحه ای باز نشد، مراحل زیر را طی کنید:

  • استفاده از مرورگر فایرفاکس

پس از کلیک بر روی عبارت دریافت و مشاهده ابلاغ، در قسمت بالای مرورگر فایرفاکس، گزینه option را مشاهده و با کلیک بر روی آن و انتخاب گزینه Allow pop up می توانید ابلاغیه را در قالب pdf مشاهده، پرینت و یا ذخیره نمایید. 

پس از کلیک بر روی option  گزینه Allow Popup را انتخاب کنید تا ابلاغیه را مشاهده نمایید.

با انتخاب گزینه allow popup از این به بعد با کلیک بر روی گزینه مشاهده ابلاغ، ابلاغیه را در صفحه جدیدی که باز می شود مشاهده می کنید.

  • استفاده از مرورگر گوگل کروم 

بر روی علامت ضربدر ( گزینه popup blocked) در نوار آدرس (سمت راست و بالا)  کلیک کنید و سپس Allow popup را بزنید.

در کادر باز شده، گزینه Allow pop ups را انتخاب و سپس Done را بزنید.

پس از انجام مراحل بالا، با کلیک بر روی مشاهده ابلاغ، ابلاغیه در صفحه ای جدید و در قالب pdf قابل مشاهده ،پرینت یا ذخیره خواهد بود.

*نکاتی در مورد سامانه ثنا:

  • ابلاغیه به ایمیل ارسال نمی شود
  • سامانه خدمات الکترونیک قضایی

ابلاغ الکترونیکی افرادی که درسامانه ثبت نام الکترونیک قوه قضائیه ثبت نام کرده و دارای پرونده قضایی در دادگستری هستند، فقط از طریق مراجعه به سامانه ابلاغ الکترونیک به نشانی eblagh.adliran .ir  صورت می گیرد و هیچ گونه ابلاغیه،اخطاریه ، احضاریه و سند قضایی از طریق پست الکترونیک یا سامانه های دیگر ارسال نمی شود.

چنانچه نامه الکترونیک (ایمیل) تحت عنوان قوه قضائیه یا وزارت دادگستری و یا سایر مراجع قضایی و انتظامی برای شما از طریق اشخاص یا سایت های غیرمجاز یا شبکه های اجتماعی ارسال شد به آنها ترتیب اثر ندهید.

وصول الکترونیکی اوراق قضایی به حساب کاربری مخاطب در سامانه ابلاغ، ابلاغ محسوب میشود. به عبارت ساده تر زمان اعتراض و یا رفع نقص از زمانی است که ابلاغیه در سامانه قرار می گیرد.

رؤیت ابلاغ و اوراق قضایی درسامانه ابلاغ با ثبت زمان و سایر جزئیات، ذخیره میشود و کلیه آثار ابلاغ واقعی بر آن مترتب می گردد. ورود به سامانه ابلاغ از طریق حساب کاربری و رؤیت اوراق از این طریق به منزله رسید است.

در ابلاغ الکترونیکی، مخاطب در صورتی میتواند اظھار بی اطلاعی کند که ثابت نماید به لحاظ عدم دسترسی یا نقص درسامانه رایانه ای و سامانه مخابراتی از مفاد ابلاغ مطلع نشده است.

در صورت هرگونه تغییر اطلاعات ثبت شده در سامانه ثنا از قبیل تغییر آدرس یا نام یا تلفن همراه و مانند آن، اشخاص موظف اند تغییرات ایجادشده را بلافاصله در سامانه ثنا ثبت نمایند. در غیر این صورت مطابق ماده ٧٩ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی، اطلاعات سابق معیار ابلاغ و اقدامات قضایی خواهد بود.

خودداری از مراجعه به سامانه ابلاغ، به منزله استنکاف از قبول اوراق قضایی موضوع ماده ٧٠ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی محسوب می گردد.

در صورتی که ارسال پیوست های ابلاغیه به صورت الکترونیکی ممکن نباشد، امر ابلاغ به وسیله ابلاغ نامه انجام می شود.

درصورتی که از مخاطب شماره تلفن همراه یا پست الکترونیکی در دسترس نباشد، مفاد ابلاغیه و ارسال اوراق به سامانه ابلاغ، به وسیله ابلاغ نامه مطابق مقررات قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی در اقامتگاه وی ابلاغ می شود و در ابلاغ نامه مقرر می گردد مخاطب موظف است جھت ثبت نام و دریافت حساب کاربری اقدام نماید و اینکه کلیه ابلاغ های بعدی از طریق سامانه ابلاغ انجام خواھد شد. در صورت ابلاغ واقعی، ابلاغ های بعدی صرفاً از طریق سامانه ابلاغ انجام می شود.در هر صورت، پیوست ھای ابلاغ نامه فقط به صورت الکترونیکی ابلاغ می گردد.

در صورت مجهول المکان بودن مخاطب و عدم دسترسی به حساب کاربری، ابلاغ اوراق قضایی از طریق آگهی در سامانه ابلاغ و یکی از روزنامه های الکترونیکی کثیرالانتشار به تشخیص مرکز انجام می شود و مقرر می گردد که مخاطب موظف است جھت ثبت نام و دریافت حساب کاربری اقدام نماید.

درصورتیکه محل نگهداری مخاطب بازداشتگاه یا زندان یا مؤسسات کیفری باشد، ابلاغ علاوه بر حساب کاربری مخاطب به حساب کاربری زندان، بازداشتگاه یا آن مؤسسات نیز ارسال می گردد. مراجع مذکور مسئول اجرای ابلاغ برابر مقررات خواهند بود وموظف اند نتیجه ابلاغ اوراق را از طریق سامانه ابلاغ به واحد قضایی ارسال نمایند.

  • سامانه خدمات الکترونیک قضایی


برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور


keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا