اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینآموزش شناخت انواع هک و روش های مقابلهآیا اینستاگرام من هک شده است؟!امنیت سایبری (Cyber Security)برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دوربرنامه های هک گوشی برای اندروید و ایفونبهترین برنامه های هک گوشی اندرویدی آیفونکنترل گوشی از راه دور برنامه برای کنترل اعضای خانوادههک آیفونهک تلگرام و نظارت بر عملکرد

نحوه ردیابی گوشی با کد imei

هر تلفن همراهی که تولید می شود دارای شناسه ای منحصر به فرد است که در طول عمر گوشی به همراه آن باقی می ماند. در هر زمانی که گوشی شما گم شود یا مورد سرقت قرار بگیرد، ردیابی گوشی از طریقimei ممکن است.اگر با ما در ادامه مطلب همراه باشید با ساختار کد imei و نحوه ردیابی گوشی از طریق کد imei  آشنایی پیدا خواهید کرد.

ردیاب پیشرفته همسر | کاربردی متفاوت از تکنولوژی

نحوه ردیابی گوشی از طریق کد imei
نحوه ردیابی گوشی از طریق کد imei

کد imei چیست و چه ساختاری دارد؟

احتمالا نام این کد چندین بار به گوش شما خورده باشد و معنی آن را کامل ندانید و با کاربردهای آن آشنایی نداشته باشید.

Imei کدی بین 14 تا 16 رقم است که شناسه منحصر به فرد گوشی شما شناخته می شود 14 رقم اول شناسه مخصوص موبایل شماست، رقم 15ام برای تایید اعتبار کد و رقم 16ام در صورت وجود شامل اطلاعات نرم افزاری دستگاه می باشد.

8 رقم اول این کد نشان دهنده سازنده و مدل گوشی شماست و 6رقم بعدی شناسه مخصوصی است که تولید کننده برای تلفن همراه شما به صورت اختصاصی در نظر گرفته است.

اگر گوشی شما به سرقت برود یا گم شود، امکان ردیابی گوشی از کد imei وجود دارد پس پیشنهاد می کنیم این شناسه را حتما در جایی مطمئن و قابل دسترسی نیز یادداشت کنید.

 

چگونه imei گوشی خودرا پیدا کنیم؟

اگر بنا به هر دلیلی قصد ردیابی گوشی از طریق کد imei دارید، باید بدانید این کد از چندین بخش قابل دسترسی است

درتمامی تلفن های همراه این امکان فراهم است که از طریق شماره گیری کد

#۰۶#* در صفحه تماس کد  imei مخصوص تلفن را بر روی صفحه مشاهده کنید.

روش دیگر مشاهده کد در منو است، این امکان در گوشی های هوشمند وجوددارد که در سیستم عامل ios از طریق مسیر


Setting > General > About

و در سیستم عامل آندروید به صورت عمومی از مسیر


Setting > About device > Status > IMEI information

به این کد دسترسی پیدا کنید. 

 

راه های دیگری برای دست یابی به کد imei وجود دارد که در ادامه آنها را خواهید خواند

 به صورت بر چسب برروی جلد و بسته بندی گوشی درج شده است.

در گوشی‌هایی که باطریشان قابل درآوردن هستند در زیر باطری بر روی نواری نقش بسته است.

در تعدادی زیادی از گوشی ها بر روی پشت گوشی سریال گوشی ذکر می شود.

در گوشی هایی مثل آیفون   و برخی سازندگان دیگرimei بر روی خشاب سیم کارت قابل مشاهده است.

چگونه imei گوشی خودرا پیدا کنیم؟
چگونه imei گوشی خودرا پیدا کنیم؟

اهمیت کد imei  در چیست؟

این کد مانند شماره پلاک ماشین نشان دهنده هویت گوشی شماست. در هر جای دنیا و از هر اوپراتوری برای دریافت خدمات استفاده می کنید، در صورتی که گوشی شما به سرقت رفته یا گم شده است می توانید با مراجعه کردن به اوپراتور مربوط درخواست برای رد یابی یا مسدود کردن گوشی خود بدهید. 

اپراتورها به وسیله imei موقعیت دستگاه بر روی شبکه یا اتصالات مربوط به آن را مورد ارزیابی قرار می دهند و علاوه بر موقعیت یابی مانع از اتصال تلفن مربوطه به شبکه های مختلف می شوند. 

ردیابی گوشی از طریق کد imei
ردیابی گوشی از طریق کد imei

روش های ردیابی گوشی از طریق imei

سیم کارت رایتل

ردیابی گوشی از طریق کد imei با اپراتور رایتل مراحلی دارد، مراحلی را که باید دنبال کنید در ادامه ترتیب بندی کرده ایم

1-در مرحله اول برای جلوگیری از سو استفاده هایی که می‌توان از سیم کارت کرد، سیم کارت خودرا مسدود کنید.

2-به سرشماره 6101 شماره شناسایی imei گوشی خود را ارسال کنید و منتظر پاسخ اپراتور بمانید.

3-مرحله بعد از اینکه شماره سریال خودرا ثبت کنید، از شما درخواست می شود در صورتی که زمان مفقودی از سیم کارت رایتل استفاده می‌کردید شماره آن را ثبت کنید، اگر از سیم کارت رایتل استفاده نمی کنید کد صفر را ارسال کنید.

4-سپس 3 تعرفه برای شما ارسال خواهد شد که می توانید با توجه به نیازتان یکی از آن ها را انتخاب کنید،بهتر است بدانید که قیمت این تعرفه ها تفاوت هایی با هم دارند.

با ارسال عدد 1 از ابتدای 10روز گذشته تا روز جاری،با ارسال عدد2 از ابتدای روز جاری تا 10روز آینده، با ارسال عدد3از 10روز گذشته تا10 روز آینده گوشی شما مورد موقعیت یابی قرار می گیرد.

اگر تعرفه 1را انتخاب کنید نتیجه آن بعد از24ساعت برایتان ارسال خواهد شد، در صورت انتخاب تعرفه های2و3 نتیجه آن در زمانی که موقعیت یابی شما مثبت شود برای شما ارسال خواهد شد و در صورت منفی بودن نتیجه آن 10روز بعد برای شما ارسال می گردد.

5-هزینه ی تعرفه مورد نظر شما کثر می گردد و درخواست شما ثبت نهایی می شود.

 

ردیابی گوشی از طریق کد imei
استعلام تعداد سیم کارت ‌های

سیم کارت ایرانسل

ردیابی گوشی از طریق کد imei با سیم کارت های ایرانسل طبق مراحل زیر انجام می شود

مرحله اولی که باید پس از به سرقت رفتن یا مفقودی گوشیتان انجام دهید، مسدود و سوزاندن سیم کارتتان است.

سیم کارتتان را که مسدود کردید، 5 روز بعد کد#۶۱۰۱* را از یک خط ایرانسلی دیگر شماره گیری کنید و مراحلی که از شما خواسته می شود را یه ترتیب پر کنید، نتیجه آن بعد از48ساعت به اطلاعتان خواهد رسید.

اگر ردیابی موفقیت آمیز باشد، با در دست داشتن مدارک شناسایی می توانید به مراجع قانونی مراجعه کرده و مراحل را دنبال کنید.

سیم کارت همراه اول

ردیابی گوشی از طریق کد imei در سیم کارت های همراه اول مراحل متفاوتی با باقی سیم کارت ها دارد در اولین گام مانند سایر اپراتور ها حتما سیم کارت خودرا مسدود و بسوزانید. در قدم بعد 2141را به شماره 111ارسال نمایید، کد imei خود را ثبت کنید، همراه اول تا ده روز به ردیابی گوشی شما می پردازد و اگر جست وجو بی نتیجه باشد، به اطلاع شما رسانده می شود.

روش دیگری نیز برای ردیابی گوشی در سیم کارت های همراه اول وجود دارد که طبق الگوی زیر عملی می شود.

کد #سریال گوشی *۲۱۴۱*۱۱۱* را از طریق سیم کارت همراه اول شماره گیری کنید و مراحل مربوطه با شما به صورت تعاملی به اشتراک گذاشته می‌شود. 

ردیابی گوشی از طریق سامانه همیاب 24

تا چندین سال پیش کمبود سامانه تخصصی درحوضه ردیابی گوشی های به سرقت رفته در کشور حس میشد. تیم همیاب 24 به عنوان تیمی تخصصی کمک به اشخاص، اپراتورها، کلانتری ها، دادگستری ها را برعهده گرفته است و فرایند پیگیری موبایل های به سرقت رفته را ساده کرده وسرعت بخشیده است.

ردیابی گوشی از طریق کد imeiدرسامانه همیاب24 مزایای بسیاری دارد که اولین مورد قابل اشاره، جلوگیری از خرید و فروش وامکان خروج تلفن مربوطه از مرزهای جغرافیایی کشور است.

برای شروع پیگیری ردیابی ازطریق این سامانه در مرحله اول باید شماره imei خودرا باید در سامانه مربوط به آن ثبت کنید.

بعد از ثبت سریال گوشی، سریال گوشی به اطلاع تمام کلانتری های سراسر کشور رسانده می‌شود، وبین تمامی کالاهای کشف شده در کشور جست و جو می شود و در صورت یافت شدن به اطلاع شما رسانده می شود.

این سامانه به آدرس hamyab-24 .ir  در دسترس تمامی مردم کشور است و می توانید درخواست های خودرا در آن ثبت کنید.

اپلیکیشن این سامانه برای تمامی سیستم عامل های مختلف از جمله آندروید، ای او اس قابل نصب می باشد.

 

گوشی سرقتی و مسائل مربوط به آن
گوشی سرقتی و مسائل مربوط به آن

 

آیا ردیابی گوشی همراهی که خاموش است امکان پذیر است؟

شاید عموم مردم بر این باور باشند که، تلفن همراهی که خاموش باشد قابل ردیابی نیست. این باور به طور کلی اشتباه است ردیابی گوشی همراه ازطریق imei حتی برای گوشی هایی که خاموش هستند ممکن است، اکثر گوشی ها به جز سیستم عامل اصلی خود، سیستم عامل دومی با نام تخصصی فریمور دارند، فریمور به طور مکرر حتی در صورت خاموشی گوشی اقدام به شناسایی دکل های مخابراتی کرده و با آنها سیگنال تبادل می‌کند و امکان ردیابی گوشی را برای سامانه های مختلف فراهم می‌کند.

ردیابی به صورت دیجیتال

از چندین سال پیش قابلیت های مختلفی برای ردیابی گوشی از طریق جیمیل و ایکلود فراهم شده است که اولی برای گوشی های آندروید و دومی برای ای او اس ها ارائه خدمات می کند.

اگر جیمیلی بر روی گوشی خود ثبت کرده باشید از طریق مسیر زیر می توانید


Setting > Security & Privacy > Find My Device

می توانید اقدام به فعالسازی قابلیت find my device بر روی گوشی خود کنید، در صورتی که مسیر آن را پیدا نکردید، می‌توانید با جست وجویی ساده مسیر آن را پیدا کنید.

امکاناتی مانند پخش صدا، دیدن تلفن بر روی نقشه، پاک کردن اطلاعات گوشی به طور کامل از امکاناتی است که از طریق جیمیل به شما داده می شود.

گوشی های آیفون برای روشن شدن در زمان تغییر سیم کارت باید دسترسی به اینترنت برای اکتیو شدن دارند، در صورتی که find my iPhone در ایکلود شما فعال باشد به راحتی قابل ردیابی است.

امکاناتی مانند پیدا کردن گوشی، پاک کردن اطلاعات، پشتیبانی کامل از اطلاعات و حساب های موجود بر روگوشی از امکاناتی است که از طریق find my iphone برای شما امکان پذیر است.

پیدا کردن گوشی از طریق کد imei نیاز به داشتن تجربه است و اگر به این خدمات احتیاج دارید، بهتر است با کسانی که تجربه و تخصق کافی دارند مشورت کنید. 

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا