برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

تشخیص لینک های مخرب در فضای وب

یکی از مهمترین راه هایی که باعث نفوذ هکر ها و جاسوسان اینترنتی از طریق بدافزار ها و ویروس ها به تجهیزات الکترونیکی ما می‌ شود، لینک های مخرب هستند.  برای آشنایی با معروفترین گروههای هکر این مقاله جذاب را از دست ندهید .متاسفانه اینترنت پر از اینگونه لینک ها است و هکر ها در انتظار انداختن ما به تله خود تلاش می‌ کنند از طریق مطالب جذاب ما را به سمت لینک های مخرب هدایت کنند. با توجه به گسترده بودن فضای اینترنت امکان نظارت خیلی کم است و بهترین راه برای مبارزه آگاهی و هوشیاری کاربر است.

لینک های مخرب چگونه عمل می کنند؟

لینک در واقع راه ارتباطی صفحات اینترنت با هم است. از طریق لینک ها ما می‌ توانیم بین صفحات مختلف موجود در اینترنت جا به جا شویم. این لینک ها شامل هر گزینه یا سورسی که شما با کلیک کردن بر روی آن وارد نقطه ای دیگر در فضای وب می‌ شوید است. مثلا زمانی که در یک وب سایت بر روی گزینه های مختلف کلیک می‌ کنید، به وسیله یک لینک به صفحه مد نظرتان رفته اید. این لینک ها می‌ توانند برای دانلود و یا نمایش فیلم ها و موسیقی و یا حتی اجرای یک برنامه و همچنین نمایش سایر صفحات وب به کار بروند.

همین تنوع کارایی به لینک ها قدرت زیادی داده است و سو استفاده گران را تشویق به بکارگیری لینک های مخرب برای رسیدن به اهدافشان کرده است.

لینک های مخرب

تفاوت لینک های مخرب

مسئله ایی که کار ما را در مواجه با لینک های آلوده سخت تر کرده است این است که این لینک ها تفاوت چندانی با لینک های معمولی ندارند. یعنی می‌ توانند با هر یک از عناوین ذکر شده وجود داشته باشند. اما هدف این لینک ها هدایت کاربر به سمتی است که می‌ تواند منجر به دانلود و نفوذ یک بدافزار شود. گاهی این بدافزار ها آنقدر قوی هستند که از سد قدرتمند ترین ضد ویروس ها هم رد می‌ شوند و می‌ توانند به برنامه هایی با ضریب امنیت بسیار بالا مثل تلگرام هم نفوذ کنند.

هکر ها با نفوذ به سیستم افراد مختلف قصد به دست آوردن اطلاعات و اخاذی و سوءاستفاده از این طریق را دارند. در مقیاس های بزرگ تر امکان نفوذ به مراکز حساس و استراتژیک و یا خرابکاری در این مراکز نیز وجود دارد. باید توجه کنیم که اطلاعات معمولی موجود بر روی گوشی و کامپیوتر شخصی ما هم اگر به دست سودجویان بیفتد می‌ تواند عواقب ناخوشایندی را به همراه داشته باشد.

لینک های مخرب

راه شناسایی لینک های مخرب

یکی از مهمترین و آسان ترین روش ها برای بررسی و تشخیص لینک های مخرب چک کردن مسیری که لینک، شما را به آن هدایت می‌ کند است. قبل از کلیک کردن بر روی لینکی که به آن مشکوک هستید ابتدا موس خود را بر روی آن قرار دهید و بعد از آن مرورگر، آدرس کامل را به شما نشان می‌ دهد. از آنجایی که مسیر لینک های مخرب بسیار شبیه لینک های واقعی است باید در بررسی لینک مورد نظر خود دقت کنیم. بعد از آنکه اطمینان پیدا کردیم که ما را به مسیر مد نظرمان هدایت می‌ کند، می‌ توانیم از آن استفاده کنیم.

برای مشاهده آدرس کامل لینک در گوشی و تبلت هم باید انگشت خود را روی لینک نگه داشت و گزینه نمایش لینک را لمس کرد. اما گاهی این روش هم جواب نمی‌ دهد چرا که هکر ها می‌ توانند با کوتاه کردن لینک ها آن را از کاربران مخفی کنند. اما سرویس هایی وجود دارند که لینک های کوتاه شده را به صورت کامل به شما نشان می‌ دهند. می‌ توان لینک مد نظرمان را در این سایت کپی کنیم و آدرس طولانی شده را ببینیم و بررسی کنیم.

لینک های مخرب

بررسی لینک های مشکوک به وسیله اسکنر

راهکاری آسان تر و دقیق تر هم وجود دارد و آن استفاده از اسکنر هایی است که می‌ توانیم لینک هایی که به آنها مشکوک هستیم را در آن قرار دهیم و با استفاده از آن، لینک مد نظرمان را بررسی کنیم.  شما می‌ توانید با قرار دادن لینک مد نظرتان در این سایت ها پس از اسکن لینک، از امن بودن آن مطمئن شوید و اگر مشکل یا شبهه ایی در این رابطه وجود داشت این سایت به شما هشدار می‌ دهد.

اگر محافظت از اطلاعات موجود در کامپیوتر و گوشیتان برای شما اهمیت زیادی دارد می‌توانید از آنتی ویروس های قوی و ماشین هاییکه برای محافظت در برابر بد افزار ها طراحی شده اند استفاده کنید. شما می‌توانید از طریق چنین ماشین هایی با خیالی آسوده تر به گردش در فضای اینترنت بپردازید. این ماشین ها پس از نصب بر روی سیستم شما به عنوان لایه ای حفاظتی عمل می‌ کنند و در صورت برخورد با بدافزار ها فقط آنها مورد هجوم قرار می‌ گیرند و اطلاعات شما در امان قرار می‌ گیرند.

لینک های مخرب

راه های نفوذ لینک ویروس دار

یکی از راه هایی که هکر ها لینک های خطرناک را برای ما ارسال می‌ کنند ایمیل است. فقط کافی است که شما لینکی که در یک ایمیل از فرد ناشناسی برایتان آمده را باز کنید تا تمام دستگاه هایی که به وسیله آنها به ایمیلتان وارد می‌ شوید، آلوده به بدافزار ها شوند. این لینک ها می‌ توانند در قالب یک دعوتنامه و یا لینک دریافت جایزه و … برایتان ارسال شده باشد. گاهی حتی به نام مرکزی معتبر برای شما یک ایمیل می‌ آید و یا ایمیلی با عنوان خبری که هکر می‌ داند و یا احتمال می‌ دهد شما منتظر آن هستید دریافت می‌ کنید و در آن لینک های مخرب وجود دارد.

این نوع هک ها اکثرا به صورت هدفمند هستند و هکر در این مورد تا حدی به علایق شما آگاه است و با استفاده از این آگاهی می‌ تواند شما را آسیب پذیر کند. در این موارد اکثرا هدف هکر، اخاذی از افراد مختلف است. بعضی از این لینک ها هم صرفا برای تبلیغات ناخواسته طراحی و ارسال می‌ شوند و در شبکه های اجتماعی بین افراد مختلف رد و بدل می‌ شوند.

لینک های مخرب

در صورت وارد شدن به لینک های مخرب چه کنیم؟

اگر پس از وارد شدن به لینکی متوجه شدید که به یکی از لینک های مخرب وارد شده اید باید سیستم ایمنی یا فایروال خود را فعال کنید تا ویروس کش شما تمام اقدامات امنیتی را انجام دهد و فضای کامپیوتر یا موبایلتان را از این بدافزار احتمالی پاکسازی کند. بنابراین بهتر است که همیشه بر روی ابزار های خود یک آنتی ویروس قوی و مطمئن داشته باشید تا به وسیله آن بتوانید از اطلاعاتتان محافظت کنید.

گاهی آلوده شدن به بدافزار ها عواقب بیشتری از هک شدن دستگاه شما دارد امکان دارد که با تبادل اطلاعات با سایر دستگاه هایتان آنها نیز آلوده شوند و تمامی ابزار های الکترونیکی شما در دسترس یک هکر قرار بگیرد. هکر ها می‌ توانند اینگونه نه تنها اطلاعات شما را به راحتی و به سهولت کنترل کنند بلکه می‌ توانند با متصل شدن به شما و از طریق هویت مجازیتان اقدام به خراب کاری کنند.

لینک های مخرب

جمع بندی اقدامات امنیتی

مهمترین کاری که باید برای محافظت در برابر لینک های مخرب انجام داد نرفتن به سایت هایی است که از آنها اطمینان نداریم. راه بعدی بررسی دقیق لینک هایی است که می‌ خواهیم از آنها استفاده کنیم، کمک گرفتن از سایت ها و یا نرم افزارهایی است که لینک های مشکوک را برایمان اسکن و بررسی می‌ کنند. در کنار آن داشتن سیستم ایمنی قوی و آنتی ویروس های معتبر و شناخته شده و یک دیوار امنیتی که ما را در مقابل لینک های مخرب حفظ می‌ کنند مهمترین اقدام است. باید توجه داشته باشید گاهی خود سایت ها و یا لینک هایی که ادعای می‌ کنند آنتی ویروس هستند و یا ادعای حفظ امنیت را دارند، خود یک بدافزار هستند، بنابراین باید از مراکز معتبر آنتی ویروس مد نظرمان را تهیه کنیم تا مبادا در دام سودجویان و هکر ها بیفتیم.

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا