آموزش شناخت انواع هک و روش های مقابلهآموزش کامل هک و امنیت شبکه رایگاناخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینامنیت سایبری (Cyber Security)

چگونه امنیت رمز وای فای را ارتقا دهیم؟

امنیت رمز وای فای یکی از مسائلی است که امروزه بسیاری از افراد اطلاعات چندانی درباره آن ندارند و همین عامل نیز باعث می شود تا امنیت وای فای آنها در معرض خطر قرار گرفته و دیگر افراد بتوانند به سادگی هرچه تمام رمز وای فای آنها را به دست بیاورند. برای افزایش امنیت رمز وای فای راهکارهای مختلفی وجود دارد که استفاده از این راهکار ها می تواند از جهات مختلف برای شما مفید و کاربردی باشد. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این مسئله صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین با ما همراه باشید.

ردیابی گوشی اندروید و استفاده از روش های مختلف برای انجام آن

تعیین یک رمز عبور سخت برای وای فای

یکی از مهم ترین و اصلی ترین راهکارهایی که امروزه برای افزایش امنیت رمز وای فای وجود دارد این است که یک رمز عبور سخت و پیچیده را برای وای فای خود انتخاب کنید. انتخاب یک رمز عبور ساده این امکان را به ابزارها و نرم افزارهای مختلف می دهد تا به راحتی رمز عبور شما را شناسایی کرده و در نتیجه وای فای شما را هک کنند. یکی از اشتباهات رایجی که در این خصوص صورت می گیرد این است که افراد معمولا شماره منزل، شماره گوشی موبایل یا رمزهای ساده ای مانند 123456 را برای وای فای خود انتخاب می کنند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید باید بدانید که وای فای شما به طور کامل در معرض خطر قرار دارد و در نتیجه خیلی سریع باید اقدام به تعویض رمز عبور آن کنید. استفاده از رمز عبورهای سخت و پیچیده نه تنها کار را برای نرم افزارها و ابزارهای موجود در زمینه هک وای فای سخت می کند بلکه حدس زدن رمز عبور برای افرادی که از طریق تکنیک های مهندسی اجتماعی اقدام به هک کردن وای فای دیگران می کنند را نیز سخت خواهند کرد. نکات مختلفی برای تعیین یک رمز عبور پیچیده وجود دارد که در ادامه در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

چگونه امنیت رمز وای فای را ارتقا دهیم؟

چگونه یک رمز عبور سخت انتخاب کنیم؟

در گام اول باید سعی کنید رمز عبورهایی را انتخاب کنید که قابل حدس نباشند و کاملا بی ربط به شما و مسائل شخصی زندگی شما باشند. به عنوان مثال انتخاب تاریخ تولد، گوشی موبایل، شماره کارت ملی و موارد این چنینی به هیچ وجه نمی توانند گزینه مناسبی برای رمز عبور وای فای و یا هر رمز عبور دیگری باشند. نکته دیگر این است که حتما سعی کنید پسوردهایی را برای وای فای خود انتخاب کنید که ترکیبی از حروف کوچک، حروف بزرگ، اعداد و علامت ها و نشانه ها باشند. این کار باعث می شود تا ابزارهای هک و کرک نتوانند به راحتی رمز عبور شما را شناسایی کنند و در نتیجه باعث افزایش امنیت رمز وای فای شما خواهد شد. امروزه برخی از سایت ها هستند که رمز عبورهای با امنیت بالا را تولید می کنند. اگر در انتخاب رمز عبور خود شک دارید می توانید از خدماتی که این سایت ها به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند استفاده کنید.

چگونه یک رمز عبور سخت انتخاب کنیم؟

برای افزایش امنیت رمز وای فای به صورت دوره ای رمز عبور خود را تغییر دهید

انتخاب یک رمز عبور برای وای فای و ثابت نگه داشتن آن می تواند شرایطی را برای هکرها فراهم کند تا بتوانند در طول دراز مدت به راحتی رمز عبور شما را هک کرده و در نتیجه از وایفای شما استفاده کنند. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه مند به افزایش امنیت رمز وای فای خود می باشید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به صورت دوره ای و مرتب رمز عبور وای فای خود را تغییر دهید تا افرادی که قصد هک کردن وای فای شما را دارند نتوانند در طولانی مدت به رمز عبور شما دسترسی پیدا کنند.

افزایش امنیت رمز وای فای

تغییر SSID مودم و فعال سازی قابلیت encryption

نام شبکه وای فای که با SSID شناخته می شود زمانی که کاربران قصد متصل شدن به دستگاه شما را دارند برای آنها ظاهر می شود. یکی از راهکارهایی که برای افزایش امنیت رمز وای فای وجود دارد این است که این نام را تغییر دهید. عامل بسیار مهم دیگری که می تواند تاثیر زیادی روی امنیت رمز وای فای شما داشته باشد فعال سازی قابلیت encryption است که به شما در افزایش امنیت وای فای کمک خواهد کرد. برای فعال سازی این قابلیت کافی است که وارد بخش تنظیمات مودم خود شوید و در بخش wireless روی گزینه security کلیک کنید. با کلیک روی آن سه گزینه برای شما ظاهر می شود که عبارت اند از WEP، WPA و WPA2 که شما می توانید هر یک از آنها را متناسب با نیاز خود انتخاب کرده و به این ترتیب امنیت مودم و وای فای خود را به میزان زیادی ارتقا دهید. توجه داشته باشید که WPA2 قوی ترین سیستم رمزنگاری است که امروزه برای مودم ها و شبکه های بی سیم استفاده می شود. پس اگر قصد دارید امنیت وای فای خود را تا جای ممکن افزایش دهید حتما از این گزینه استفاده کنید.

تغییر SSID مودم و فعال سازی قابلیت encryption

غیر فعال کردن WPS و فیلتر کردن مک آدرس برای افزایش امنیت رمز وای فای

WPS قابلیتی است که در مودم وجود دارد و به سایر وسیله هایی که در اطراف شما وجود دارند این امکان را می دهد تا به راحتی به مودم شما متصل شده و از آن استفاده کنند. یکی از راهکارهای بسیار مهمی که برای افزایش امنیت رمز وای فای وجود دارد این است که این قابلیت را با ورود به بخش security در تنظیمات مودم و کلیک روی گزینه WPS setup انجام دهید. روش بسیار کاربردی دیگری که امروزه برای ارتقا امنیت وای فای و مودم مورد استفاده قرار می گیرد و توسط اکثر متخصصان امنیت نیز توصیه می شود این است که مک آدرس دستگاه های خود را به طور کامل فیلتر کنید تا تنها به افرادی که آنها را می شناسید دسترسی متصل شدن به مودم خود را بدهید. برای انجام این کار با ورود به بخش تنظیمات مودم و انتخاب گزینه وایرلس روی گزینه مک آدرس کلیک کنید و سپس Add list را انتخاب کنید. حال کافی است که مک آدرس دستگاه هایی که می شناسید را وارد کنید و به این ترتیب آنها را فیلتر کنید.

غیر فعال کردن WPS و فیلتر کردن مک آدرس برای افزایش امنیت رمز وای فای

برای افزایش امنیت رمز وای فای آن را در اختیار دیگر افراد قرار ندهید

یکی دیگر از اشتباهات رایجی که بسیاری از افراد در خصوص امنیت رمز وای فای مرتکب می شوند این است که به راحتی رمز عبور خود را در اختیار افرادی که به آنها اعتماد کامل ندارند قرار می دهند و همین عامل نیز باعث می شود تا خیلی سریع رمز وای فای آنها هک شده و بسیاری از افراد اقدام به استفاده کردن از اینترنت آنها کنند. در صورتی که شما هم به هر دلیلی مجبور شدید تا رمز عبور خود را تنها برای چند لحظه در اختیار افرادی که به آنها اعتماد کامل ندارید قرار دهید به شما پیشنهاد می کنیم بلافاصله بعد از این کار رمز عبور خود را مجددا تغییر دهید و مطمئن شوید که این افراد به اینترنت شما دسترسی ندارند.

برای افزایش امنیت رمز وای فای آن را در اختیار دیگر افراد قرار ندهید

گوشی یا دستگاه متصل به وای فای را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید

بسیاری از افرادی که اطلاعات چندانی درباره هک و امنیت شبکه ندارند ممکن است در ابتدا گمان کنند که قرار دادن دستگاه های خود در اختیار افراد دیگر برای متصل شدن به اینترنت خطری برای امنیت رمز وای فای آنها ندارد و همین عامل نیز باعث می شود تا به راحتی دستگاه های خود را در اختیار افراد دیگر قرار دهند. شما با این کار نه تنها امنیت گوشی و دستگاه های خود را به خطر می اندازید بلکه احتمال هک شدن رمز عبور وای فای خود را نیز افزایش می دهید. افراد حرفه ای در خصوص هک و امنیت می توانند به راحتی از طریق دستگاه متصل به وای فای به رمز عبور آن دسترسی پیدا کرده و از آن سواستفاده کنند. بنابراین به هیچ وجه دستگاه های خود را برای متصل شدن به اینترنت در اختیار افراد دیگر قرار ندهید. 


برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور


keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا