آموزش شناخت انواع هک و روش های مقابله

آیا اپلیکیشن آپ هک شده؟ برنامه ۷۳۳

آیا آپ هک شده؟ , آیا برنامه آپ هک شده , آیا برنامه آپ هک شده است , ایا اپلیکیشن اپ هک شده , آیا برنامه آپ هک شده؟

ابتدا در پاسخ به این سوال که آیا اپلیکیشن آپ هک شده است؟ باید گفت؛ روز گذشته شایعه ای در شبکه های اجتماعی مبنی بر هک شدن اپلیکیشن آپ و افشای مشخصات کارت بانکی استفاده کنندگان این نرم افزار منتشر شد که از سوی این اپ تکذیب گردید.

با این حال هر چند در گذشته به موضوع تعریف، مجازات و رویه قضایی در خصوص دسترسی غیر مجاز یا هک پرداخته ایم؛ این شایعه فرصت مناسبی را فراهم کرد تا به موضوع مسئولیت حقوقی و کیفری اپلیکیشن ها در برابر هک اطلاعات کاربران شیوه های هک شدن اپلیکیشن ها پرداخته شود. هم چنین پس از بررسی شایع ترین شیوه های هک، بررسی خواهیم کرد پس از مورد هک واقع شدن چه اقداماتی باید انجام داد.

آیا اپلیکیشن آپ هک شده؟ برنامه 733
آیا اپلیکیشن آپ هک شده؟ برنامه ۷۳۳ 7

  • آیا برنامه آپ هک شده؟

  • آیا برنامه آپ هک شده است
  • ایا اپلیکیشن اپ هک شده

مسئولیت حقوقی و کیفری اپلیکیشن ها در برابر هک اطلاعات کاربران: 

این شایعه سوالاتی جدی را مطرح می نماید که اپلیکیشن هایی که به هر دلیل اطلاعات بانکی اشخاص را در اختیار دارند در صورت هک شدن و انتشار واقعی اطلاعات حساب ها و کارت های بانکی افراد در برابر کاربران از لحاظ حقوق جزا قابل مجازات هستند؟ آیا از لحاظ حقوق مدنی می توان آنها را مسئول جبران ضرر و زیان کاربران دانست؟

از نظر کیفری، به نظر می رسد مطابق قوانین موجود در صورتی که موارد امنیتی از سوی نرم افزارها رعایت شده باشد امکان در نظر گرفتن مسئولیت کیفری برای آنها وجود ندارد؛ اما اگر این موارد از سوی آنها رعایت نشده باشد به دلیل سهل انگاری در چنین امر خطیری تعقیب کیفری مسئولین دور از ذهن نیست.

از نظر حقوقی نیز، با توجه به میزان تقصیر نرم افزارها و رعایت موارد امنیتی می توان برای آنها در جبران ضرر و زیان کاربران مسئولیت قائل شد. هر چند این امر از مسئولیت هکرها نخواهد کاست.

رایج ترین شیوه های هک یا دسترسی غیر مجاز:

۱- استفاده از تروجان ها: تروجان ها بدافزارهایی هستند که گاه در قالب اپلیکیشن های دیگر به موبایل شما راه پیدا کرده و امکان دسترسی به هکرها را می دهند.

۲- فیشینگ: کلیه شیوه هایی هم چون وب سایت های جعلی و … که از طریق آن هکر ها افراد را فریب داده و اطلاعات کارت بانکی شان و سپس پول های موجود در حسابشان را سرقت می کنند.

۳- استفاده از کی لاگر ها: این ها نیز نوعی بدافزار هستند که اطلاعات وارده شده به کیبورد یا صفحه کلید کامپیوتر و تلفن همراه را ذخیره و برای هکر ارسال می کنند.

پس از هک شدن چه باید کرد؟

۱- ابتدا رمز دوم کارت بانکی خود را عوض کنید. در صورتی که حساب شما متعلق به بانک هایی است که امکان استفاده از خدمات رمز یک بار مصرف را فراهم کرده اند بهتر است رمز یک بار مصرف خود را فعال نمایید.

۲-اگر از این رمز برای کارت های دیگری استفاده کرده اید آنها را نیز تغییر دهید.

۳- بررسی کنید که دقیقا چه میزان خساراتی به شما وارد شده و پرینت حساب خود را تهیه کنید.

۴- بهتر است اگر قبلا پیامک کارت بانکی خود را فعال نکرده اید در اسرع وقت برای حساب هایتان خدمات پیامک را فعال کنید تا از هر تغییری در حساب های بانکی تان در آینده سریعا مطلع شوید.

۵- با استفاده از مشاوره حقوقی شخصا و یا با کمک وکیل جهت شکایت در دادسرای جرایم رایانه ای سریعا اقدام نمایید.

آیا اپلیکیشن آپ متعلق به شرکت آسان پرداخت هک شده است؟ انتشار شماره کارت، رمز دوم، cvv2 و تاریخ انقضا بسیاری از کاربران

دیشب در بعضی از کانال‌های تلگرامی شاهد انتشار یک سری اطلاعات حاوی شماره کارت، رمز دوم cvv2 و تاریخ انقضا بسیاری از کاربران بودیم که به راحتی گویا امکان خرید فراهم شده بود و شما می‌توانستید از این اطلاعات استفاده کنید! به زبانی دیگر باید بگوییم در چند پست تلگرامی منتشر شده اطلاعاتی را می‌بینیم که با داشتن آن‌ها به راحتی می‌توانید هر گونه خریدی را به صورت اینترنتی انجام دهید. در ادامه همراه باشید.

اگر میخواهید بدانید عمق انتشار این اطلاعات تا چه میزان است، این تصویر را ببینید:

هک شده است
آیا اپلیکیشن آپ هک شده؟ برنامه ۷۳۳ 8

این تنها قسمتی از پیام بلند و بالای منتشر شده در بعضی از کانال‌هاست. به گفته بعدی از کاربران در توییتر، این مشکل به واسطه اپلیکیشن آپ متعلق به شرکت آسان پرداخت ایجاد شده است.

 اپ هک شده
آیا اپلیکیشن آپ هک شده؟ برنامه ۷۳۳ 9

البته گویا این انتشار اطلاعات در ابتدا از یک کانال دیگر شروع شده است که نتوانستیم آن را پیدا کنیم اما تصویری که منتشر شده به این مفهوم است:

ایا اپلیکیشن اپ هک شده
آیا اپلیکیشن آپ هک شده؟ برنامه ۷۳۳ 10

این هکر ادعا کرده‌است که توسط آسان پرداخت به این اطلاعات دست پیدا کرده است اما اکانت رسمی آسان پرداخت در توییتر در جواب به این خبر اینگونه پاسخ داده است:

آیا اپلیکیشن آپ هک
آیا اپلیکیشن آپ هک شده؟ برنامه ۷۳۳ 11

آسان پرداخت این موضوع را رد کرده است و گفته شده این اطلاعات از طریق فیشینگ درگاه پرداخت‌های اینترنتی جمع آوری شده است. در هر صورت امیدواریم ضمن این که سواد تمامی کاربران بالاتر برود تا در دام وب سایت‌های فیشینگ قرار نگیرند، اگر مشکلی در بستر این سرویس وجود دارد در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

  • آیا برنامه آپ هک شده؟
  • آیا برنامه آپ هک شده
  • آیا برنامه آپ هک شده است
  • ایا اپلیکیشن اپ هک شده


برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور


keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا