هک تلگرام و نظارت بر عملکرد

آموزش کامل رفع هک تلگرام و چگونگی تشخیص هک

 با ما همراه باشید با تشخیص و رفع هک تلگرام              

برای آموزش خارج شدن  و رفع هک تلگرام بایستی  در ابتدا به این چند پرسش را پاسخ بدهیم :

چگونه بفهمم تلگرامم هک شده است؟

هیچ راه مستقیمی وجود ندارد که بتوانید تشخیص دهید که اکنون اپلیکیشن تلگرام شما هک شده یا به خطر افتاده است. اما چندین مشاهدات وجود دارد که می توانید انجام دهید و سپس به نتیجه برسید. از راه‌های متعددی که می‌توان متوجه شد تلگرام شما هک شده است عبارتند از:

  • برنامه تلگرام شما متن ها، تصاویر، فیلم های ناخواسته را برای مخاطبین شما ارسال می کند   
  • عدم امکان دسترسی به برنامه شما
  • برنامه تلگرام شما هر بار که می خواهید از آن استفاده کنید درخواست می کند وارد شوید
  • اگر تلگرام اغلب از شما می خواهد که اطلاعات تماس خود (تلفن و ایمیل) را دوباره تأیید کنید
  • هنگامی که اعلانی دریافت می کنید مبنی بر اینکه برنامه تلگرام شما از مکان دیگری وارد شده است

آیا کسی وارد حساب تلگرام ما شده است یا خیر ؟

برای اطلاع از این موضوع کار سختی ندارید  و به راحتی میتوانید اقدام به رفع هک تلگرام خود کنید زیرا تلگرام قسمتی برای نشان دادن سیستم های متصل به حساب کاربری خود را فراهم کرده که شما میتوانید از این قسمت از افراد آنلاین و یا افرادی که داخل اکانت شما وجود دارند با خبر شوید. 

البته میتوانید برای  جلوگیری از هک تلگرام  مقاله مربوطه داخل سایت رو مطالعه کنید.

برای اینکه بدانیم آیا کسی وارد حساب تلگرام ما شده است یا خیر از روش زیر استفاده کنید:

  1. در صفحه ی اصلی تلگرام بر روی سه خط بالای صفحه بزنید.
  2. در منوی کناری بر روی تنظیمات یا setting بزنید.
  3. صفحه را کمی به سمت بالا بکشید و بر روی privacy and security یا امنیت و حریم خصوصی بزنید.
  4. ذیل بخش security بر روی عبارت active sessions یا نشست های فعال بزنید.
  5. در صفحه ی باز شده تمامی دستگاه هایی که در حال استفاده از این حساب هستند ظاهر می شود.
  6. اگر هر کدام از این دستگاه ها متعلق به شما نیست می توانید با ضربه زدن بر روی آن عبارت terminate یا پایان دادن را بزنید.  
تشخیص هک شدن تلگرام

با انجام این کار می توانید آسوده باشید که هیچ دستگاه دیگری وارد حساب کاربری شما نشده است. در صورتیکه هر زمان شخص دیگری وارد حساب شما شده باشد، نشست مربوط به او در مطلقا در این بخش ایجاد می شود.. 

برای متوقف کردن فرد هک کننده، تمامی دستگاه های اضافه ای که به تلگرام شما متصل شده اند را از این بخش حذف کنید؛ با این کار به راحتی اقدام به  رفع هک تلگرام خود توسط اشخاص دیگر می کنید.

 اما توصیه می کنیم برای اطمینان خاطر تمامی دستگاه ها را حذف کنید و به سرعت پسورد خود را تغییر دهید. پس از تغییر پسورد اگر قصد داشتید با دستگاه دیگری وارد اکانت تلگرام شوید، به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

چگونه از هک تلگرام خارج شویم؟

تلگرام برای رفع هک تلگرام در بخش پشتیبانی فرمی را قرار داده است که باید از طریق آن اعلام کنید، حسابتان هک شده است. تلگرام مواردی مثل شماره همراه و ایمیل شما را بررسی می‌کند، در صورت صحیح بودن و تغییر ندادن اطلاعات پروفایل توسط هکر، یک ایمیل یا پیامک شامل یک کد ۴ رقمی به تلفن همراه تان فرستاده می‌شود که طی مدت مشخص باید وارد اکانت تلگرام خود شوید. 

بهتر است در ابتدا بدانید هکرها، چگونه وارد اکانت شما می‌شوند تا بتوانید بازیابی اکانت هک شده تلگرام را به درستی انجام دهید.

با ما همراه باشید با کاملترین مقاله که به بررسی انواع روش های هک تلگرام پرداخته شده است .

 

هکرها به دو روش اکانت تلگرام شما را مورد حمله قرار می‌دهند:

در اینجا به دو روش مرسوم که هکرها وارد اکانت تلگرام شما می‌شوند اشاره می‌کنیم.

  • روش اول: نصب نرم افزار جاسوسی بدون آگاهی شخص

فرد نفوذگر بدون اطلاع کاربر، نرم افزاری روی گوشی تان نصب می‌کند؛ و یا با نصب برخی از برنامه‌ها و بازی‌های رایگان، این فایل‌ها به صورت پنهان وارد گوشی شما می‌شود؛ و یا از طریق مشاهده یک وب‌سایت از مرور گر موبایلتان، دیدن یک ایمیل به فرمت ‌HTML یا با کلیک‌کردن یک پنجره بازشونده (pop-up) آغاز می‌شوند؛ و شما متوجه آن‌ها نخواهید شد.

برای بازیابی اکانت هک شده تلگرام، ابتدا از دسترسی فیزیکی به گوشی خود جلوگیری نمایید. برای حذف این برنامه مخرب در گوشی اندرویدی خود، به بخش Setting -> Application Manager مراجعه و لیست برنامه‌ها را بررسی نمایید.

 البته دقت کتید که برخی از برنامه‌ها به صورت پیش فرض بر روی موبایل هوشمند شما نصب شده است و در آخر بهتر است همیشه به یک متخصص مراجعه نمایید.

  • روش دوم: فیشینگ برای تلگرام

گاهی حملات فیشینگ با ارسال پیامی حاوی کد ۵ رقمی صورت می‌گیرد. در این حالت دو اتفاق ممکن است رخ دهد که برای بازیابی اکانت هک شده تلگرام، هر دو تقریبا یک راه حل دارند:

در حالت اول، هکر تلگرام به صورت خاموش و نامحسوس وارد تلگرام شما شده و با دوستان یا آشنایان تان صحبت می‌کند و به سرعت گفتگوها را پاک کرده و ردی از خود بجای نمی‌گذارد که با دیدن عبارت You are Typing در لیست گفتگوهای تلگرام، می‌توانید متوجه این موضوع شوید. در این صورت می‌بایست به مسیر:

Setting -> Privacy and Security -> Active Sessions بروید و گزینه Terminate all Other Sessions را انتخاب نمایید تا برنامه تلگرام در تمام دستگاه‌های دیگر Log Out شده و دیگر کسی بجز خودتان دسترسی نداشته باشد.

و حالت خطرناک تر، آن است که این هکر، برای تلگرام شما کد امنیتی یا همان Pass Code گذاشته باشد و دسترسی شما را به اکانت تلگرام خود محدود می‌نماید.

دراین حالت، تنها می‌توانید پیام‌هایی را که به شما ارسال می‌شود در نوار اعلان‌ها یا همان Notifications Bar مشاهده نمایید.

در گوشی اندرویدی مسیر

 Settings -> Apps -> Download -> Telegram -> Clear Data

و در آیفون، مسیر

 Settings -> General -> Usage -> Show all Apps -> Telegram -> Delete App

را دنبال نمایید. حال برنامه را دوباره نصب و راه اندازی کنید.

پس از دریافت کد از طریق پیامک، آن را در قسمت مربوطه، وارد نمایید. به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که از شما Password می‌خواهد.

گزینه Forgot password را انتخاب و در پنجره‌ای که با پیام ارسال ایمیل باز می‌شود Ok کنید.

اگر ایمیل مندرج در این پنجره، ایمیل خودتان بود به حساب ایمیل خود رفته و کد ۶ رقمی ارسالی از تلگرام را وارد نمایید.

و به محض ورود به اکانت تلگرام خود به مسیر:
Settings -> Privacy and Security -> Active Sessions بروید و گزینه Terminate all Other Sessions را انتخاب کنید تا برنامه تلگرام در تمام دستگاه‌های دیگر Log Out شود. ولی اگر ایمیل مندرج در پنجره باز شده متعلق به شما نبود و هک کننده آینده نگر، مراحل تایید دو مرحله ای یا همان Two-Step Verification را طی کرده بود، Ok کرده و پیام آبی رنگ ?Having trouble accessing your e-mail *********@gmail.com را انتخاب کنید.

در این صورت، تمامی گفتگوها، مخاطبین و هر آنچه که شما تاکنون در اکانت تلگرام خود داشته‌اید بصورت غیر قابل بازگشت پاک می‌شود، در مقابل شما اکانت تلگرام خود را پس گرفته‌اید.

امیدوارم تا اینجا از مقاله  جذاب رفع هک تلگرام لذت برده باشید .

نکات امنیتی برای رفع هک تلگرام شما عزیزان 

 

نظارت / خاتمه جلسات فعال تلگرام

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های امنیتی که در تلگرام منحصربه‌فرد است، امکان نظارت و خاتمه جلسه در برنامه تلگرام شما است. این به شما امکان می دهد تا ببینید کدام دستگاه ها، آدرس IP و مکان دستگاه هایی که به برنامه تلگرام شما متصل هستند. 

به این ترتیب اگر دستگاهی را مشاهده کردید که با آن آشنا نیستید، به سادگی گزینه terminate را بزنید. این ویژگی در قسمت تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت > امنیت > جلسات فعال قرار دارد.

یک قفل رمز عبور تنظیم کنید

این قابلیتی است که به شما امکان می دهد اپلیکیشن تلگرام خود را قفل کنید. هنگامی که این رمز عبور اضافی را تنظیم می کنید، یک نماد قفل در صفحات چت ظاهر می شود. شما فقط باید روی قفل ضربه بزنید و قفل برنامه تلگرام خود را باز کنید. 

احتیاط: اگر رمز عبور را فراموش کرده‌اید، باید برنامه را حذف و دوباره نصب کنید و همه چت‌های مخفی حذف می‌شوند.

رمز عبور ایمیل خود را بازنشانی کنید

هنگامی که یک مهاجم به ایمیل شما که برای راه اندازی برنامه تلگرام خود استفاده کرده اید دسترسی پیدا کند، نیمی از راه را وارد حساب شما می کند. چرا، تمام کدهای احراز هویت به ایمیل شما ارسال می شود بنابراین، هنگامی که حساب تلگرام شما هک شد، مطمئن شوید که رمز عبور خود از جمله شناسه ایمیل خود را بازنشانی کنید. 

لطفا از رمز عبوری که در جاهای دیگر استفاده می کنید استفاده نکنید. اگر می توانید، می توانید از یک ابزار مدیریت رمز عبور استفاده کنید تا به راحتی رمزهای عبور ایمن ایجاد کرده و آنها را ذخیره کنید. 

از دستگاه های جیلبریک یا روت شده استفاده نکنید

استفاده از دستگاه های جیلبریک یا روت شده، به دست آوردن کنترل کامل اداری بر دستگاه شما برای مهاجم احتمالی آسان تر می شود. این نیز به عنوان دسترسی ریشه شناخته می شود. کاربر با دسترسی روت به راحتی می تواند ویژگی های امنیتی تعبیه شده در سیستم عامل را دور بزند. 

هنگامی که یک مهاجم دسترسی ریشه داشته باشد، هرگونه تلاش برای کاهش تهدیدات بیهوده می شود. در این شرایط هیچ برنامه ای را نمی توان ایمن نامید، مهم نیست که رمزگذاری چقدر قوی باشد. 

اگر به نظر می رسد هیچ یک از موارد بالا برای شما کار نمی کند، لطفاً مستقیماً با تیم امنیتی تلگرام تماس بگیرید. بخوانید مقاله رات یاRAT چیست؟

سخن اخر

در خاتمه باید گفت چند راه وجود دارد که می توانید اکانت تلگرام هک شده را تعمیر کنید که اینها تنها تعدادی از آنها هستند. مورد دیگر  برای رفع هک تلگرام می‌تواند شامل ایجاد چت‌های مخفی باشد که پیام‌های متنی شخص به شخص را امن‌تر می‌سازد.

به این معنی که فقط گیرنده می تواند پیام هایی را که برایشان ارسال می کنید بخواند. متاسفانه این پیام ها از فردی به فرد دیگر قابل ارسال نیستند. تمام چت های مخفی در تلگرام مربوط به دستگاه است و بخشی از ابر تلگرام نیست. 

این بدان معنی است که شما فقط می توانید به پیام ها در یک چت مخفی از دستگاه مبدا آنها دسترسی داشته باشید. آنها تا زمانی که دستگاه شما در جیب شما ایمن باشد، ایمن هستند.

امید وارم که این مقاله  رفع هک تلگرام برایتان مفید بوده باشد

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا