امنیت سایبری (Cyber Security)

بک آپ گیری از مخاطبین اندروید و آیفون

بک آپ گیری از مخاطبین اندروید و آیفون با آموزش تصویری

یکی از مواردی که افراد معمولاً هنگام ریست فکتوری یا تعویض گوشی خود با آن مواجه می شوند، انتقال تعداد زیادی مخاطب به تلفن جدید خود یا بازنویسی آن پس از ریست فکتوری است. در این موارد راه حل های زیادی وجود دارد که یکی از ساده ترین و سریع ترین آنها استفاده از سیستم پشتیبان گیری مخاطبین است. با پشتیبان گیری از مخاطبین گوشی خود، به راحتی می توانید تمام مخاطبین گوشی خود را در جایی ذخیره کنید و سپس آنها را به گوشی جدید یا گوشی قبلی بازیابی کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا تمامی روش های پشتیبان گیری از مخاطبین گوشی در اندروید و iOS را بررسی و معرفی کنیم.

روش بکاپ گرفتن از گوشی اندروید

خوشبختانه همه گوشی های اندرویدی این قابلیت را دارند که از اطلاعات مهم گوشی پشتیبان تهیه کنند. اما معمولا راه پشتیبان گیری در گوشی های اندروید کاملا به اینترنت متصل است و تمامی اطلاعات را در فضای ابری خصوصی قرار می دهد. برای استفاده از قابلیت پشتیبان گیری از گوشی در این روش، باید با حساب کاربری گوگل خود در گوشی اندرویدی خود وارد شوید.

برای استفاده از سیستم پیش فرض پشتیبان گیری اندروید کافیست ابتدا تنظیمات گوشی را وارد کرده و سپس گزینه بکاپ داده را انتخاب کنید. اکنون، اگر حساب Google شما در گوشی شما ذخیره شده است، می توانید با انتخاب گزینه پشتیبان گیری Google برای استفاده بعدی، تمام اطلاعات حساس خود از جمله مخاطبین، پیام های متنی، تنظیمات و موارد دیگر را در حساب خود ذخیره کنید.

علاوه بر این قابلیت، تقریبا تمامی برندهای معتبر گوشی دارای قابلیت پشتیبان گیری خودکار هستند که با استفاده از حساب کاربری کاربر انجام می شود. این مورد نیز در همان مسیر پشتیبان در تنظیمات موجود است. تنها تفاوت Google Backup این است که این روش نیازی به ورود با حساب Google ندارد.

بک آپ گیری از مخاطبین اندروید و آیفون

پشتیبان گیری از آیفون

اما آیفون مانند اندروید به صورت پیش فرض قابلیت پشتیبان گیری از مخاطبین گوشی را دارد که با استفاده از سیستم iCloud در iTunes قابل انجام است. برای تهیه نسخه پشتیبان از مخاطبین آیفون خود کافیست به قسمت تنظیمات گوشی رفته و گزینه iCloud را انتخاب کنید. حال در منوی ظاهر شده گزینه Contacts را انتخاب کرده و آن را فعال کنید. پس از فعال شدن گزینه Contacts، به پایین صفحه بروید و Storage & Backup را انتخاب کنید. در نهایت گزینه iCloud Backup را فعال کرده و سپس گزینه Backup Now را انتخاب کنید. پس از چند دقیقه عملیات پشتیبان گیری به پایان می رسد و می توانید از مخاطبین آیفون خود در iCloud بک آپ بگیرید.

نکته مهم در این روش این است که این روش نیز مانند روش بک آپ گیری اندروید کاملا به اتصال به اینترنت وابسته است و در صورت عدم اتصال به اینترنت، نمی توانید از این روش از مخاطبین گوشی خود بک آپ بگیرید.

WhatsApp Image 2022 05 04 at 12.31.59 AM

پشتیبان گیری از مخاطبین تلفن با برنامه پشتیبان

اگر در حال حاظر به اینترنت دسترسی ندارید، بهترین راه برای پشتیبان‌گیری از دفترچه تلفن یا هر اطلاعات مهم دیگری مانند فایل‌ها و تصاویر گالری یا برنامه‌ها و پیام‌های متنی، استفاده از برنامه‌های پشتیبان‌گیری است. در گذشته نمونه های متعددی از این برنامه ها ارائه کرده ایم که می توانند به طور کلی از تمامی اطلاعات مهم گوشی از جمله مخاطبین گوشی بک آپ بگیرند.

یکی از این برنامه ها برنامه بسیار محبوب Super Backup & Restore Backup می باشد که با استفاده از این برنامه می توانید از دفترچه تلفن خود و همچنین تمامی اطلاعات مهم و حتی اطلاعات اپلیکیشن های خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید. همچنین، برای دسترسی به داده های خود در صورت حذف یا تغییر، یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اما اگر فقط می خواهید از دفترچه تلفن خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، برنامه محبوب My Contact Backup را به شما معرفی می کنیم که یک برنامه بسیار مفید و کاربردی برای بک آپ گیری سریع از دفترچه تلفن است. نکته قابل توجه در این برنامه این است که می توانید با استفاده از این برنامه از تمامی مخاطبین خود یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و به آدرس ایمیل خود ارسال کنید. اکنون می توانید بدون نیاز به نصب و اجرای برنامه خاصی به ایمیل خود مراجعه کرده و فایل پشتیبان را روی گوشی خود اجرا کنید. فایل به طور خودکار تمام مخاطبین را به گوشی شما اضافه می کند.

WhatsApp Image 2022 05 04 at 12.32.00 AM

این نرم افزار علاوه بر امکان ارسال فایل پشتیبان به ایمیل شما می تواند این فایل را در کارت حافظه یا کامپیوتر نیز ذخیره کند. با این روش می توانید به راحتی مخاطبین خود را از گوشی اندروید به آیفون و بالعکس انتقال دهید. یکی از ویژگی های My Contact Backup سهولت در استفاده و کارکرد آن است که می تواند در کمترین زمان ممکن از تمامی مخاطبین موجود در گوشی یا سیم کارت بک آپ بگیرد.

شما می توانید از طریق لینک های ارائه شده در  زیر، به صورت مستقیم برنامه My Contacts Backup را دانلود کرده و سپس از مخاطبین خود بکاپ و پشتیبان تهیه نمایید.

می‌توانیدMy Contacts Backup  را مستقیماً از لینک‌های داده شده در زیر دانلود کنید و سپس از مخاطبین خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا