آموزش شناخت انواع هک و روش های مقابلهآیا اینستاگرام من هک شده است؟!بهترین برنامه های هک گوشی اندرویدی آیفونچگونه از هک شدن گوشی موبایلهک آیفونهک تلگرام و نظارت بر عملکرد

آموزش هک و امنیت موضوعات داغ هک پیام رسان واتساپ

هک واتساپ (whatsapp) حقیقت دارد؟

هک واتساپ از راه دور بدون کد یکی از موضوعات داغ این روزهای فضای مجازی است که مخاطبان زیادی را درگیر خود کرده است. پیام رسان واتساپ به عنوان بزرگ ترین پیام رسان بین المللی در ایران و سراسر دنیا کاربران زیادی داشته و روزانه میزبان میلیاردها پیام از صدها میلیون نفر می باشد؛ از این رو مسئله هک آن، چیزی نیست که بشود به راحتی از کنار آن رد شد. معرفی روش های هک واتساپ و راهکارهای جلوگیری از آن موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

امنیت واتساپ در چه حدی است؟

اپلیکیشن واتساپ همانند بسیاری از پیام رسان های دیگر که در سطح بین المللی فعالیت می کنند، از سطح امنیتی بالایی برخوردار است که به کاربران این پیام رسان کمک می کند با خاطری آسوده در بستر اینترنت اقدام به ارسال و دریافت پیام های مختلف کنند. این پیام رسان یک پیام رسان بسیار محبوب در جهان است که بر خلاف پیام رسان هایی مثل تلگرام که درصد زیادی از محبوبیت شان را مدیون کاربران ایرانی هستند، در سرتاسر دنیا مورد استفاده افراد قرار گرفته و می توان به معنای واقعی کلمه، آن را یک پیام رسان بین المللی دانست.

واتساپ به لطف رمزنگاری های قدرتمند و بسیار پیچیده ای که توسط مهندسین کامپیوتر و ریاضی این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد، از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تاکنون گزارش رسمی مبنی بر نفوذ فرد یا افراد خاصی به سرورهای اصلی این پیام رسان منتشر نشده است.

مقایسه امنیت تلگرام و واتساپ

اگر بخواهیم سطح امنیت واتساپ را با پیام رسان های دیگر بسنجیم، می توان گفت این اپلیکیشن درست همانند تلگرام از سمت سرور غیرقابل نفوذ است و این موضوع نشان می دهد اگر شخصی اقدام به هک حساب کاربری واتساپ شما کرده است، تمام تقصیر بر دوش خودتان است و نباید امنیت این برنامه را زیر سوال ببرید. با این وجود مدیران واتساپ به منظور به حداکثر رسیدن امنیت کاربران شان در این بستر، اقدام به ایجاد امکانات و قابلیت های امنیتی کرده اند که اگر کاربران با آن ها آشنا شده و طریقه استفاده از آن را به درستی یاد بگیرند، به همین راحتی ها نمی توان به حساب هایشان نفوذ کرد.

در این مقاله از وب سایت نتیکو قصد داریم به بررسی ابعاد گوناگون هک واتساپ پرداخته و راهکارهای امنیتی جلوگیری از هک واتساپ را به همراه شما عزیزان با یکدیگر مرور کنیم. از این رو اگر جزو کاربران این پیام رسان محبوب بین المللی هستید، پیشنهاد می کنیم حتما تا پایان همراه ما بمانید.

هک واتساپ به چه شکلی هایی انجام می شود؟

واتساپ نرم افزار بسیار امنی است که با استفاده از پروتکل های رمزگذاری شده، یک بستر عالی را برای ارسال و دریافت پیام های کاربران ایجاد می کند. سوالی که برای بسیاری از کاربران پیش می آید، این است که هک واتساپ به چه شکلی انجام می شود و هکرها از چه راه هایی به حساب کاربری افراد نفوذ می کنند. در این قسمت قصد داریم راه های نفوذ به واتساپ به همراه روش های جلوگیری از آن ها را با یکدیگر مرور کنیم.

هک پیام رسان واتساپ با استفاده از اسکن کردن Qr code بدون کد

هک واتساپ با استفاده از بارکد رایج ترین طریقه هک این پیام رسان است. پیام رسان واتساپ علاوه بر آنکه در گوشی های تلفن همراه قابل دسترسی می باشد، کاربران می توانند از طریق وب نیز به این پیام رسان دسترسی پیدا کنند. به طوری که با وارد کردن آدرس web.whatsapp.com در مرورگرتان، وارد صفحه رسمی پیام رسان واتساپ در بستر وب می شوید. در این صفحه یک بارکد وجود دارد که با استفاده از این بارکد می توان به حساب واتساپ دسترسی پیدا کرد. حال شما تصور کنید گوشی تلفن همراه تان را به دلایل گوناگون در مکانی جا گذاشته و صفحه آن را قفل نکرده اید. بدین شکل شخصی که قصد نفوذ به حساب واتساپ شما را داشته باشد تنها ۲۰ ثانیه زمان لازم دارد که به هدفش برسد.

او با وارد شدن به پلت فرم وب واتساپ و اسکن کردن Qr code موجود در این صفحه با استفاده از قابلیت بارکدخوانی واتساپ، در بستر وب وارد حساب کاربری شما شده و به تمام گفت و گوهایتان همان طور که هستند دسترسی پیدا می کند. به همین دلیل است که انتقادات زیادی به پلت فرم وب واتساپ وارد است و این قابلیت در وارد شدن به حساب کاربری در بستر وب که تنها با اسکن کردن یک Qr code امکان پذیر است، کار هکرها و اشخاصی که قصد نفوذ به واتساپ شما را دارند بسیار راحت کرده است.

تلفن همراه تان را به هیچکس ندهید

برای جلوگیری از هک شدن به این صورت، تلفن همراه تان را حتی برای لحظات کوتاهی هم که شده به اشخاصی که به آن ها اعتماد کامل ندارید نداده و با قراردادن یک رمز عبور مناسب و همچنین قفل کردن صفحه، امکان دسترسی دیگران به پیام رسان واتساپ در گوشی تان را به حداقل رسانده تا از خطر هک شدن به وسیله اسکن کردن Qr code در امان بمانید.

هک پیام رسان واتساپ با استفاده از شماره کاربر

همان طور که در قسمت بالا گفتیم، هک واتساپ با استفاده از شماره کاربر و نفوذ به سرور به هیچ وجه ممکن نیست و هیچ هکری حتی با سال ها تجربه نمی تواند این کار را انجام دهد و این مورد را می توان یکی از بزرگ ترین مزیت های واتساپ دانست. اما امنیت بالای سرورهای واتساپ نیمی از کار است و نیم دیگر آن را شما با حواس جمعی تان باید رقم بزنید. چه بسا ثانیه هایی سهل انگاری باعث شود افراد سو استفاده گر به راحتی و با استفاده از شماره شما وارد حساب کاربری تان شوند.

هک واتساپ با شماره، همانند سایر پیام رسان ها انجام می شود و هنگامی که گوشی شما دست فرد سواستفاده گر می افتد، وی می تواند با وارد کردن شماره شما در قسمت ورود به واتساپ، کد sms شده به خط تان را وارد کرده و به این ترتیب به اطلاعات حساب کاربری واتساپ شما دسترسی پیدا کند.

برای جلوگیری از هک شدن به این روش، در ابتدا باید حواس تان باشد تلفن همراه یا سیم کارت تان را به هیچ وجه در اختیار سایر افراد قرار ندهید. علاوه بر این، استفاده از قابلیت احراز هویت برای ورود که در اکثر پیام رسان های اجتماعی وجود دارد می تواند تا حدود زیادی امنیت حساب واتساپ شما را تامین کند.

ورود دو مرحله ای در واتساپ

ورود دو مرحله ای جزو قابلیت هایی است که نه تنها در پیام رسان واتساپ، بلکه در اکثر پیام رسان های رسمی و معتبر وجود دارد و هدف از وجود آن افزایش امنیت حساب کاربران است. همان طور که این قابلیت در تلگرام و اینستاگرام عمل می کند، در واتساپ نیز با فعال کردن ورود دو مرحله ای، برای هربار ورود با شماره تلفن می بایست علاوه بر کد ارسال شده به خط تان یک رمز عبور که قبلا تعیین کرده اید را نیز وارد کنید و بدون وارد کردن این رمز نخواهید توانست وارد حساب کاربری تان شوید.

به همین ترتیب اگر قابلیت ورود دو مرحله ای برای حساب کاربری واتساپ شما فعال باشد، کسانی که قصد هک حساب شما با استفاده از شماره تلفن همراه و یا اسکن کردن Qr code را دارند باید حتما به رمز عبوری که تعیین کرده اید نیز دسترسی داشته باشند و بدون آن عملا هیچ کاری نمی توانند انجام دهند. به همین علت همین دلیل توصیه می کنیم که حتما از روش احراز هویت دو مرحله ای برای واتساپ استفاده نمایید. در ادامه شما عزیزان و همراهان همیشگی نتیکو را با نحوه فعال سازی این گزینه امنیتی که یکی از روش های جلوگیری از هک شدن واتساپ است، آشنا خواهیم کرد.

آموزش فعال سازی

برای فعال سازی این قابلیت، پس از ورود به برنامه واتساپ، در صفحه اصلی بر روی ۳ نقطه عمودی در بالا سمت راست کلیک کرده و در میان گزینه ها، بر روی Settings یا تنظیمات که گزینه آخر می باشد کلیک نمایید. سپس در منو settings یا همان تنظیمات بر روی لینک Account یا حساب کلیک کرده تا وارد صفحه جدیدی شوید. در صفحه باز شده، گزینه سوم یعنی “Two step verification” را انتخاب نمایید. با زدن این گزینه وارد صفحه فعال سازی ورود دو مرحله ای خواهید شد.

در این قسمت بر روی گزینه “Enable” یا همان فعال سازی که در قسمت پائین صفحه قرار دارد کلیک کرده و منتظر بمانید. حال از شما یک رمز عبور ۶ رقمی درخواست می شود که با وارد کردن آن بایستی روی دکمه Next کلیک کنید.

دقت در انتخاب پسورد

دقت کنید رمز عبوری که انتخاب می کنید همان رمزی است که در هنگام وارد شدن به برنامه از شما درخواست خواهد شد بنابراین پسوردی را انتخاب کنید که علاوه بر پیچیدگی و امنیت بالا، در خاطرتان نیز بماند. پس از فشردن دکمه Next در صفحه باز شده مجددا از شما خواسته می شود رمز عبوری که در صفحه قبل وارد کرده اید را وارد نمایید. سپس روی دکمه Next کلیک کرده و در این صفحه و صفحه بعدی اش یک ایمیل پشتیبانی که به آن دسترسی داشته و معتبر می باشد را وارد نمایید. هنگامی که رمز عبور را فراموش کنید این ایمیل به کمک شما آمده و رمز عبور جدید به آن فرستاده می شود.

با وارد کردن ایمیل تان روی گزینه Done کلیک کرده تا این فرآیند تمام شود. با اتمام این فرآیند حال شما تائید دو مرحله ای را فعال کرده و از این پس هرکس در دستگاه دیگری قصد ورود به واتساپ شما را داشته باشد باید کد ۶ رقمی پسورد را نیز همراه داشته باشد.

هک واتساپ با استفاده از نرم افزارهای مخرب و بد افزارها

یکی از حقه هایی که هکرها با استفاده از آن حساب کاربری شما را در خطر قرار می دهند، استفاده از نرم افزارهای مخربی است که با نصب شدن روی تلفن همراه شما امکان دسترسی هکرها و ارسال اطلاعات شخصی شما به آن ها را فراهم می سازد. این شیوه جزو شیوه های جدید هکرها است و بر اساس آن شخصی که قصد دارد به حساب کاربری شما نفوذ کند با در نظر داشتن علاقه شما اقدام به تولید نرم افزارهای مخرب می کند که در اصل با هدف دسترسی به اطلاعات شخصی شما ساخته شده و در ظاهر به موضوع مورد علاقه شما می پردازد.

  • هک واتساپ از راه دور
  • هک واتساپ بدون کد

اغلب بدافزارها با نفوذ به قسمت پیامک های تلفن همراه شما به راحتی می توانند به کد ارسال شده توسط واتساپ دسترسی پیدا کرده و از این طریق حساب کاربری واتساپ شما را هک کنند. از این رو توصیه می کنیم تحت هیچ شرایطی نرم افزارهایی که اعتبار کافی را نداشته و از طریق منابع ناشناس با آن ها آشنا شده اید را روی تلفن همراه تان نصب نکنید.

استفاده از باگ های امنیتی واتساپ برای هک کاربر

یکی از روش هایی که هکرها از آن برای نفوذ به حساب کاربران بهره می برند، سواستفاده از باگ های امنیتی است که گاها در پیام رسان واتساپ رخ می دهد. آخرین باگ های امنیتی که توسط هکرها کشف و باعث شد کاربران با مشکلاتی روبرو شوند، باگی بود که با ارسال گیف های مخرب باعث کرش شدن برنامه واتساپ روی گوشی شما و اختلال در حافظه تلفن همراه تان شده و این فرصت را به هکرها می داد تا اطلاعات شما را هک کنند. پس از انتشار خبر وجود این باگ، واتساپ سریعا آپدیتی را ارائه نمود که در آن راه نفوذ از طریق این باگ گرفته شده بود.

علاوه بر این، سال گذشته نیز باگی کشف شد که در آن شخص هکر با ارسال فایل وردی معتبر و به ظاهر سالم، تلفن همراه کاربران را با ویرویس هایی مواجه می کند که در نهایت باعث می شود اطلاعات حساب های کاربران به هکرها ارسال شود.

گزارش تمامی پیام های واتس اپ

هک واتساپ از راه دور

هک واتساپ بدون کد

البته طبق اعلام رسمی مدیران واتساپ این باگ مشکل خاصی را برای هیچ یک از کاربران ایجاد نکرد اما مطمئنا وقتی این نوع باگ ها وجود داشته و به عموم اطلاع داده می شود، ده ها باگ دیگر نیز وجود دارد که یا به انتشار عمومی نرسیده اند، یا به مراکز غیرقانونی فروخته شده و یا توسط خود شخص هکر از آن ها استفاده می شود. هرچه که باشد هک حساب کاربری با استفاده از این نوع باگ ها بسیار بعید به نظر می رسد و طبق اعلام واتساپ این شرکت تمام تلاش خود را می کند تا محیطی بسیار امن و مطمئن برای ارسال و دریافت پیام ها ایجاد نماید.

واتساپ از چه نوع رمزنگاری استفاده می کند؟

پیام رسان بین المللی واتساپ از رمزگذاری end to end برای رمزگذاری پیام ها استفاده می کند. به طوری که در هنگام ارسال پیام جدید در واتساپ، ابتدا این پیام رمزگذاری شده و سپس به سرورهای واتساپ ارسال می شود. پس از ارسال پیام، نوبت به دریافت پیام توسط شما است که در این حالت پیام رمزگذاری شده توسط شما رمزگشایی می شود. این فرآیند به صورت پیش فرض در واتساپ مورد استفاده قرار می گیرد و از نظر شباهت می توان آن را با حالت Secret chat تلگرام مقایسه نمود.

پیام رسان تلگرام به صورت پیش فرض دارای این عملیات رمزگذاری و رمزگشایی نیست و تنها در حالت سکرت چت این حالت فعال می شود اما واتساپ به شکل پیش فرض از این نوع رمزگذاری که قدرتمندترین آن است استفاده می نماید. این نوع رمزگذاری باعث می شود افرادی که قصد نفوذ به پیام های شما از طریق سرورهای واتساپ را دارند در رسیدن به اهدافشان باز بمانند. به همین علت خیال تان از بابت هک شدن از طریق سرورهای واتساپ راحت باشد.

تبلیغات دروغین هک واتساپ

خلاصه مطالبی که در این مقاله به شما عزیزان گفته شد، بیانگر این موضوع است که پیام رسان بین المللی واتساپ یکی از امن ترین و مطمئن ترین پیام رسان های دنیا است که پیام های آن با سیستم رمزنگاری شده end to end ارسال و دریافت می شود. این سیستم پیچیده باعث می شود هیچ کس حتی هکرهایی که دارای تخصص فراوان و سال ها تجربه هستند نتوانند وارد سرورهای واتساپ شده و به پیام ها و اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند. از این رو تمام کاربرانی که حساب کاربری شان مورد هک و نفوذ قرار گرفته است، مرتکب اشتباهات و سهل انگاری هایی شده اند که در نهایت به هک آن ها منجر شده است.

به همین علت است که می گوییم هرگز، هرگز و هرگز گول تبلیغات دروغینی که در قالب عناوینی مثل هک واتساپ تضمینی، هک واتساپ با شماره و … مطرح می شود را نخورید. محتوای این نوع تبلیغات ها یا اپلیکیشن های غیررسمی و ناامنی هستند که به عنوان تروجان باعث مشکل در دیوایس شما می شوند، یا آموزش های بدون ارزش و دروغینی هستند که هیچ فایده ای برای شما نخواهند داشت. در هر صورت شما در ازای دریافت محتوای تبلیغات هک واتساپ بایستی مبلغی را بپردازید که این مبلغ در اصل هیچ سود و فایده ای برای شما نخواهد داشت و تنها باعث می شوید افرادی که پشت این تبلیغات ها هستند روز به روز ثروتمندتر شوند.

جمع بندی نهایی

واتساپ بزرگ ترین و محبوب ترین پیام رسان دنیا است که بیش از ۱٫۵ میلیارد نفر در سراسر دنیا از آن برای رد و بدل کردن پیام بین دوستان و افراد دیگر استفاده می کنند. این اپلیکیشن پیام رسان در پلت فرم های اندروید، ios و وب در دسترس است و کسانی که از این سیستم عامل ها استفاده می کنند، قادرند به آخرین ورژن نرم افزار واتساپ دسترسی داشته باشند. از محبوبیت و استفاده کنندگان بی نهایت واتساپ که بگذریم، یک مسئله مهم مطرح می شود و آن امنیت واتساپ یا به عبارتی قابل هک بودن آن است.

معضلی که امروزه در بسیاری از اپلیکیشن های پیام رسان و شبکه های اجتماعی در حال گسترش و رخ دادن است، هک اطلاعات کاربران و نفوذ به حساب کاربری آن ها است. در ایران و سراسر دنیا میلیاردها نفر از شبکه های اجتماعی و پیام رسان برای ایجاد ارتباط با اشخاص دیگر در بستر فضای مجازی استفاده می کنند که درصد بالایی از این افراد یا به خوبی از نکات امنیتی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که در آن فعالیت می کنند باخبر نیستند، یا با اشتباهات و سهل انگاری هایشان باعث می شوند اشخاص سواستفاده گر به حساب کاربری شان نفوذ کرده و به اطلاعات آن ها دسترسی پیدا کند.

  • هک واتساپ از راه دور
  • هک واتساپ بدون کد

تخریب شخصیت شما در شبکه های اجتماعی

هک حساب شبکه اجتماعی تان می تواند بدترین خبری باشد که به گوشتان می رسد؛ چرا که شخص هکر ممکن است با اهداف خرابکارانه اقدام به تخریب شخصیت و چهره تان در نزد کسانی کند که با آن ها در شبکه اجتماعی هک شده در ارتباط بودید. پیام رسان واتساپ به عنوان پیام رسان اصلی بسیاری از کشورها به صورت روزانه میزبان صدها میلیون نفر از افرادی است که هرکدام استفاده جداگانه ای از آن می کنند.

قاعدتا تامین امنیت این حجم از استفاده کنندگان بسیار سخت و تخصصی می باشد اما با این حال مدیران واتساپ با تمهیدات خوبی که در زمینه امنیت واتساپ اندیشیده اند، امکانات امنیتی خوبی را به منظور حفظ حریم شخصی افراد در این پیام رسان قرار داده اند که شما با استفاده از این امکانات می توانید از نفوذ افراد دیگر به حساب کاریری تان جلوگیری کنید.

  • هک واتساپ از راه دور
  • هک واتساپ بدون کد

آنچه در این مطلب گفته شد

در این مطلب از نتیکو، سعی کردیم به طور مفصل به مقوله هک واتساپ و جنبه های مختلف آن بپردازیم. به طوری که با آشنا کردن شما با انواع روش های هک واتساپ که شامل “هک پیام رسان واتساپ با استفاده از اسکن کردن Qr code، شماره کاربر، نرم افزارهای مخرب و بد افزارها و باگ های امنیتی واتساپ” می شدند سعی کردیم توضیحاتی را پیرامون آن ها شرح دهیم و در آخر راهکارهایی را ارائه کنیم که به جلوگیری از هک شدن با این روش ها منجر می شد.

همچنین در انتهای مقاله، پاراگراف هایی را به شیوه رمزنگاری واتساپ و شفاف سازی تبلیغات دروغین مبنی بر هک واتساپ اختصاص دادیم که با مطالعه آن مطمئن خواهید شد که این پیام رسان هیچ راهی برای کسانی که قصد هک با استفاده از سرورهایش را دارند باز نگذاشته است و تمام تبلیغات و آموزش هایی که در بستر اینترنت وجود دارد چیزی جز دروغ و فریب کاربران نیست. از اینکه تا پایان همراه ما بودید از شما صمیمانه متشکریم. در صورت تمایل از سایر مطالب نیز دیدن فرمایید.

  • هک واتساپ از راه دور بدون کد
  • هک واتساپ بدون کد

هک واتساپ از راه دور

فرزند شاید ممکن است که بخواهید گوشی چک گوشی یا همسرتان

برنامه SPY24 :

در ابتدا امیدوارم که قوانین سایت spy24 را مطالعه کرده باشید. که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت spy24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان

  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…

  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده

  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده

  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور

  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

نرم افزار کنترل فرزندان spy24

  • هک واتساپ از راه دور
  • هک واتساپ بدون کد

منابع : virgool

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا