اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینآموزش شناخت انواع هک و روش های مقابلهآیا اینستاگرام من هک شده است؟!امنیت سایبری (Cyber Security)برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دوربرنامه های هک گوشی برای اندروید و ایفونبهترین برنامه های هک گوشی اندرویدی آیفونکنترل گوشی از راه دور برنامه برای کنترل اعضای خانوادههک آیفونهک تلگرام و نظارت بر عملکرد

گوشی سرقتی و مسائل مربوط به آن

یکی از قدیمی‌ترین جرایم تاریخ بشریت جرم سرقت است که در هر دوره با توجه به شرایط زمان خود تغییر کرده و به روز شده است. برای مثال سرقت گوشی موبایل یکی از انواع رایج این جرم است که امروزه به وفور اتفاق می‌افتد. به‌خصوص در مکان‌های شلوغ و پر ازدحام مانند مترو، اتوبوس، پیاده‌روهای شلوغ، بازار و… مرتباً این جرم تکرار می‌شود و گوشی موبایل و محتویات جیب و کیف افراد سرقت می‌شود. این مسئله در سال‌های اخیر به دلیل افزایش فقر و بیکاری و مشکلات اقتصادی بسیار بیشتر هم شده است. گوشی سرقتی

شگفت انگیز ترین نرم افزار های ردیابی موبایل را بشناسید!

گوشی سرقتی و مسائل مربوط به آن
گوشی سرقتی و مسائل مربوط به آن

خرید گوشی سرقتی جرم است؟

در مجرم بودن سارق که هیچ شکی نیست ولی این سوال پیش می‌آید که آیا خرید گوشی سرقتی و استفاده از آن جرم است یا خیر؟ جواب این است : کسی که کالای سرقتی خریداری می‌کند در دو حالت مجرم شناخته می شود. حالت اول اینکه خریدار با علم و آگاهی به اینکه گوشی مورد معامله سرقتی است اقدام به انجام معامله می‌کند. اما اگر فرد نداند که گوشی سرقتی است و از این موضوع کاملاً بی‌اطلاع باشد، مسؤولیت از او برداشته خواهد شد. اما فرد باید دلایل محکمه پسندی داشته باشد که ثابت کند وی حقیقتاً از سرقتی بودن گوشی اطلاعی نداشته تا از او رفع اتهام گردد. حالت دوم این است که دلایل و نشانه‌های اطمینان‌آوری مبنی بر سرقتی بودن گوشی، مانند مکان فروشگاه یا فرد فروشنده وجود داشته و خریدار ترجیح داده از آن‌ها چشم پوشی کند.  برای مثال در اغلب شهرها محله‌هایی وجود دارند که کالاهای دزدی در آنجا فروخته می‌شوند. حال اگر فردی با آگاهی از این مسئله برای خرید به این مناطق برود، دیگر نمی‌تواند ادعا کند که از دزدی بودن آن کالا اطلاع نداشته و اثبات این ادعا در دادگاه و قانع کردن قاضی، کار بسیار سختی خواهد بود.  

مجازات خرید و استفاده از گوشی سرقتی

طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، خرید مال مسروقه جرم است و اگر شخصی آگاهانه این کار را انجام دهد، برابر قانون مجازات می‌شود. طبق ماده ۶۶۲ قانون تعزیرات در بحث فروش و خرید گوشی سرقتی، هرکس با علم و اطلاع یا با وجود نشانه‌های اطمینان آور مبنی بر اینکه کالا سرقتی می‌باشد اقدام به تحصیل، مخفی نمودن یا معامله کالا کند، برابر قانون مجازات اسلامی مجرم شناخته شده و به حبس از شش ماه تا سه سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد. با افزایش شدید قیمت کالاهای دیجیتال مانند گوشی موبایل، افراد بسیاری هستند که دیگر توانایی خرید گوشی نو را ندارند و به خاطر قیمت بسیار پایین‌تر و به صرفه‌تر گوشی‌های دست دوم، تعداد زیادی از مردم به خرید این گوشی‌ها روی آورده‌اند. ولی معضل بزرگی که در این مسئله وجود دارد، افزایش خرید و فروش گوشی‌ سرقتی در بازار سیاه مناطق مختلف می‌باشد. اکثر فروشندگان گوشی‌های دزدی از نا آگاهی خریدار سوء استفاده می‌کنند و برای کسب سود بیشتر، گوشی‌ سرقتی را به عنوان گوشی دست دوم به خریداران می‌فروشند.
چگونه از سرقتی نبودن گوشی مطمئن شویم؟
چگونه از سرقتی نبودن گوشی مطمئن شویم؟

چگونه از سرقتی نبودن گوشی مطمئن شویم؟

هنگام خرید ابتدا چک کنید که گوشی که قصد خرید آن را دارید، حتماً جعبه و سایر اقلام همراه را دارا باشد. حتماً تابحال نام کد رجیستری گوشی به گوشتان خورده است. اخیراً در مبحث خرید گوشی موضوع کد رجیستری یکی از دغدغه‌های مهم خریداران است. در طرح احراز اصالت تلفن همراه یا همان رجیستری، هر گوشی موبایلی که وارد کشور شده است، با سه کد منحصر به فرد دارای هویت می‌شود و طبق هماهنگی‌های ایجاد شده بین وزارت‌خانه‌های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات، فقط گوشی‌های دارای این کدها در کشور فعال مانده و قابل استفاده می‌باشند. یکی از مزایای اجرای طرح رجیستری، آسان شدن رهگیری گوشی‌های سرقتی است. در گوشی‌های قاچاق نیز کدهای ارائه شده اصلی نیستند و شاید کپی آن کد را ده‌ها نفر داشته باشند. در طرح احراز اصالت تلفن همراه یا همان رجیستری، به‌علت وجود سه کد اختصاصی، هر گوشی موبایل، فقط به نام یک نفر ثبت شده است. از این جهت، امکان رهگیری آن بسیار آسان است. پس هنگام خرید حتماً به این مسئله دقت کنید زیرا در صورتی که گوشی خریداری شده رجیستری نشود، پس از یک ماه غیر فعال شده و قادر به استفاده از آن نخواهید بود. درواقع در چنین مواقعی گوشی به یک اسباب بازی تبدیل می‌شود که امکان استفاده از سیم‌کارت در آن وجود ندارد.  

نحوه تشخیص گوشی سرقتی آیفون

اگر از برند آیفون استفاده می‌کنید و می‌خواهید از اصل بودن گوشی آیفونی خود مطمئن شوید، باید بدانید که اگر گوشی سرقتی باشد به احتمال زیاد در لیست سیاه قرار دارد یا اینکه شماره سریال IMEI آن مسدود شده است. شماره IMEI به عنوان شناسه گوشی شناخته می‌شود و هر گوشی شناسه منحصر به فرد خود را دارد. زمانی که یک گوشی به سرقت می‌رود و صاحب آن شماره IMEI گوشی را بلاک می‌کند، گوشی وارد لیست سیاه می‌شود. یک دلیل دیگر که ممکن است گوشی آیفون را وارد لیست سیاه کند زمانی است که گوشی به دلایلی از دسترسی به شبکه‌ی شرکت اپراتور محروم شده است. بیشتر اپراتورهای تلفن‌های همراه یک بانک اطلاعاتی یا همان database را به اشتراک می‌گذارند و اگر گوشی توسط یکی از حامل (Carrier) های مخابراتی در کشور وارد لیست سیاه شده باشد، به احتمال زیاد در هیچ حامل مخابرات محلی دیگری قابل استفاده نخواهد بود. اکنون این سوال پیش می‌آید که چگونه بفهمیم شماره سریال IMEI گوشی‌ ما در لیست سیاه قرار دارد یا خیر؟ بهترین روش برای بررسی این مسئله که آیا گوشی در لیست سیاه است، این است که شماره IMEI آن را چک کنید. وب‌سایت‌های زیادی هستند که این اطلاعات را آزادانه در اختیار شما قرار می‌دهند. به عنوان مثال با مراجعه به وب‌سایت www. imeipro .info می‌توانید به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید. سایت SPY24 سرقت گوشی

اگر گوشی‌مان به سرقت رفت چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر با سرقت گوشی مواجه شدید اول با گوشی خود تماس بگیرید. شاید خوش شانس بوده باشید و گوشی شما فقط گم شده باشد و شخصی با وجدان آن را پیدا کند و به شما برگرداند. در وهله دوم باید در اسرع وقت به دفتر پیشخوان دولت رفته و سیم‌ کارت خود را بسوزانید. چون امکان دارد فرد سارق با خط دزدی مرتکب جرم شود و برای شما دردسر ایجاد کند. بعد از آن باید با مدارک شناسایی به کلانتری یا دادسرا رفته و شکایت تنظیم کنید و خواستار ردیابی آن شوید. مدارک لازم برای این کار عبارت از اصل و فتوکپی کارت ملی شاکی، اصل و فتوکپی فاکتور خرید گوشی سرقتی و اصل و فتوکپی شماره سریال گوشی می‌باشند.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا