اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینآموزش شناخت انواع هک و روش های مقابلهآموزش کامل هک و امنیت شبکه رایگانبهترین برنامه های هک گوشی اندرویدی آیفون

هک کردن چیست و چگونه میتوان امنیت شبکه را بالا برد

هک اصطلاحی است که در مواقع نفوذ افراد بیگانه به سیستم های کامپیوتری به کار میرود. در واقع وقتی کسی بدون اجازه، کنترل یک سیتسم کامپیوتری را به دست میگیرد و یا به اطلاعات آن کامپیوتر دسترسی پیدا میکند اصطلاحاً میگوییم آن سیستم کامپیوتری هک شده. منظور از سیستم کامپیوتری هر نوع سیستمی است که دارای پردازنده بوده و قابلیت برنامه ریزی داشته باشد. مانند گوشی های هوشند، لپ تاپ، تبلت، کامپیوتر های رومیزی، سرور های خدمات میزبانی وب و…
همچنین هکر به شخص یا گروهی گفته میشود که دست به نفود و کنترل سیستم های کامپیوتری بزند و بتواند اختلالی در آن ایجاد کند. در این مقاله سعی داریم تا هکرها را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم چگونه میتوان از هک و نفوذ به سیستم جلوگیری کرد. هک کردن

انوع هکرها از نظر قصد نفوذ

 

انوع هکرها از نظر قصد نفوذ

  1. انواع هکرها

این هکرها با توجه به توانایی و دانش و همچنین هدفشان از هک کردن، به دسته های مختلفی تقسیم میشوند :

هک کردن چیست و چگونه میتوان امنیت شبکه را بالا برد

 

انواع هکرها از نظر توانایی و دانش

  1. انوع هکرها از نظر قصد نفوذ :

  1. هکر های کلاه سفید (White Hat) : ابن هکرها بیشتر با هدف سلح جویانه و بالابردن امنیت دست به هک کردن سیستم های کامپیوتری میزنند. این هکر ها اغلب با فراخوان مسابقه هک و نفوذ و یا دعوت و استخدام از سوی شرکت ها شروع به فعالیت میکنند و کار اصلی آنها تست نفوذ و بستن راه های احتمالی هک سیستم ها است.
  2. هکر های کلاه خاکستری (Gray Hat) : این هکرها هدف دسترسی به اطلاعات دست به هک کردن میزنند. در واقع مقصود این هکرها فقط دستیابی به اطلاعات است و میخواهند بدون رد پا و خیلی بی سر و صدا کارشان را انجام دهند. به گونه ای که صاحب سیستم متوجه حظور آنها نباشد.
  3. هکرهای کلاه سیاه (Black Hat) : این هکرها از نوع خبیث هکرها هستند و نه تنها قصد دسترسی به اطلاعات را دارند، بلکه سعی میکنند تا جایی که ممکن است به سیستم صدمه بزنند و آن را از کار بیندازند.
  4. انواع هکرها از نظر توانایی و دانش :

  1. هکرهای نخبه (Elite) : این هکرها از توانایی بسیار بالایی در نفوذ برخوردار هستند و علاوه بر این که با انواع زبان های برنامه نویسی آشنایی دارند، راه های ممکن برای نفوذ به سیستم با هر نوع زبان و تکنیک را میدانند و گاهی برای انجام عملیات نفوذ، برنامه های یک بار مصرف طراحی میکنند.
  2. بچه اسکریپتی ها (Script Kiddy) : این افراد هکر نیستند اما به انجام هک و کار های خرابکارانه علاقه دارند. در واقع آنها با استفاده از ابزار ها و اسکریپت هایی که قبلاً توسط افراد نخبه طراحی شده و در سطح اینترنت پخش شده است، به سیستم های نا امن نفوذ میکنند. با این حال همیشه در تلاش هستند که تبدیل به یک هکر واقعی بشوند.
  3. هکرهای نوپا یا نوب (Neophyte, Noob, Newbie) : این افراد کسانی هستند که تقریباً چیزی از هک و نفوذ نمیدانند و کاملاً تازه کار هستند. آنها جای نگرانی ندارند.

  1. چگونه از هک شدن جلوگیری کنیم ؟
    1. برای جلوگیری از هک شدن و نفوذ دو راهکار اساسی وجود دارد که باید حتماً آنها را در نظر گرفت و به کار برد :

انواع هکرها از نظر توانایی و دانش

 

چگونه از هک شدن جلوگیری کنیم

  1. استفاده از برنامه های ضد جاسوسی (AniSpy) : این برنامه ها توسط شرکت های امنیتی به بازار عرضه میشوند. با نصب این برنامه ها بر روی سیستم، الگو های پیشرفته برنامه نویسی و ضد جاسوسی بر روی کامپیوتر و یا گوشی شما پیاده میشود و این نرم افزار ها در بخش پنهان کامپیوتر شما، مراقب برنامه های مخرب هستند و اجازه ورود و نفوذ آنها را نمیدهند.
  2. استفاده صحیح و ایمن از دستگاه : اگر کاربر قبل از هر چیزی با در نظر گرفتن نکات امنیتی با کامپیوتر خود کار کند، حداقل ۵۰ درصد از نفوذ و هک جلوگیری میشود. برای مثال از کلمه های عبور ایمن استفاده کند ، از صفحه کلید مجازی استفاده کنید و از سیستم ورود دو مرحله ای استفاده کنید.
  3. هک قانونی چیست ؟ چرا این نوع هک اهمیت دارد ؟

هک قانونی به نفوذ و دسترسی به اطلاعات کامپیوتر شرکت ها جهت تست نفوذ با درخواست و اطلاع خود شرکت ها از هکرهای کلاه سفید انجام میشود. با این کار شرکت ها متوجه مشکلات امنیتی خود میشوند و قبل از این که هکرهای کلاه خاکستری و کلاه سیاه به اطلاعات آنها دسترسی پیداکنند، جلوی نفوذ را میگیرند. هک قانونی جنبه دیگری هم دارد که مربوط به کنترل و مراقبت از فرزندان خانواده میشود. به این معنی که با نفوذ و دسترسی والدین به گوشی فرزندان، از ارتباطات و فعالیت فرزندان خود آگاه میشوند. این هک و نفوذ نه تنها غیر قانونی نیست بلکه برای مراقبت در فضای مجازی به شدت پیشنهاد میشود. امروزه تکنولوژی و ابزار های ارتباطی، به راحتی در دست جوانان و نوجوانان قرار دارد و همین هم باعث شده تا دست افراد سودجو برای سوء استفاده از جوانان و نوجوانان در سنین حساس باز تر بشود و به راحتی با وعده های توخالی، فرزندانتان را اغفال کنند و از آن ها کلاه برداری کنند و یا آنها را آزار بدهند و به آنها آسیب های جدی برسانند.

چگونه میتوان با کمک هک قانونی از فرزندانمان مراقبت کنیم ؟

تقریباً ابزار های کمی برای نفوذ قانونی و سامانه مراقبت از فرزندان وجود دارد. اما یکی از این ابزار ها، سامانه SPY24.IR است که به والدین کمک میکند تا علاوه بر دسترسی به اطلاعات گوشی فرزندانشان، مراقب ارتباطات آنها در فضای مجازی باشند. والدین به کمک این ابزار به راحتی میتوانند به فایل ها ، فیلم ها، عکس ها، تصاویر و آهنگ های گوشی فرزندانشان دسترسی کامل داشته باشند. همچنین میتوانند ارتباط آنها را در شبکه های اجتماعی مانند واتس اپ، اینستاگرام و تلگرام بررسی کنید و به این صورت از اتفاقات ناخوشایند بعدی جلوگیری کنید. همچنین میتوانید با ایزار های مختلفی که این سامانه در اختیار شما قرار میدهد، به راحتی تغییرات مورد نظر خود مانند تغییر تنظیمات گوشی را اعمال کنید.

چگونه میتوان با کمک هک قانونی از فرزندانمان مراقبت کنیم ؟

 

چگونه میتوان با کمک هک قانونی از فرزندانمان مراقبت کنیم ؟

  1. معرفی امکانات سامانه مراقبت از خانواده SPY24.IR هک کردن
    1. سامانه هک قانونی SPY24.IR بیشترین امکانات را جهت مراقبت و دسترسی به گوشی فرزندتان میدهد. در این بخش میخواهیم تعدادی از مهمترین امکانات این سامانه را نام ببریم :

  1. دسترسی به تمامی شبکه های اجتماعی
  2. دسترسی به مخاطبان گوشی
  3. دسترسی به فایل ها و رسانه های ذخیره شده
  4. ردیابی موقعیت جغرافیایی گوشی بر روی نقشه و تاریخچه مکان ها
  5. کنترل تنظیمات گوشی مانند تغییر وضعیت وای فای، خاموش و روشن کردن
  6. امکان مسدود کردن تماس ها و فیلتر وب سایت ها
  7. تصویر برداری از صفحه نمایش گوشی و اسکرین شات
  8. بازیابی تماس ها و پیامک ها و دسترسی به تاریخچه تماس ها
  9. گزارش گیری از وضعیت کلی گوشی

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا